Felicia 1.6 128kw 180Nm jak na to?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jde snad o sériový spalovací motor používaný v autě nebo ne? a taky jsem napsal že je to jiná koncepce.dolar100 píše:Neporovnavaj neporovnatelne, to by si mohol spomenut aj dvojtaktny motor, alebo stvortakt F1 aj tak honda dosahuje uctihodny litrovy vykon napr S2000 2,0l 240koni slusny vykon na seriu ked okruhova Octavia I 2,0 ma 280konikov
Vyjde to na stejno jako ty porovnáváš motor se systémem proměnného časování a bez.
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Dovolim si nesouhlasit. Promenlive casovani ventilu umoznuje rychlejsi vyplach nicmene Wankel je uplne jiny system (napriklad nema zadne ventily/ikdyz tusim, ze uz byl jeden zarazen pro recirkulaci zahrateho vzduchu/, jedna otacka obsahne cely proces, nejsou tam zadne paky/abstrahovano/).sydny píše:Vyjde to na stejno jako ty porovnáváš motor se systémem proměnného časování a bez.
Prosta animace a vysvetleni tim nerikam, ze bys tomu nerozumel, jen to davam pro ostatni.
Wankela lze s vetsim uspechem snad srovnavat s ruskym rotacnim motorem.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
@dolar100: Premyslej pred tim, nez pises - muj prispevek je na nazorove na Tve strane, jinymi slovy, nejsme ve pri a rekl jsi vicemene to same, co jsem poznamenal ja.
Dovolim si poznamku: vite, jak se zvysuje vykon u Wankela? Proste se jen zvetsi porty, da se vetsi turbo, davka a osetri se to softwarove - timto stylem lze dosahnout vyrazne vyssich zisku nezli u nasich motoru
Dovolim si poznamku: vite, jak se zvysuje vykon u Wankela? Proste se jen zvetsi porty, da se vetsi turbo, davka a osetri se to softwarove - timto stylem lze dosahnout vyrazne vyssich zisku nezli u nasich motoru

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
To je snad vtip, ne? To jsi ve spatnem topicu. To je, jako kdyby jsi rikal, ze profil vacky nema vliv na vykon nebo prubeh. Dovolim si subjektivne tvrdit, ze to ma stejny efekt jako sekvencni twinturbo - pomyslne sezeni jednou zadnici na dvou posvicenich. Kdyby zvolili jeden profil vacky, musel by to byt kompromis, takto si mohli dovolit dobry spodek i vrsek.Markus01 píše:Nejsem si jistej jestli zrovna proměnný časování má vliv na maximální výkon... Na průběh určitě, ale...
http://www.youtube.com/watch?v=ukJ7Az1FtF8
http://www.youtube.com/watch?v=6I53liuuhc4
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
na tom něco bude. Ještě můžeš srovnávat motor s turbem a bez turba tam bude taky rozdílnej výkon asi? Nebo ne?dolar100 píše:Porovnavaj co len chces aj turbinu s wankelom aj ta ma objem ale pre mna to nieje to iste ako porovnavat litrovy vykon dvoch piestovych motorov jeden s a druhy bez vario casovania
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
ano máš pravdu jde hlavně o rychlejší plnění a vyplachování a na to navazuje větší výkon v celém spektru otáček oproti motoru bez proměného časování. Pokud odpojím u bmw m3 3.2 double vanos je z auta rázem mrtvola která nemá asi 30% svého výkonu. Ale je mi jasné že tohle víš, takže je malinko rozdíl srovnávat motor s proměným časováním a bez.Forest píše:Dovolim si nesouhlasit. Promenlive casovani ventilu umoznuje rychlejsi vyplach nicmene Wankel je uplne jiny system (napriklad nema zadne ventily/ikdyz tusim, ze uz byl jeden zarazen pro recirkulaci zahrateho vzduchu/, jedna otacka obsahne cely proces, nejsou tam zadne paky/abstrahovano/).sydny píše:Vyjde to na stejno jako ty porovnáváš motor se systémem proměnného časování a bez.
Prosta animace a vysvetleni tim nerikam, ze bys tomu nerozumel, jen to davam pro ostatni.
Wankela lze s vetsim uspechem snad srovnavat s ruskym rotacnim motorem.
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Vazeni diskutujici, sice se budu opakovat, ale jak se rika: "opakovani, matka moudrosti". Tentokrat ten proces popisu polopaticky.
1) prectu si zaklad tohoto topicu a zjistim, ze tu nekdo chce dostat z motoru z Felicie 128kW, coz je rekneme 175k
2) kdyz se z toho vzpamatuju, tak si reknu neco ve smyslu "hmm, kolik ma nejvice 1,6tka, ktera je mi znama?"
3) dojde mi, ze to je Honda VTi se seriovym vykonem 160 koni, coz je o 9 % mene, nezli je ocekavani od hajtry z Felicie
4) uvedomim si, co je to za starou hajtru, a pritom nezapomenu na fakt, ze to ma jen dva ventily na valec a navic si uvedomim, ze VTi ma navic promenlive casovani ventilu
5) nechapu, jak ma byt toho ocekavani dosazeno aniz by do neceho takoveho clovek vysypal zivotni uspory a jeste se zadluzil ... a proto tu stale "melu" o tom VTicku, proto to delam, aby si to uvedomil.
Asi mi budete argumentovat jako dollar100 (viz. zminka o okruhove Octavii), nicmene je treba si uvedomit, ze na vyvoj takoveho agregatu je treba nejen nemaleho financniho obnosu ale i pocetneho teamu odborniku s odpovidajicim vybavenim.
... az si prectete posledni odstavec, prectete si, jakym zpusobem tu vystupuje Milik607 a pokuste se usoudit, zda je nejaka sance na to, aby neco takoveho byl schopen. Jak uz jsem upozornil, obavam se, ze si tu jen rad o necem takovem povida, ostatne jeho tema z unora me v tomto jen utvrzuje.
Myslim si, ze timto prohlasenim jsem rekl vse, co se na toto tema dalo a necham to byt, protoze to nema opravdu vyznam tu vysvetlovat lidem zaklady, ktere si clovek vygoogli v prubehu par sekund a postaci, aby pouzil alespon trosku znalosti z fyziky zakladni skoly a zakladu tykajicich se fungovani motoru.
1) prectu si zaklad tohoto topicu a zjistim, ze tu nekdo chce dostat z motoru z Felicie 128kW, coz je rekneme 175k
2) kdyz se z toho vzpamatuju, tak si reknu neco ve smyslu "hmm, kolik ma nejvice 1,6tka, ktera je mi znama?"
3) dojde mi, ze to je Honda VTi se seriovym vykonem 160 koni, coz je o 9 % mene, nezli je ocekavani od hajtry z Felicie
4) uvedomim si, co je to za starou hajtru, a pritom nezapomenu na fakt, ze to ma jen dva ventily na valec a navic si uvedomim, ze VTi ma navic promenlive casovani ventilu
5) nechapu, jak ma byt toho ocekavani dosazeno aniz by do neceho takoveho clovek vysypal zivotni uspory a jeste se zadluzil ... a proto tu stale "melu" o tom VTicku, proto to delam, aby si to uvedomil.
Asi mi budete argumentovat jako dollar100 (viz. zminka o okruhove Octavii), nicmene je treba si uvedomit, ze na vyvoj takoveho agregatu je treba nejen nemaleho financniho obnosu ale i pocetneho teamu odborniku s odpovidajicim vybavenim.
... az si prectete posledni odstavec, prectete si, jakym zpusobem tu vystupuje Milik607 a pokuste se usoudit, zda je nejaka sance na to, aby neco takoveho byl schopen. Jak uz jsem upozornil, obavam se, ze si tu jen rad o necem takovem povida, ostatne jeho tema z unora me v tomto jen utvrzuje.
Myslim si, ze timto prohlasenim jsem rekl vse, co se na toto tema dalo a necham to byt, protoze to nema opravdu vyznam tu vysvetlovat lidem zaklady, ktere si clovek vygoogli v prubehu par sekund a postaci, aby pouzil alespon trosku znalosti z fyziky zakladni skoly a zakladu tykajicich se fungovani motoru.
Naposledy upravil(a) Forest dne 12 zář 2012, 03:45, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Ja som reagoval na sydnyho len mi to trvalo dlhsie a ty si ma predbehol, s tvojim nazorom suhlasimForest píše:@dolar100: Premyslej pred tim, nez pises - muj prispevek je na nazorove na Tve strane, jinymi slovy, nejsme ve pri a rekl jsi vicemene to same, co jsem poznamenal ja.
Dovolim si poznamku: vite, jak se zvysuje vykon u Wankela? Proste se jen zvetsi porty, da se vetsi turbo, davka a osetri se to softwarove - timto stylem lze dosahnout vyrazne vyssich zisku nezli u nasich motoru

