Nissan x-Trail 2.2 84Kw snímač polohy vačky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jiricek6
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 črc 2010, 12:01
Odpovědi: 0

Nissan x-Trail 2.2 84Kw snímač polohy vačky

Příspěvek od Jiricek6 »

Zdravím všechny,řeším teď jeden oříšek na X-trailu.Tohle auto mě přijelo se závadou,že dlouho startuje a nemá výkon.Začal jsem to vstřikovačema jeden vstřik špatný koupil jsem druhý namontoval,takže všechny v pořádku,ale auto pořád dlouo startovalo,mrknul jsem se na rozvody je tam řetěz a ejhle byl na klice posunutý o zub,tak jsem je nastavil znovu(Pry se v těch rozvodech hrabali v Nissanu)ale auto najednou nechtělo startovat,začal jsem zjišťovat proč podle schémat jsem zjistil,že eště někdo přehodil mezi sebou dráty na konektoru od snímače polohy vačky,tak jsem je dal jak mají být a auto staruje nabrnk,ale jak se zahřeje,tak začne cukat a zdechat,ale pokud odpojím snímač polohy vačky,tak auto jede ale v nouzáku.Začal jsem pak experimentovat se vzdáleností tohoto snímače a zjistil jsem,že když dám podložku pod snímač tak to sice dlouho startuje ale pak problém není,nebo spíš se ten problem posunuje do ruzných otáček podle mezery snímače od impulzního kola.Tak a abych se dostal k tomu dotazu,napadlo me že jak byly přehozený dráty toho snímače,jestli se tím mohla nějak zničit ŘJ motoru,a proto by to dělalo takové blbosti.co myslíte pánové??Jinak snímač mám novej,takže tím to opravdu není....Díky za nápady
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

pokud byl přeskočenej řetěz tak je vytahanej.Zapisujou se nějaký závady.Jinak na tuhle závadu to chce osciloskop kde bude vidět impulzní kolo i posun vuči klice.
Jiricek6
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 črc 2010, 12:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jiricek6 »

geo píše:pokud byl přeskočenej řetěz tak je vytahanej.Zapisujou se nějaký závady.Jinak na tuhle závadu to chce osciloskop kde bude vidět impulzní kolo i posun vuči klice.
Jinak este zmena auto ted uz zase nechce nabrnk startovat jen když přehodím draty na snimači mezi sebou podle schematu je,když jsou přehozený jsou špatně,ale auto chytne nabrnk udelal jsem dnes osciloskopem porovnání křivky vůči polohy kliky a při přehozených drátech(startuje nabrnk) jsou křivky dá se říct ve stejné poloze,ale při správně zapojeném snímači se zdají vůči sobě posunuté...Tudíž nejspíš koupit nové rozvody.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

je divný že jsou prohozené dráty schéma máš ok.na vačce je hal?pokud sleduješ sinnchronizaci kvůli vytahanýmu řetezu tak to chce nahrávat vačku a kliku při rázný akceleraci a pak porovnat sinchronizaci na volnoběh a na vrcholu otáček tam uvídíš o kolik se ti posune.Nevím jak xtrail ale nisany všeobecně na řetězy trpí a cena je závratná.
Jiricek6
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 črc 2010, 12:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jiricek6 »

geo píše:je divný že jsou prohozené dráty schéma máš ok.na vačce je hal?pokud sleduješ sinnchronizaci kvůli vytahanýmu řetezu tak to chce nahrávat vačku a kliku při rázný akceleraci a pak porovnat sinchronizaci na volnoběh a na vrcholu otáček tam uvídíš o kolik se ti posune.Nevím jak xtrail ale nisany všeobecně na řetězy trpí a cena je závratná.
na vačce je idukční i na klice,ja jsem prave experimentoval pred tim nez jsem mel schema s tema dratama,protoze štekr na snímači vačky byl divnej někdo přede mnou se v tom taky usilovne hrabal,ale před tím než jsem kjontroloval rozvody tak to nechtělo ani startovat pak jak jsem nastavil rozvody tak to bylo chvilu ok,ale pak se projevovalo to,že za tepla to začalo vynechávat a i zdechat po odpojení čidla vačky v poho.Tak jsem to dneska kontroloval vůči klice a když byly dráty přehozený tak k sobě přesně seděly,jediny vysvětlení pro mě bylo to,že ten signál byl obrácený,ale jak jsem to dal správně tak už to nesedělo,mám v pc eště ty křivky,tak je tu můžu hodit...Jinak bych zítra udělal další,abych to tu ukázal jak to vypadá.četl jsem právě na nissan foru,že to právě na ty rozvody trpí,ale nejsem si jistej,jestli mohli z ničeho nic přezkočit.majitel před tím říkal,že mu to dělalo i před tím a že to měl v nissanu v novém jičíně,a že tam rozdělali celej motor a řekli mu,že to je čidlem.Bylo poznat,že se v tom někdo hraba,muj dojem byl z těch rozvodu ten,že to v tom nissanu špatně poskládali....Ale nejsem si tím jistej
Jiricek6
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 črc 2010, 12:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jiricek6 »

