OT: Honda Prelude

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Dá se říct.

Ale nedalo mi to a ten vymontovaný motor jsem otevřel zespodu. Měl jsem totiž podezření na protočenou šálu. A moje domněnka se potvrdila. Šála na třetím válci se protočila a schovala mezi kliku a protější šálu. Tím píst vylezl výš do kompresního prostoru a při střihu ventilů klepal o sací ventil.

Klika pochopitelně na šrot. Takže oprava by se stejně nekonala.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 882
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

Marek77 píše:Dá se říct.

Ale nedalo mi to a ten vymontovaný motor jsem otevřel zespodu. Měl jsem totiž podezření na protočenou šálu. A moje domněnka se potvrdila. Šála na třetím válci se protočila a schovala mezi kliku a protější šálu. Tím píst vylezl výš do kompresního prostoru a při střihu ventilů klepal o sací ventil.

Klika pochopitelně na šrot. Takže oprava by se stejně nekonala.
nejdřív jsi říkal, že jsi to počítal...

"Jenže tohle je naprosto jistě z hlavy. Frekvence toho klepání je poloviční,než otáčky motoru. Počítal jsem to-za deset sekund to kleplo 62x. Když to vynásobím šesti,vychází mi 372x za minutu. To je půlka oproti otáčkám volnoběhu. Čili klika ani čep to být nemohou,je to v hlavě."

a nakonec doměnka, že to je v klice se potvrdila.... takže jsi asi blbě počítal co :-D
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ne - počítal jsem správně. Asi blbě počítáš Ty, ne? Principu motoru zdá se moc nerozumíš, mám dojem.

Pokud klepe píst o ventil, pak klepání je ve frekvenci ventilu a ne pístu, čili klepání je frekvenčně poloviční, než jsou otáčky motoru. Ke kontaktu pístu s ventilem totiž dochází každou druhou otáčku motoru (LOL) .
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 882
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

zdřejmě dobrý oddíl :-)
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem se s protočenou šálou setkal v minulosti několikrát, ale byly to většinou škodovky. U Hondy bych to nečekal.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
vojta09
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 25 bře 2008, 20:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od vojta09 »

SK Chvokovice Brod
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Kolikrát je dobře válec odpojit a poslouchat. Když klepe u benzina píst do hlavy, to už musí být vůle..Nejlepší zjištovat klepot je při deceleraci, kdy je vstřik benzinu omezen a vůle na ojnicích je dobře slyšet. .A bez oleje se zkurví každý motor, nejen škodovka. :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Když jsem odpojil svíčku, klepal tenhle válec mnohem intenzívněji, takže tím jsem poznal, který to zlobí. On bez oleje nejel, on to prohnal jak nadmutou kozu. Jestli to léta stálo a miláček to vyháněl přes sedm tisíc, není se co divit :-).

Motor sehnal z Accorda, prý jsou stejné, a už jezdí. Otázkou je, jak dlouho.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Což o to, ale šála se protočí pouze když se například v zatáčce odleje olej nebo když už má takovou vůli, že olejový film nestačí zabránit styku lágru s klikovým čepem..Jel jsem jednou s velkým střelcem a ničitelem motorů a ten s námi SKOČIL do zatáčky /byly jsme ve vzduchu / - před skokem motor normálně mazal a po dopadu již svítilo mazání/hned poté zhaslo/a motor již klepal-vymetená ojnice..Jak píšeš, před skokem byl motor vytočen naplno a během letu ztratil odpor převodů a kol a ještě se otáčky zvedly. A samozřejmě v motoru bylo málo oleje a jelikož Fiat 128 rallye měl špatné přepážky ve vaně, takhle to dopadlo... :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak konkrétně u Rallyečka by mě to i dneska mrzelo, to byly dost dobré motory na tehdejší dobu.

Problém je, že já nevím, co s tím autem dělal, než se mu to stalo. Ze zkušenosti asi všichni víme, že majitel se nepřizná, že je kokot, no nemám pravdu? :-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, schopnost přiznal svoji chybu umějí jen velcí lidé.. :)
nepropadat panice...
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

ma v hajzlu olejovy cerpadlo , uz jsem se s tim 2x setkal na tomto aute z jednoho se mi jeste valej karburatory v regalu :-)
Marek77 píše:Tak konkrétně u Rallyečka by mě to i dneska mrzelo, to byly dost dobré motory na tehdejší dobu.

Problém je, že já nevím, co s tím autem dělal, než se mu to stalo. Ze zkušenosti asi všichni víme, že majitel se nepřizná, že je kokot, no nemám pravdu? :-)
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“