Felicia 1.6 128kw 180Nm jak na to?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

Neporovnavaj neporovnatelne, to by si mohol spomenut aj dvojtaktny motor, alebo stvortakt F1 aj tak honda dosahuje uctihodny litrovy vykon napr S2000 2,0l 240koni slusny vykon na seriu ked okruhova Octavia I 2,0 ma 280konikov
Mercdes C cdi
sydny
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 bře 2007, 18:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od sydny »

dolar100 píše:Neporovnavaj neporovnatelne, to by si mohol spomenut aj dvojtaktny motor, alebo stvortakt F1 aj tak honda dosahuje uctihodny litrovy vykon napr S2000 2,0l 240koni slusny vykon na seriu ked okruhova Octavia I 2,0 ma 280konikov
Jde snad o sériový spalovací motor používaný v autě nebo ne? a taky jsem napsal že je to jiná koncepce.
Vyjde to na stejno jako ty porovnáváš motor se systémem proměnného časování a bez.
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

sydny píše:Vyjde to na stejno jako ty porovnáváš motor se systémem proměnného časování a bez.
Dovolim si nesouhlasit. Promenlive casovani ventilu umoznuje rychlejsi vyplach nicmene Wankel je uplne jiny system (napriklad nema zadne ventily/ikdyz tusim, ze uz byl jeden zarazen pro recirkulaci zahrateho vzduchu/, jedna otacka obsahne cely proces, nejsou tam zadne paky/abstrahovano/).

Prosta animace a vysvetleni tim nerikam, ze bys tomu nerozumel, jen to davam pro ostatni.

Wankela lze s vetsim uspechem snad srovnavat s ruskym rotacnim motorem.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

(LOL) Porovnavaj co len chces aj turbinu s wankelom aj ta ma objem ale pre mna to nieje to iste ako porovnavat litrovy vykon dvoch piestovych motorov jeden s a druhy bez vario casovania
Mercdes C cdi
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@dolar100: Premyslej pred tim, nez pises - muj prispevek je na nazorove na Tve strane, jinymi slovy, nejsme ve pri a rekl jsi vicemene to same, co jsem poznamenal ja.

Dovolim si poznamku: vite, jak se zvysuje vykon u Wankela? Proste se jen zvetsi porty, da se vetsi turbo, davka a osetri se to softwarove - timto stylem lze dosahnout vyrazne vyssich zisku nezli u nasich motoru (crazy)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Nejsem si jistej jestli zrovna proměnný časování má vliv na maximální výkon... Na průběh určitě, ale...
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Markus01 píše:Nejsem si jistej jestli zrovna proměnný časování má vliv na maximální výkon... Na průběh určitě, ale...
To je snad vtip, ne? To jsi ve spatnem topicu. To je, jako kdyby jsi rikal, ze profil vacky nema vliv na vykon nebo prubeh. Dovolim si subjektivne tvrdit, ze to ma stejny efekt jako sekvencni twinturbo - pomyslne sezeni jednou zadnici na dvou posvicenich. Kdyby zvolili jeden profil vacky, musel by to byt kompromis, takto si mohli dovolit dobry spodek i vrsek.

http://www.youtube.com/watch?v=ukJ7Az1FtF8
http://www.youtube.com/watch?v=6I53liuuhc4
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
sydny
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 bře 2007, 18:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od sydny »

dolar100 píše:(LOL) Porovnavaj co len chces aj turbinu s wankelom aj ta ma objem ale pre mna to nieje to iste ako porovnavat litrovy vykon dvoch piestovych motorov jeden s a druhy bez vario casovania
na tom něco bude. Ještě můžeš srovnávat motor s turbem a bez turba tam bude taky rozdílnej výkon asi? Nebo ne?
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
sydny
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 bře 2007, 18:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od sydny »

Forest píše:
sydny píše:Vyjde to na stejno jako ty porovnáváš motor se systémem proměnného časování a bez.
Dovolim si nesouhlasit. Promenlive casovani ventilu umoznuje rychlejsi vyplach nicmene Wankel je uplne jiny system (napriklad nema zadne ventily/ikdyz tusim, ze uz byl jeden zarazen pro recirkulaci zahrateho vzduchu/, jedna otacka obsahne cely proces, nejsou tam zadne paky/abstrahovano/).

Prosta animace a vysvetleni tim nerikam, ze bys tomu nerozumel, jen to davam pro ostatni.

Wankela lze s vetsim uspechem snad srovnavat s ruskym rotacnim motorem.
ano máš pravdu jde hlavně o rychlejší plnění a vyplachování a na to navazuje větší výkon v celém spektru otáček oproti motoru bez proměného časování. Pokud odpojím u bmw m3 3.2 double vanos je z auta rázem mrtvola která nemá asi 30% svého výkonu. Ale je mi jasné že tohle víš, takže je malinko rozdíl srovnávat motor s proměným časováním a bez.
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
sydny
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 bře 2007, 18:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od sydny »

Markus01 píše:Nejsem si jistej jestli zrovna proměnný časování má vliv na maximální výkon... Na průběh určitě, ale...


ANO má to velký vliv na výkon motoru.
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vazeni diskutujici, sice se budu opakovat, ale jak se rika: "opakovani, matka moudrosti". Tentokrat ten proces popisu polopaticky.

