OT: Honda Prelude
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dá se říct.
Ale nedalo mi to a ten vymontovaný motor jsem otevřel zespodu. Měl jsem totiž podezření na protočenou šálu. A moje domněnka se potvrdila. Šála na třetím válci se protočila a schovala mezi kliku a protější šálu. Tím píst vylezl výš do kompresního prostoru a při střihu ventilů klepal o sací ventil.
Klika pochopitelně na šrot. Takže oprava by se stejně nekonala.
Ale nedalo mi to a ten vymontovaný motor jsem otevřel zespodu. Měl jsem totiž podezření na protočenou šálu. A moje domněnka se potvrdila. Šála na třetím válci se protočila a schovala mezi kliku a protější šálu. Tím píst vylezl výš do kompresního prostoru a při střihu ventilů klepal o sací ventil.
Klika pochopitelně na šrot. Takže oprava by se stejně nekonala.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
nejdřív jsi říkal, že jsi to počítal...Marek77 píše:Dá se říct.
Ale nedalo mi to a ten vymontovaný motor jsem otevřel zespodu. Měl jsem totiž podezření na protočenou šálu. A moje domněnka se potvrdila. Šála na třetím válci se protočila a schovala mezi kliku a protější šálu. Tím píst vylezl výš do kompresního prostoru a při střihu ventilů klepal o sací ventil.
Klika pochopitelně na šrot. Takže oprava by se stejně nekonala.
"Jenže tohle je naprosto jistě z hlavy. Frekvence toho klepání je poloviční,než otáčky motoru. Počítal jsem to-za deset sekund to kleplo 62x. Když to vynásobím šesti,vychází mi 372x za minutu. To je půlka oproti otáčkám volnoběhu. Čili klika ani čep to být nemohou,je to v hlavě."
a nakonec doměnka, že to je v klice se potvrdila.... takže jsi asi blbě počítal co

Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
Ne - počítal jsem správně. Asi blbě počítáš Ty, ne? Principu motoru zdá se moc nerozumíš, mám dojem.
Pokud klepe píst o ventil, pak klepání je ve frekvenci ventilu a ne pístu, čili klepání je frekvenčně poloviční, než jsou otáčky motoru. Ke kontaktu pístu s ventilem totiž dochází každou druhou otáčku motoru
.
Pokud klepe píst o ventil, pak klepání je ve frekvenci ventilu a ne pístu, čili klepání je frekvenčně poloviční, než jsou otáčky motoru. Ke kontaktu pístu s ventilem totiž dochází každou druhou otáčku motoru

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Když jsem odpojil svíčku, klepal tenhle válec mnohem intenzívněji, takže tím jsem poznal, který to zlobí. On bez oleje nejel, on to prohnal jak nadmutou kozu. Jestli to léta stálo a miláček to vyháněl přes sedm tisíc, není se co divit
.
Motor sehnal z Accorda, prý jsou stejné, a už jezdí. Otázkou je, jak dlouho.....

Motor sehnal z Accorda, prý jsou stejné, a už jezdí. Otázkou je, jak dlouho.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Což o to, ale šála se protočí pouze když se například v zatáčce odleje olej nebo když už má takovou vůli, že olejový film nestačí zabránit styku lágru s klikovým čepem..Jel jsem jednou s velkým střelcem a ničitelem motorů a ten s námi SKOČIL do zatáčky /byly jsme ve vzduchu / - před skokem motor normálně mazal a po dopadu již svítilo mazání/hned poté zhaslo/a motor již klepal-vymetená ojnice..Jak píšeš, před skokem byl motor vytočen naplno a během letu ztratil odpor převodů a kol a ještě se otáčky zvedly. A samozřejmě v motoru bylo málo oleje a jelikož Fiat 128 rallye měl špatné přepážky ve vaně, takhle to dopadlo... 

nepropadat panice...
Tak konkrétně u Rallyečka by mě to i dneska mrzelo, to byly dost dobré motory na tehdejší dobu.
Problém je, že já nevím, co s tím autem dělal, než se mu to stalo. Ze zkušenosti asi všichni víme, že majitel se nepřizná, že je kokot, no nemám pravdu?
Problém je, že já nevím, co s tím autem dělal, než se mu to stalo. Ze zkušenosti asi všichni víme, že majitel se nepřizná, že je kokot, no nemám pravdu?

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
ma v hajzlu olejovy cerpadlo , uz jsem se s tim 2x setkal na tomto aute z jednoho se mi jeste valej karburatory v regalu

Marek77 píše:Tak konkrétně u Rallyečka by mě to i dneska mrzelo, to byly dost dobré motory na tehdejší dobu.
Problém je, že já nevím, co s tím autem dělal, než se mu to stalo. Ze zkušenosti asi všichni víme, že majitel se nepřizná, že je kokot, no nemám pravdu?
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi