Climatronic
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Climatronic
Climatronic - Š.octavia 81kW TDi r.v. 1998, climatr. zapnutý na AUTO, na stojacom vozidle po naštartovaní zapne riadica jednotka ventilátory V7 a V35, potom vypne 2-3 krát a následne už ventilátoryvôbec nevypnú. Na riadiacej jednotke sa zlepia relátka. Kúpil som novú riad.jednotku - 7000,- Sk, vydržala 1 týždeň! Test nenašiel žiadnu závadu Climatronicu. Nie je chyba vo ventilátoroch?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 26 led 2006, 16:01
asi takto ...
bavíme se o jednotce dochlazování ... ? ne o klimatronikuˇ.
Jednotka dochlazování má mimo jiné nastarost ovládání jak kompresoru tak i větráků.
Když nastartuješ a máš vypnutou klima, nic by se nemělo dít. Když necháš běžet motor, po zahřátí, přehřátí motoru by se ti měl spustit jeden větrák na chladiči. Tím máš zkontrolováno, zdali jednotka pracuje správně a je - li větrál OK. Vypneš motor a počkej až větrák po chvíli vypne. Pokud vypne, je všechno OK.
Když zapneš klimu na chlazení, zapnou se VŽDY oba větráky a jedou stále.
Jedou oba větráky. Jede kompresor, nevypíná se .. ???
Přepni to na ručně a chlazení ..
Jednotka dochlazování za 7000,- ? na vrakáči max za 1000,-
Jednotka dochlazování má mimo jiné nastarost ovládání jak kompresoru tak i větráků.
Když nastartuješ a máš vypnutou klima, nic by se nemělo dít. Když necháš běžet motor, po zahřátí, přehřátí motoru by se ti měl spustit jeden větrák na chladiči. Tím máš zkontrolováno, zdali jednotka pracuje správně a je - li větrál OK. Vypneš motor a počkej až větrák po chvíli vypne. Pokud vypne, je všechno OK.
Když zapneš klimu na chlazení, zapnou se VŽDY oba větráky a jedou stále.
Jedou oba větráky. Jede kompresor, nevypíná se .. ???
Přepni to na ručně a chlazení ..
Jednotka dochlazování za 7000,- ? na vrakáči max za 1000,-
raději si to zničím sám, než aby to udělal někdo jiný ...
Problém mám stále len vtedy, ak mám zapnutý Climatronic na AUTO. V zime, keď nezapína kompresor, nie je žiadny problém. Chladenie je O.K, ventilártory mi zapnú a nevypnú vtedy, ak napr. zastavím na križovatke, alebo dám chladenie na stojacom vozidle. Vtedy mi idú nepretržite, aj keď vypnem motor trebárs aj hodinu, dve.... Vtedy musím odpojiť kábel z baterky. Ak jazdím plynule , neskratuje mi riadiaca jednotka dochladzovania.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 26 led 2006, 16:01
Nemáš problém se snímačem teploty na chladiči ... ?jozef píše:Problém mám stále len vtedy, ak mám zapnutý Climatronic na AUTO. V zime, keď nezapína kompresor, nie je žiadny problém. Chladenie je O.K, ventilártory mi zapnú a nevypnú vtedy, ak napr. zastavím na križovatke, alebo dám chladenie na stojacom vozidle. Vtedy mi idú nepretržite, aj keď vypnem motor trebárs aj hodinu, dve.... Vtedy musím odpojiť kábel z baterky. Ak jazdím plynule , neskratuje mi riadiaca jednotka dochladzovania.
Zkoušel si zkusit vypnout klima a nechat motor trošku povařit, jestli se ti zapne pouze JEDEN ventilátor a jestli se ti pak vypne. Tak budeš mít ověřeno, že jednotka dochlazování je OK.
raději si to zničím sám, než aby to udělal někdo jiný ...
Ano, bol som v lete v Grécku, išiel som cez zápchy a keď som stál, vypínal som klímu. Vtedy ventilátor zapínal na prvý, možno aj druhý stupeň a stále aj vypínal, chladenie motora bolo O.K. Problém mám stále len ak mám zapnutú klímu. Vtedy musím odpojiť napájanie - koncovku ventilátorov z baterky, ale je veľmi horúca, ako aj poistka! Som z toho zúfalý.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 26 led 2006, 16:01
Tak že zapneš klimatizaci na chlazení, sepne kompresor a jede a k tomu se zapnou oba ventilátory. Klimatizace chladí ... když ošaháš trubky od klimatizace, jedny jsou rožhavené, druhé studené. Necháš to běžet, vše jede a když vypneš klimatizaci, kompresor vypne a větráky jedou dál .. ??? oba ? Máš originál klimatizaci ? Když si vyměnil jednotku dochlazování, je zespoda pod bateri, tak to bylo chvíli dobré ?jozef píše:Ano, bol som v lete v Grécku, išiel som cez zápchy a keď som stál, vypínal som klímu. Vtedy ventilátor zapínal na prvý, možno aj druhý stupeň a stále aj vypínal, chladenie motora bolo O.K. Problém mám stále len ak mám zapnutú klímu. Vtedy musím odpojiť napájanie - koncovku ventilátorov z baterky, ale je veľmi horúca, ako aj poistka! Som z toho zúfalý.
Pokud se oba větráky točí, je podle mě blbost je měnit. Maximálně bych je proměřil na odpor. Jaký máš tlakový spínač, je na pravé straně u předního skla. Má tři, nebo čtyři piny. Možná může být problém i v tom ...
Chtělo by to celé proměřit. Divné je že to nevypíná, zdá se, jako by si myslel, že má přehřátý chladič a že ho je potřeba dochladit.
raději si to zničím sám, než aby to udělal někdo jiný ...
