kontrola hydroštelů na TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

kontrola hydroštelů na TDI

Příspěvek od pavelexc »

Zdravím,jaký je postup při kontrole hydroštelů?Předem dík za rady.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20372
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

asi žádný oficiální postup není, nejlíp vyměnit...
nějaký mačkání ti stjně nic neřekne
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud je zdvihátko prokazatelně vadné (zpětný ventilek uvnitř neudrží olej), pak je měkké - při zmáčknutí se propadne o 3-6 mm. Ale musíš to udělat na teplém motoru a hned po jízdě, jinak to nemá smysl. A hlavně většinou platí, že pokud odejde jedno zdvihátko, velmi brzy odejdou další (viz můj případ). Taky jsem měnil jedno, po pár měsících druhé, po roce třetí - když začalo klepat čtvrté, vyměnil jsem to komplet. Nejsem masochista, abych každou chvíli kvůli jednomu hrnku rozhazoval celé rozvody :-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

Marek77 píše:Pokud je zdvihátko prokazatelně vadné (zpětný ventilek uvnitř neudrží olej), pak je měkké - při zmáčknutí se propadne o 3-6 mm. Ale musíš to udělat na teplém motoru a hned po jízdě, jinak to nemá smysl. A hlavně většinou platí, že pokud odejde jedno zdvihátko, velmi brzy odejdou další (viz můj případ). Taky jsem měnil jedno, po pár měsících druhé, po roce třetí - když začalo klepat čtvrté, vyměnil jsem to komplet. Nejsem masochista, abych každou chvíli kvůli jednomu hrnku rozhazoval celé rozvody :-).
jo díky zahřeju a mrknu na to,vyplašil mě kolega,nedavno mu TDI kleklo v rakousku na dalnici kvuli hydrostelu a ventily se mu potkaly s pístem (LOL)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To se mi ani nechce věřit. Technicky to snad ani není možné.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ono to odešlo kvůli hydroštelu, že se prodřelo, ne? Ale to bylo PD, ne? A jinak je to, jak píše Marek 77. Jak odejde jedno, vyměnit všechny. Není to jako u lidí, že jeden z bratrů je kurva, zbytek je dobrý, ale tady jsou po 200000 km kur.y všechny.. :)
nepropadat panice...
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

Marek77 píše:To se mi ani nechce věřit. Technicky to snad ani není možné.
je fakt před tydnem sem se na to byl divat hotový cirkus v motoře (wallbash) všechny zdvihatka dobré krom toho jednoho ,při tom marase se mu vyhakly klinky co drží ventil a ten propad na pist ktery je nějaký napraskly + ojka v prdeli a vačka taky nad tim zdvihatkem pošramocená,sehnal druhý motor a už to tam pasuje
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To jsou mi věci.......
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

jericho-3 píše:Ono to odešlo kvůli hydroštelu, že se prodřelo, ne? Ale to bylo PD, ne? A jinak je to, jak píše Marek 77. Jak odejde jedno, vyměnit všechny. Není to jako u lidí, že jeden z bratrů je kurva, zbytek je dobrý, ale tady jsou po 200000 km kur.y všechny.. :)
ne má TDI,rotačku
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

pavelexc píše:
jericho-3 píše:Ono to odešlo kvůli hydroštelu, že se prodřelo, ne? Ale to bylo PD, ne? A jinak je to, jak píše Marek 77. Jak odejde jedno, vyměnit všechny. Není to jako u lidí, že jeden z bratrů je kurva, zbytek je dobrý, ale tady jsou po 200000 km kur.y všechny.. :)
ne má TDI,rotačku
zajimávé že to zdvihatko z vrchu nebylo prodřené
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20372
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

někdy se stane že upadne ventil v zápichu, pak to udělá paseku a těžko se identifikuje co se vlastně stalo... :?
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

ted jsem menil vacku na fabii 1.4tdi hydro na 1 sacim ventilu prodreny skrz a vacka skoro kulata :D nejakej nymand co se v tom vrtal predemnou dokonce vyndal kat v domeni , ze je ucpanej a proto to nejede , ale ze by se kvuli prodrenymu hydrostelu potkal motor se mi moc nezda , kdyz se hydro prodre , tak je valec bez vykonu a to by nepoznal a jezdil stim dal jen uplnej blb .
jericho-3 píše:Ono to odešlo kvůli hydroštelu, že se prodřelo, ne? Ale to bylo PD, ne? A jinak je to, jak píše Marek 77. Jak odejde jedno, vyměnit všechny. Není to jako u lidí, že jeden z bratrů je kurva, zbytek je dobrý, ale tady jsou po 200000 km kur.y všechny.. :)
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

supermuf0090 píše:ted jsem menil vacku na fabii 1.4tdi hydro na 1 sacim ventilu prodreny skrz a vacka skoro kulata :D nejakej nymand co se v tom vrtal predemnou dokonce vyndal kat v domeni , ze je ucpanej a proto to nejede , ale ze by se kvuli prodrenymu hydrostelu potkal motor se mi moc nezda , kdyz se hydro prodre , tak je valec bez vykonu a to by nepoznal a jezdil stim dal jen uplnej blb .
jericho-3 píše:Ono to odešlo kvůli hydroštelu, že se prodřelo, ne? Ale to bylo PD, ne? A jinak je to, jak píše Marek 77. Jak odejde jedno, vyměnit všechny. Není to jako u lidí, že jeden z bratrů je kurva, zbytek je dobrý, ale tady jsou po 200000 km kur.y všechny.. :)
hydroštel prodřený nebyl byl zdeformovaný a vydřel v hlavě své vedení ,ventil byl poohýbaný ale nezlomený taky mi není jasné co se tam mohlo stát klinky to vyhodilo a on spad na pist
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“