zaslepení EGR Trafic 2.5 dci, rv 2008

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

zaslepení EGR Trafic 2.5 dci, rv 2008

Příspěvek od kodajz »

Ahoj, chci zaslepit EGR. Stačí ho jen zaslepit plechem a odpojit klapu v sání? A nebo to řj pozná a je třeba programovat.
Opel Vivaro 2.5 dci
jarda117
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 20 lis 2011, 15:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od jarda117 »

Pro zaslepení EGR ventilu stačí vložit plech mezi těleso EGR a přírubu trubky, která vede do hlavy. Nic jiného nedělej, nic neodpojuj. Reprogamace nemá smysl. ŘJ nepozná záslepku.
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

a co ta klapa v sání? Není náhodou spřažená s EGR? když otevírá EGR, přivírá klapa přívod čistého vzduchu? Nevyhodnotí váha vzduchu chybu když přes ní poteče víc vzdchu po odpojení EGR? U mého bývalého 2.0HDi jsem obyvy neměl, byl to ještě starý motor, ale u tohoto moderního šílenství si nejsem jistý. Chtělo by to nějaké schématka, popisy funkce, pracovní hodnoty atd. Na Peugeota Partnera jsem toho měl dost. Na Renault nevím kde hledat.
Opel Vivaro 2.5 dci
jarda117
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 20 lis 2011, 15:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od jarda117 »

Jak jsem psal, tak zaslepení EGR je možné i u motoru G9U s indexem 632 a 650. Práce to je nevděčná a také velice špinavá. Podložka se dává mezi těleso EGR a těleso výměníku. Odpovědi na Tvé otázky najdeš v Dialogysu nebo v servisu Renault. Jenom pro zajímavost. Měl jsem na dílně auto, které mělo najeto přes 750 000 km, vše bylo původní a s EGR nebyl vůbec žádný problém. Jestliže motor má výkon a nevykazuje žádnou chybu, tak bych do ničeho nezasahoval.
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

Auto jezdí pěkně, motor jede bez závad, najeto má 128 tkm. EGR chci odstavit preventivně a kvůli dobrého pocitu, že motor saje pouze čistý vzduch. Ten výměník je ve předu pod intercoolerem? A co filtr pevných částic, nesnižuje dost výkon a nezvyšuje spotřebu?
Opel Vivaro 2.5 dci
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

je ta zaslepka spravne? na foto je kus plechu videt v levo. A nebo ji radsi dat hned na trubku sani? Jakou funkci ma ten vymenik? Na tam nejaka podtlakova klapa co smeruje splodiny dvouma smery. Nechapu smysl. dikObrázek
Opel Vivaro 2.5 dci
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

to je pouze předehřev a ta klapka to pustí bud přez něj nebo okolo ale bude stejně zarezlá nechapu smysl zaslepení egr ale je to jen tvoje věc jinak pokud dojde k poruše samotného ovládání egr tak se ti to pak stejně rozsvítí a budeš ho muset vyměnit jednotka jeho polohu hlídá.
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

motor saje pouze cisty vzduch, bude lepsi ucinnost pri prechodu z nizkych ot do vyzsich a nebude se zanaset sani. EGR ventil bude porad funkcni, jen kolem neho neproudi splodiny, nezanese se takze mensi pravdepodobnost poskozeni.
Opel Vivaro 2.5 dci
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

Tak jsem tu zaslepku dal mezi těleso EGR a ten výměník, předešlé foto už není aktuální. V tělese EGR v trubce sání je klapa, co má za funkci? Dnes ráno jsem jel do práce a rosvítily se kontrolky servis a žhavení. Po vypnutí klíčku se kontrolky rožly zas. Má to souvilost s EGR ???
Opel Vivaro 2.5 dci
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14473
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Vsadím se, že určitě, divil bych se, kdyby motormanagement zaslepení egr nepoznal ;)
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

Zachvíli budu mít demontáž předku za pár minut :-) Podle jakých parametrů se řídí řj motoru při vyhodnocování chyby na EGR? Nepomůže odstranění klapy v EGR tělese sání? Mám za to, že do motoru po zaslepení nejde dostatek vzduchu.
Opel Vivaro 2.5 dci
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

jarda117 píše:Jak jsem psal, tak zaslepení EGR je možné i u motoru G9U s indexem 632 a 650. Práce to je nevděčná a také velice špinavá. Podložka se dává mezi těleso EGR a těleso výměníku. Odpovědi na Tvé otázky najdeš v Dialogysu nebo v servisu Renault. Jenom pro zajímavost. Měl jsem na dílně auto, které mělo najeto přes 750 000 km, vše bylo původní a s EGR nebyl vůbec žádný problém. Jestliže motor má výkon a nevykazuje žádnou chybu, tak bych do ničeho nezasahoval.
Jardo, na G9U 630 je asi jiná situace :-(
Opel Vivaro 2.5 dci
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

nejaky chiptuner ti to za facku odstavi v rj ;-)
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

včera jsem plech vyhodil, trvalo mi to 75 min :-) Je dobré znát své auto. Ten plech byl ze strany výměníku znatelně černý od sazí, to za asi 30 km jízdy částečně po městě. Je nutné EGR odstavit !!! KOntrolky se už nerožnuly. Blbě se mi to čte v azbuce, ani google nepomáhá, na ruském renault foru popisují demontage egr u G9U 630. Píšou i o odstranění té klapy egr v sání. Tak já nevím.

Dá se odstavit EGR u G9U 630 jen hardwarově???? Nebo musí přijít programátor.
Opel Vivaro 2.5 dci
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“