da se to nastavit i studeny,ta hodnota se uz moc nezmeni/mirne stoupne/
ohrejes to nejlip kdyz s tim budes chvily jezdit,nebo na miste drzet tak2500 az 3000otacek a stejne to bude trvat tak 10 minut i vic nez se to ohreje.
radsi nekam jed a az prijedes tak se do toho muzes pustit
a jeste v tom nadpise si zmen predstih na predvstrik,nemas benzina
Tak konečně mohu dát výsledek štelování. Protože jsem potřeboval předvstřik zvýšit z hodnoty cca 14; pohnul jsem s hřídelí od čerpadla ve směru hodinových ručiček asi tak o 2 mm a dal to na test - hodnota 98 a motor hodně hlasitý. Tak jsem to vrátil o milimetr zpátky a hodnota je malinko nad modrou čarou: teplota paliva 120, vstřik 55-60. Snížit to přesně na modrou se mi fakt nepovedlo, protože stačilo s tím jen nepatrně pohnout a hned to bylo pod modrou. Myslím si, že nad modrou je to pro starty výhodnější a stejně je to v toleranci.
Studené starty se výrazně zlepšily (jsou jak u nového) - kontrola 4 dni po sobě. Proto ta prodleva s odpovědí.
Děkuji všem a doufám, že to pomůže i ostatním
Zahřát. Dvě matkypod kolem čerpadla lehce povolit. Nastartovat, připojit VAG, TDIGraph. Lehce povolit třetí matku, pomocí gumpaličky a dřeva nastavit předvstřik na, nebo kousek nad modrou. Dotáhnout za chodu horní matku. Vypnout a dotáhnout matky pod kolem. Kontrola.
Nevyměnil Ti rozvody někdo bez seřízení předvstřiku a sražení kola vačky? Odborníci tvrdí, že to je v poho, že stačí udělat značky
bobG3 píše:Zahřát. Dvě matkypod kolem čerpadla lehce povolit. Nastartovat, připojit VAG, TDIGraph. Lehce povolit třetí matku, pomocí gumpaličky a dřeva nastavit předvstřik na, nebo kousek nad modrou. Dotáhnout za chodu horní matku. Vypnout a dotáhnout matky pod kolem. Kontrola.
Nevyměnil Ti rozvody někdo bez seřízení předvstřiku a sražení kola vačky? Odborníci tvrdí, že to je v poho, že stačí udělat značky
Co to tady povídáš za nesmysl, štelovat to za chodu motoru?!?
To chceš aby se někdo podle tvého návodu zranil?!
A navíc jsou to šrouby a ne matky
A jinak bylo to tu psáno hned na začátku, že jsem měl měněné rozvody cca před 37tkm.
bobG3 píše:Zahřát. Dvě matkypod kolem čerpadla lehce povolit. Nastartovat, připojit VAG, TDIGraph. Lehce povolit třetí matku, pomocí gumpaličky a dřeva nastavit předvstřik na, nebo kousek nad modrou. Dotáhnout za chodu horní matku. Vypnout a dotáhnout matky pod kolem. Kontrola.
Nevyměnil Ti rozvody někdo bez seřízení předvstřiku a sražení kola vačky? Odborníci tvrdí, že to je v poho, že stačí udělat značky
Co to tady povídáš za nesmysl, štelovat to za chodu motoru?!?
To chceš aby se někdo podle tvého návodu zranil?!
A navíc jsou to šrouby a ne matky
A jinak bylo to tu psáno hned na začátku, že jsem měl měněné rozvody cca před 37tkm.
v klidu, na G3 se hýbe celým čerpadlem, na Octě jen kolem, tam to musíš mít samozdřejmě vypnutý
Někdy to může pasovat, ale správně se to má nastavovat s uvolněným kolem na vačce a po nastavení zkontrolovat TDI graf. Já nastavuju mírně větší předvstřik, po vytahaání řemene to trochu klesne a je to pořád kolem střední hodnoty.
To bobG3: Jěště že vstoupil do diskuze Huml - neznám toho víc a ani G3, aproto se ti omlouvám, protože jsi asi měl (co se týče G3) pravdu. Nicméně si byl trochu mimo mísu, tady v tom případě se totiž jednalo o motor z Oktávky.
Nevadí, alespoň to může posloužit jiným, co mají G3
Od toho to fórum přeci je
Jo, taky bych mohl číst pozornějc a věděl bych o jaký auto jde , hodně problémů je tím že dost opravářů si udělá značky a fertig, takže když vidím značky tak automaticky nastavuju rozvody a nadávám.
Je to o tom přístupu k problému. Dost "opravářů" ani neví, co se v DP píše a v garáži mydlí auto za autem, aby měl výdělek, momentový klíč znají akorát z katalogů a Vag si pletou s Vakem. Vůbec si neuvědomují zákonnou odpovědnost za provedení opravy. To šlo dělat u Š 120, stačil majzlík a kladivo. TDI je složitý moderní motor a neodborné opravy mohou mít nedozírné následky. Pustit se do oprav bez náležitých znalostí a vybavení = zaděláno na velký malér. Jako příklad mohu uvést výměnu gufera na klice u setrváku. Dost mechaniků nezná postup a potom uniká olej. Používají se na různých místech šrouby, které jsou utahovány na mez kluzu a je předpsána výměna při každé demontáži. Když pak slyším suveréna, který řekne "šrouby na ojnicích jsem nikdy neměnil", tak si o tom myslím své. Neodborná práce na rozvodech může zničit motor a tuto skutečnost si dost lidí neuvědomuje.