geo píše:je divný že jsou prohozené dráty schéma máš ok.na vačce je hal?pokud sleduješ sinnchronizaci kvůli vytahanýmu řetezu tak to chce nahrávat vačku a kliku při rázný akceleraci a pak porovnat sinchronizaci na volnoběh a na vrcholu otáček tam uvídíš o kolik se ti posune.Nevím jak xtrail ale nisany všeobecně na řetězy trpí a cena je závratná.
na vačce je idukční i na klice,ja jsem prave experimentoval pred tim nez jsem mel schema s tema dratama,protoze štekr na snímači vačky byl divnej někdo přede mnou se v tom taky usilovne hrabal,ale před tím než jsem kjontroloval rozvody tak to nechtělo ani startovat pak jak jsem nastavil rozvody tak to bylo chvilu ok,ale pak se projevovalo to,že za tepla to začalo vynechávat a i zdechat po odpojení čidla vačky v poho.Tak jsem to dneska kontroloval vůči klice a když byly dráty přehozený tak signály k sobě přesně seděly,jediny vysvětlení pro mě je to,že ten signál byl obrácený,ale jak jsem to dal správně tak už to nesedělo,mám v pc eště ty křivky,tak je tu můžu hodit...Jinak bych zítra udělal další,abych to tu ukázal jak to vypadá.četl jsem právě na nissan foru,že to právě na ty rozvody trpí,ale nejsem si jistej,jestli mohli z ničeho nic přezkočit.majitel před tím říkal,že mu to dělalo i před tím a že to měl v nissanu v novém jičíně,a že tam rozdělali celej motor a řekli mu,že to je čidlem.Bylo poznat,že se v tom někdo hraba,muj dojem byl z těch rozvodu ten,že to v tom nissanu špatně poskládali....Ale nejsem si tím jistej.Jinak schemata mam přimo z nissanu na xtraila,takže 100% pasují.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

pokud jsou vadný rozvody tak by se měla zapisovat závada snímače vačky a rozvody budou vandrovat při akceleraci.
Jiricek6
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 črc 2010, 12:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jiricek6 »

závada nevyskakuje žádná...Napichuji to ktskou,a možnost chybné synchronizace tam je,nemohloby to tím být,třeba že by to bylo vf toleranci,ale přitom by to špatně startovalo??
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

to je divný nisan má datová pole na sinchronizaci poměrně přísná a závada svítila hned po startu přitom auto jezdilo normálně.není nějak poškozené impulzní kolo aby jednotka nebyla zmatená?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jako první bych vyměnil řetěz a napínák, kluzáky jsou obvyklé pěkné, materiál nestojí ranec, sice práce naprd.

Nastavení celkem jde, vyjel jsem si z ESI schéma a šlo to, řešil jsem něco podobného na Primeře 2.0 ( prakticky stejný motor ) blbý starty, škubání apod, řetěz byl sice naplý, ale vytáhný ( ovšem na jiných motorech by tohle ještě jezdilo ) a jednotka si patrně nevěděla rady, psalo to chybu snímače vačky, měnili jsem za ten s klikový ( jsou stejné ) a výsledek nic, pak se udělal rozvod a od té doby nabrnk.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

divný je že nepíše zavadu snímače vačky?
Jiricek6
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 črc 2010, 12:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jiricek6 »

geo píše:divný je že nepíše zavadu snímače vačky?
závada snímače vačky tam nevyskakuje...
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

Tiez som to 2x riesil a boli zle rozvody, retaz az tak vybehana nebola, ale napinak nejako nestacil pri zatazi. V jednom pripade to pisalo vacku voci kluke, v druhom nic.Cudoval som sa, ze diag. nic nepise, kde to nissan je dost nachilny na presnost rozvodu.
slimjim
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 14 zář 2009, 09:21
Odpovědi: 0

t30

Příspěvek od slimjim »

čau,u benzínů to píše vačku,ale na 2,2d to nic nepíše.Jediné co jsem se nedočetl,jestli jsi kontroloval aretační kolíček snímacího kola na vačce-občas se střihne,nebo nastřihne a posune.jinak rozvody
Jiricek6
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 črc 2010, 12:01
Odpovědi: 0

Re: t30

Příspěvek od Jiricek6 »

slimjim píše:čau,u benzínů to píše vačku,ale na 2,2d to nic nepíše.Jediné co jsem se nedočetl,jestli jsi kontroloval aretační kolíček snímacího kola na vačce-občas se střihne,nebo nastřihne a posune.jinak rozvody
To myslíš klinek toho imluzního kola??
Odpovědět

Zpět na „Nissan/Infiniti“