1) prectu si zaklad tohoto topicu a zjistim, ze tu nekdo chce dostat z motoru z Felicie 128kW, coz je rekneme 175k

2) kdyz se z toho vzpamatuju, tak si reknu neco ve smyslu "hmm, kolik ma nejvice 1,6tka, ktera je mi znama?"

3) dojde mi, ze to je Honda VTi se seriovym vykonem 160 koni, coz je o 9 % mene, nezli je ocekavani od hajtry z Felicie

4) uvedomim si, co je to za starou hajtru, a pritom nezapomenu na fakt, ze to ma jen dva ventily na valec a navic si uvedomim, ze VTi ma navic promenlive casovani ventilu

5) nechapu, jak ma byt toho ocekavani dosazeno aniz by do neceho takoveho clovek vysypal zivotni uspory a jeste se zadluzil ... a proto tu stale "melu" o tom VTicku, proto to delam, aby si to uvedomil.

Asi mi budete argumentovat jako dollar100 (viz. zminka o okruhove Octavii), nicmene je treba si uvedomit, ze na vyvoj takoveho agregatu je treba nejen nemaleho financniho obnosu ale i pocetneho teamu odborniku s odpovidajicim vybavenim.

... az si prectete posledni odstavec, prectete si, jakym zpusobem tu vystupuje Milik607 a pokuste se usoudit, zda je nejaka sance na to, aby neco takoveho byl schopen. Jak uz jsem upozornil, obavam se, ze si tu jen rad o necem takovem povida, ostatne jeho tema z unora me v tomto jen utvrzuje.

Myslim si, ze timto prohlasenim jsem rekl vse, co se na toto tema dalo a necham to byt, protoze to nema opravdu vyznam tu vysvetlovat lidem zaklady, ktere si clovek vygoogli v prubehu par sekund a postaci, aby pouzil alespon trosku znalosti z fyziky zakladni skoly a zakladu tykajicich se fungovani motoru.
Naposledy upravil(a) Forest dne 12 zář 2012, 03:45, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

Forest píše:@dolar100: Premyslej pred tim, nez pises - muj prispevek je na nazorove na Tve strane, jinymi slovy, nejsme ve pri a rekl jsi vicemene to same, co jsem poznamenal ja.

Dovolim si poznamku: vite, jak se zvysuje vykon u Wankela? Proste se jen zvetsi porty, da se vetsi turbo, davka a osetri se to softwarove - timto stylem lze dosahnout vyrazne vyssich zisku nezli u nasich motoru (crazy)
Ja som reagoval na sydnyho len mi to trvalo dlhsie a ty si ma predbehol, s tvojim nazorom suhlasim (noteeth)
Mercdes C cdi
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Forest píše:
Markus01 píše:Nejsem si jistej jestli zrovna proměnný časování má vliv na maximální výkon... Na průběh určitě, ale...
To je snad vtip, ne? To jsi ve spatnem topicu. To je, jako kdyby jsi rikal, ze profil vacky nema vliv na vykon nebo prubeh. Dovolim si subjektivne tvrdit, ze to ma stejny efekt jako sekvencni twinturbo - pomyslne sezeni jednou zadnici na dvou posvicenich. Kdyby zvolili jeden profil vacky, musel by to byt kompromis, takto si mohli dovolit dobry spodek i vrsek.

http://www.youtube.com/watch?v=ukJ7Az1FtF8
http://www.youtube.com/watch?v=6I53liuuhc4
Vlastně sis odpověděl sám. Na průběh vliv má, ale na špičkovej výkon určitě ne. Špičkovej výkon se přece dosahuje v určitých otáčkách resp. ve velice úzkém rozmezí. Proto si dovolim tvrdit, že co se týče maximálního výkonu mají motory bez i s proměnlivym časovánim stejnej potenciál. Pro závodní využití v tom ale výhodu nevidim obzvlášť na okruzích, kde se motor pořád honí v hornim spektru otáček a když ve střednim, tak jenom proto, aby byla lepší trakce. Používá proměnlivý časování třeba F1 nebo Moto GP? Ptam se proto, že nevim a dost o tom pochybuju. Nikdy jsem o tom totiž neslyšel.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Nevim, ale obavam se, ze tam vubec vacky nepouzivaji a maji ventily ovladane pneumaticky. Jde o to ze VTECu trva nez se odpoji (co mi bylo receno tim kamaradem, ktery tu Hondu mel, tak 0,15s - coz je u F1 dost), coz by mohl byt pri zavodech problem a pokud vim, tak paklize jsou ventily rizeny takto, nejsou tam proste limity - zadna HW zavislost tykajici se casovani, takze mohou otevrit a zavrit jakykoliv ventil nezavisle na ostatnim HW prakticky kdykoliv.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Forest píše:Nevim, ale obavam se, ze tam vubec vacky nepouzivaji a maji ventily ovladane pneumaticky.
Nechci kecat, ale mám dojem, že v F1 je pneumatika jen místo ventilových pružin. A v moto GP měla jeden čas Ducati desmodromický zavírání ventilů, ale to už jsme hooodně OT od Felicie Kit :P
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“