Passat 1.6TDI BLUEMOTION- ztrata chladici kapaliny

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

richard2002
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 črc 2012, 15:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Passat 1.6TDI BLUEMOTION- ztrata chladici kapaliny

Příspěvek od richard2002 »

:? Pordil jsem si nove(jete) auto...
VW PASSAT 1.6TDI, najeto 135.000km, r.v.2010

Vsechno se zda byt vporadku, servisni historie , pekny stav atd...

V 136000km na me pipla kontrolka vody, a nadobka byla hluboku pod minimem, nechal jsem vymenit olej a filtry, vodu doplnil a vesele jezdil dal.
VCERA 137500km ale na me pipla voda zase a zase sem doplnil cca 0,5l.
V servise mi rekli, ze nikde neni zretelny unik vody a ze v oleji prej ta voda taky nebyla, tak by me zajimalo kde muze byt?
Je pravda ze posledni mesic je hodne teplo ... 35-40'C, ale ta voda by asi nemela ubyvat? Teplota se mi drzi na 90, nekolisa . Nadobka po otevreni netlakuje a pod autem sucho.. ZAHADA?

Vim ze na minulem aute, Octavia 1.9TDI se mi voda ztracela kolem priruby skrine termostatu, ale to sem mel najeto kolem 350.000km, tak si rikam ze by to nemuselo byt ono.

Jeste me napadla vodni pumpa, 1.6TDI meni rozvody po 180.000km, ze by uz probehla(135000) unava materialu?
Skoda Octavia 1.9TDi (533000km)
VW Passat 1.6TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Voda by ubývat neměla v žádném případě.

Ale udivuje mě, že po otevření expanzní nádobky voda netlakuje. Ona by totiž měla. V chladicím systému motoru by měl být přetlak způsobený teplotní roztažností kapaliny, a to poměrně značný (u vozů koncernu to bývá kolem 1,5 Bar). Pokud přetlak v systému není, mohlo by to způsobovat vadné víčko na expanzní nádobce (tlakový ventil neudrží tlak) a to by mohlo mít za následek únik kapaliny přepadem.
Proč tam ten přetlak musí být? Je to z důvodu toho, že voda pod vyšším tlakem má vyšší teplotu varu. Tudíž pokud se motor někdy v táhlém kopci ohřeje nad 100°C, voda v systému nevaří (neboť její teplota varu je o mnoho vyšší). Jakmile však v systému přetlak není, voda vaří při stovce a v některých situacích se může díky varu dostat přepadem nádobky ven - tím klesne hladina.

Čili kouknul bych se na to víčko. Zastudena bych zkontroloval kapalinu (případně doplnil mezi rysky), poté motor ohřál na provozní teplotu (aspoň 10 km jízdy) a pak bych expanzní nádobu opatrně otevřel. Po uvolnění zátky musí nádoba zřetelně odfouknout a hladina kapaliny v ní se musí rázem zvýšit o cca 3 cm.
Jakmile to takhle je, je to v pořádku. Pokud ovšem zatepla expanzní nádoba neodfoukne a hladina v ní je výše než zastudena, pak jednoznačně je víčko vadné. Dlouhým obloukem štítivým pohybem odhodit do kopřiv a dát nové.....
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 13 črc 2012, 16:03, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
richard2002
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 črc 2012, 15:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od richard2002 »

Hned to vyzkousim, ted sem povolil vicko a trosku to fouklo, ale uz sem byl tak 30minut zaparkovanej. Vodu mam ted presne na maximu, projedu to a potom otevru nadobku a uvidim. Dekuji za radu.

Co si myslis o te vodni pumpe? zivotnost relna versus udavana?
Skoda Octavia 1.9TDi (533000km)
VW Passat 1.6TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mnoho aut má dnes dlouhé výměnné intervaly pro rozvodový mechanismus - i přes 200.000 km a vydrží to. Já myslím, že pumpou to nebude. Nehledě k tomu, že pokud by se takové množství ztrácelo přes pumpu do rozvodů, už by se motor pravděpodobně netočil, neboť by muselo dojít k poruše rozvodů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

mne niekto hovoril ze ten tlak je tam aj na to ze ta voda ma tendenciu pri toceni cerpadla vytvarat bublinky okolo neho alebo co a moze sa zavzdusnovat sistem
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
richard2002
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 črc 2012, 15:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od richard2002 »

Ted sem s autem najel asi 20km, teplota vody 90'C, teplota oleje 98'C .


Zastavil jsem a otevrel nadobku, uplne lehoucce odfoukla.

Mam doma jeste jednoho Passata, zkusim prohodit ty vicka, predpokladam ze rozdil benzin - diesel nehraje u vicka chladici kapaliny roli?
Skoda Octavia 1.9TDi (533000km)
VW Passat 1.6TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To asi nehraje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
vojta09
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 25 bře 2008, 20:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od vojta09 »

Na 100% pumpa,1.6 Na to trpí
richard2002
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 črc 2012, 15:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

je to vodni pumpa

Příspěvek od richard2002 »

Ahoj, takze, byla to vodni pumpa.
Passat ma pod vanou motoru obal z podobne hmoty jako se pouziva k izolaci kapoty. Jeste sem to na zadnem aute nevidel. Jeho vinou voda, ktera stekala z rozvodu nebyla pod autem ale natekala a vsavala se do tohoto obalu...

Ve stredu jsem obednany na rozvody, pravdepodobne volba padne na continental...

Dik vsem zucastnenym

P.S. Nevim proc delaji interval vymeny rozvodu 180.000km, kdyz vodni pumpa je v haji po 140.000km.. Mam v tom jasno, dalsi rozvody za 100.000km (hm)
Skoda Octavia 1.9TDi (533000km)
VW Passat 1.6TDi
Uživatelský avatar
Petmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 01 led 2009, 19:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petmen »

Take ted pozoruji unik kapaliny. Cca za 1500km dolivam po signalizaci za mam malo vody. Octavia 1,6 tdi 2010. 180tis km
A v pondeli menim rozvody tak dam vedet a preventivne vymenim vicko nadobky :)
Seat Leon Fr 2.0 Tdi Cr 200ps 420Nm
Uživatelský avatar
jirkastrachota
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov

Příspěvek od jirkastrachota »

mladá na octě ASZ má na nové pumpě 50tis, a teče taky. Už nevím co to bylo za značku, ale žádnej shit to nebyl, chladící kapalina se měnila taky. Dnes ty pumpy vydrží kulový...
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

Prasklinka v chladici egr. Uz jsme menili.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Tak tak u 1,6 CR je bolest vodní pumpa a chladič spalin/egr/.Obojí se mění jak na běžícím páse. :D
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

chladič spalin je bolest i všech 2.0 tdi CR
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1431
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

jj, nerez je svina.Zajimave, ze u starych to neni tak hrozne.
Ojebavka materialu, zrejme kurvitko.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“