Dnes to idem dať iným mechanikom, chcú sa pozrieť ešte raz na VAG-u, tvrdia tiež, že oba vetráky nemôžu byť zlé. Klimatizáciu mám originál, aj fachčila 3 roky bez problémov. Riadiaca jednotka dochladzovania, ktorú som vymenil / pod bateriou , originál ŠKODA , kupoval som novú, ale hneď sa mi zlepili na nej kontakty a bolo ich treba očistiť už viac ráz, takže trocha sa už prepaľujú. Je zaujímavé, že 2-3 razy po naštartovaní vetráky sa spustia na 2. stupeň, aj vypnú, lenže potom už idú neustále! Ten tlakový spínač u predného skla dám pozrieť . Nemôžu byť zlé nejaké čidlá - snímače teploty?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 26 led 2006, 16:01
No, je možné že tlakový spínač ukazuje vysoký tlak a proto jedou ty větráky furt ale zase by neměl jet kompresor. Pokud by jsi měl někoho, kdo by ti ho půjčil, můžeš ho vyzkoušet vyměnit. Myslím že je tam potřeba sedmnáctka klíč, nemusíš se bát ho vyšroubovat, je pod ním kulička, která zabrání úniku plynu z klimatizace. Možná by jsi si měl nechat změřit i tlak náplně.
Takto na dálku je těžké to řešit, ale klimatizace zase není tak složitá, aby se to nenechalo jednodušše proměřit.
Možná bych zkusil odpojit pouze větrák od klimatizace, větrák od chlazení motoru bych nechal zapojený, říkal jsi že je OK a zkusil bych zapnout klimatizaci. Pokud to bude OK, možná pak zkusit prohodit i konektory mezi nima. Na chladiči by mělo být čidlo teploty, které by mohlo být taky v háji.
No, pak napiš na co jste přišli, VAG je ale základ, cím začít.
Ještě k těm kontaktům ... tak že se ti opravdu fyzicky spečou ? Když odpojíš napájení té jednotky, tak kontakty zůstanou seplé ? To je divné ... Jak jsem psal výš, zkus postupně odpojovat větráky a uvidíš, mají svůj konektor ...
Takto na dálku je těžké to řešit, ale klimatizace zase není tak složitá, aby se to nenechalo jednodušše proměřit.
Možná bych zkusil odpojit pouze větrák od klimatizace, větrák od chlazení motoru bych nechal zapojený, říkal jsi že je OK a zkusil bych zapnout klimatizaci. Pokud to bude OK, možná pak zkusit prohodit i konektory mezi nima. Na chladiči by mělo být čidlo teploty, které by mohlo být taky v háji.
No, pak napiš na co jste přišli, VAG je ale základ, cím začít.
Ještě k těm kontaktům ... tak že se ti opravdu fyzicky spečou ? Když odpojíš napájení té jednotky, tak kontakty zůstanou seplé ? To je divné ... Jak jsem psal výš, zkus postupně odpojovat větráky a uvidíš, mají svůj konektor ...
raději si to zničím sám, než aby to udělal někdo jiný ...
Tak mechanici mi skontrolovali na VAG-u, neukázal žiadnu závadu. Má to byť údajne O.K. V minulosti sme skúšali odpojiť raz jeden a raz druhý vetrák, stále to viedlo k tomu, že kontakty riadiaciej jednotky sa zlepili. Ostali zlepené, vtedy som stále odpojil kábel climy na batérii. Na druhý deň som znova zapojil a niekedy to fungovalo, niekey bolo treba vybrať riad. jednotku a prečistiť zlepené kontaky. Ak mám odpojenú riad. jednotku, cllima mi funguje až kým nezastanem a neprúdi vzduch na vetráky. Potom to začne cukať a ihneď vypínam klímu. Ešte skúsim vymeniť konektory vetrákov. Náplň som nemeral, ani nemenil už 5 rokov - ale mi to dobre chladí, tak môže to byť chyba?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 26 led 2006, 16:01
Abych řekl pravdu, jsem z toho tvého popisu jelen ... říkáš slepené kontakty z jednotky dochlazování ... to pokaždé vlezeš pod auto, vyndáš jednotku a odlepuješ kontakty nebo jak ? Můžeš přesně popsat, jak se to celé chová krok za krokem. Jak ti může fungovat klimatizace, bez jednotky dochlazování, která spíná nejenom větráky ale HLAVNĚ KOMPRESOR ... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jozef píše:Tak mechanici mi skontrolovali na VAG-u, neukázal žiadnu závadu. Má to byť údajne O.K. V minulosti sme skúšali odpojiť raz jeden a raz druhý vetrák, stále to viedlo k tomu, že kontakty riadiaciej jednotky sa zlepili. Ostali zlepené, vtedy som stále odpojil kábel climy na batérii. Na druhý deň som znova zapojil a niekedy to fungovalo, niekey bolo treba vybrať riad. jednotku a prečistiť zlepené kontaky. Ak mám odpojenú riad. jednotku, cllima mi funguje až kým nezastanem a neprúdi vzduch na vetráky. Potom to začne cukať a ihneď vypínam klímu. Ešte skúsim vymeniť konektory vetrákov. Náplň som nemeral, ani nemenil už 5 rokov - ale mi to dobre chladí, tak môže to byť chyba?
Nastartuješ, zapneš klimatizaci na chlazení, co se přesně začne dít ... Začnou se točit větráky ? Sepne kompresor ? chladí to ?
Máš opravdu originál klimatizaci .. ???
raději si to zničím sám, než aby to udělal někdo jiný ...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 26 led 2006, 16:01