1R a 5V to by znamenalo 1A coz je docela velkej proud. zmer si proud kterej to odebira a pak se snadno odvodi hodnota delice (potenciometru). Jediny co stim dokazes je ze to bude ve vysokych otackach rychlejs padat. nic vic nic minFandaTDI píše:Čert: máš to tak? Vytažený dovnitř? Jakej přesně potenciometr? Teoreticky by tomu nemuselo vadit ani 1R (celejch 5V), ač už 4,65V je (aspoň u mýho motoru) ekvivalent 1275mg/R, možná bych se zaměřil hlavně na kvalitu/spolehlivost potenciometru, protože u klasickejch stačí smítko v dráze (chvilkový přerušení napětí při regulování) a jsi v nouzáku, ne?
Přemejšlim, jaký přesně výhody by to oproti tý diodě mohlo mít (jestli by to mohlo fungovat třeba i jako nějaký "nakopnutí" v záběru, příp. jestli se s tim dá nějak i korigovat spotřeba ... no nevim, nevim) ... zjistil jsem, že při egr off (a sw max.přivřený), lehce zvýšenym volnoběhu 903ot. (a zapojený diodě) mam už na volnoběh požadavek 850 ...
MAF OFF za dvě koruny :)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
						Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
stres3d: s tim odporem jsem napsal blbost ... neznam (tvrdost) zdroj(-e) těch 5V ani jsem si neměřil odpor "snímacího vodiče" vůči kostře (řešim, jestli tomu nebude vadit potenciometr a píšu v podstatě o propojení na tvrdo 
 ), ale kde jsi přišel na 1A? Mě vychází 5A ... 
Ten proud taky nevim, jestli je dobrý měřit napřímo, ale zajímalo by mě, jestli se mění v závislosti na otáčkách
To dřívější padání jsem měl v úmyslu tim právě eliminovat
 ... možná je to jen pocit danej lepším průběhem spodku, ale s tou diodou mi přijde, že "na jeden nádech" (třeba od těch dvou tis.ot. +-plnej knedl) po dosažení 3 - 3,5tis.ot. je až do těch cca 4,2tis.ot. (kdy už to zas přestává "tahat") ten průběh výkonu "rovnej" ... (nad 3,5 to teda často netočim a je pravda, že když tomu po "šolichu pedálu" s cca 3tis.ot. šlápnu, tak to k těm 3,5 vystřelí rychleji, podobně jako když si třeba před předjížděnim podřadim do záběru na těch cca 3t.ot.) ... zrovna nedávno jsem si řikal, že je to nějaký líný a jestli mi zas nedělá neplechu čidlo atm.tlaku (65535) a jednotka si neřiká jen o 1540mbar, ale i přes chybu je požadavek normální (1948) a regulace dobrá, resp. právě až skoro přísná, i když se tlak drží pořád dost blízko požadavku ... 
Čert: možná to někdy ve chvilce extrémní nudy zkusim, ale "vyladění pevnýho nastavení" zjevně neni o nic zajímavější než s tim kroutit při každym přidání plynu, takže v tom nevidim žádnej valnej přínos ...
			
			
									
									Ten proud taky nevim, jestli je dobrý měřit napřímo, ale zajímalo by mě, jestli se mění v závislosti na otáčkách
To dřívější padání jsem měl v úmyslu tim právě eliminovat
Čert: možná to někdy ve chvilce extrémní nudy zkusim, ale "vyladění pevnýho nastavení" zjevně neni o nic zajímavější než s tim kroutit při každym přidání plynu, takže v tom nevidim žádnej valnej přínos ...
pašíkombi AFN B597
						Dneska sem zkousel tu vaší BAV21 (1ks) na váze Bosch a čekal sem nějaký potíže protože mam ALH Euro3,ale žádněj problem se nekonal a jelo to pěkně.
Hodnota váhy se drží konstantně na 1275 až do 3675ot./min. pak pozvolna klesá ale i v 4263ot./min. má slušnou hodnotu 1115.
			