Mercdes C cdi
Vlastně sis odpověděl sám. Na průběh vliv má, ale na špičkovej výkon určitě ne. Špičkovej výkon se přece dosahuje v určitých otáčkách resp. ve velice úzkém rozmezí. Proto si dovolim tvrdit, že co se týče maximálního výkonu mají motory bez i s proměnlivym časovánim stejnej potenciál. Pro závodní využití v tom ale výhodu nevidim obzvlášť na okruzích, kde se motor pořád honí v hornim spektru otáček a když ve střednim, tak jenom proto, aby byla lepší trakce. Používá proměnlivý časování třeba F1 nebo Moto GP? Ptam se proto, že nevim a dost o tom pochybuju. Nikdy jsem o tom totiž neslyšel.Forest píše:To je snad vtip, ne? To jsi ve spatnem topicu. To je, jako kdyby jsi rikal, ze profil vacky nema vliv na vykon nebo prubeh. Dovolim si subjektivne tvrdit, ze to ma stejny efekt jako sekvencni twinturbo - pomyslne sezeni jednou zadnici na dvou posvicenich. Kdyby zvolili jeden profil vacky, musel by to byt kompromis, takto si mohli dovolit dobry spodek i vrsek.Markus01 píše:Nejsem si jistej jestli zrovna proměnný časování má vliv na maximální výkon... Na průběh určitě, ale...
http://www.youtube.com/watch?v=ukJ7Az1FtF8
http://www.youtube.com/watch?v=6I53liuuhc4
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Nevim, ale obavam se, ze tam vubec vacky nepouzivaji a maji ventily ovladane pneumaticky. Jde o to ze VTECu trva nez se odpoji (co mi bylo receno tim kamaradem, ktery tu Hondu mel, tak 0,15s - coz je u F1 dost), coz by mohl byt pri zavodech problem a pokud vim, tak paklize jsou ventily rizeny takto, nejsou tam proste limity - zadna HW zavislost tykajici se casovani, takze mohou otevrit a zavrit jakykoliv ventil nezavisle na ostatnim HW prakticky kdykoliv.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Nechci kecat, ale mám dojem, že v F1 je pneumatika jen místo ventilových pružin. A v moto GP měla jeden čas Ducati desmodromický zavírání ventilů, ale to už jsme hooodně OT od Felicie KitForest píše:Nevim, ale obavam se, ze tam vubec vacky nepouzivaji a maji ventily ovladane pneumaticky.

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5