			
									
									Hodnota váhy se drží konstantně na 1275 až do 3675ot./min. pak pozvolna klesá ale i v 4263ot./min. má slušnou hodnotu 1115.
GIV Variant ALH blackmagic, Dsla 502 , EGR off,puky R32,uložení z.n. Fabka RS,vzpěra nápravnice A3/S3
						TAKŽE POTVRZUJU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
U BOSCH MEZI 4 A 5 JSEM DAL BAV21 ZA 1,-KČ.
Zkoušel jsem to na G4 66kw z 50 na 100 na trojku.
s diodou 8,5 s
s váhou 10,5 s
bez váhy a bez diodi 16 s
se špatnou váhou to ani 100 neudělá
Ještě to zkusim na audi 2,5 tdi a bmw E39 s CR motorem pak dám vědět ale myslim, že by to mělo fungovat i u ostatních vozu jen se bude lišit zapojení...
			
			
									
									
						U BOSCH MEZI 4 A 5 JSEM DAL BAV21 ZA 1,-KČ.
Zkoušel jsem to na G4 66kw z 50 na 100 na trojku.
s diodou 8,5 s
s váhou 10,5 s
bez váhy a bez diodi 16 s
se špatnou váhou to ani 100 neudělá
Ještě to zkusim na audi 2,5 tdi a bmw E39 s CR motorem pak dám vědět ale myslim, že by to mělo fungovat i u ostatních vozu jen se bude lišit zapojení...
Simuloval som v Simulátore elektrických obvodov ten MAF-BOOSTER a funguje naozaj dobre.



Prvá simulácia je pre nastavenie potenciometra na 500Ω a druhá simulácia pre nastavenie potenciometra na maximum = 1000Ω. Mám simulácie aj pre hodnotu odporu potenciometra na viac ako 1000Ω, ale má to zmysel len asi do hodnoty 1200Ω, potom už dochádza k limitácii pri vyšších úrovniach vstupného napätia, je to preto, lebo napájacie napätie je len 5V.
			
			
									
									


Prvá simulácia je pre nastavenie potenciometra na 500Ω a druhá simulácia pre nastavenie potenciometra na maximum = 1000Ω. Mám simulácie aj pre hodnotu odporu potenciometra na viac ako 1000Ω, ale má to zmysel len asi do hodnoty 1200Ω, potom už dochádza k limitácii pri vyšších úrovniach vstupného napätia, je to preto, lebo napájacie napätie je len 5V.
Opel Omega C 2.2DTI  r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid  r.v. 1989 - ex
						Pre zmenu, tento obvod nefunguje správne. Nestavajte to. Ja som to postavil a prezentovaná krivka "opraveného" snímača sa s týmto obvodom nedá dosiahnúť ani náhodou. V Simulátore som menil hodnoty všetkých odporov v širokom rozmedzí a takáto krivka sa dosiahnuť nedá ani pri radikálnej zmene hodnôt odporov.


			
			
									
									

Opel Omega C 2.2DTI  r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid  r.v. 1989 - ex
						v tom maf boosteru jsem jeste menil r12 aby to melo prubeh zesileni (je nelinearni) od nizkyho po vysoky napeti tak nejak jak sem to chtel..
			
			
									
									Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
						Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
MAF OFF za dvě koruny
Octavia 1,9 TDI 66kw 1999 EGR off.  Před půl rokem jsem takto upravil váhu musel jsem dát 2 diody ,1mě nešla. Mám na tom 26000 tisíc nalítáno a absolutní spokojenost! Spotřeba 4,5 L  Zátah od spodu a ve vysokejch taky super.Fakt perfektní!!
			
			
									
									
						si si zvyknul na lepsi spodek nic vicp.s. píše:za mnou jel nedávno známej a prej hulim jak komín tak sem vyndal diodu měl sem jí tam docela dlouho a vrátil váhu hulení se stratilo ale už to není od spoda vono co stím?
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
						Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL