Felicia 1.6 128kw 180Nm jak na to?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Ducati určitě vačky používá a to jak na zavírání tak otvírání ventilů. Nemají pružiny. Nemam rád když lidi Vtec berou jako něco co zvyšuje výkon. Je to záležitost čistě na zkulturnění projevu a spotřeby vysokootáčkovýho motoru v nízkých otáčkách. Nic víc. U Civica/CRX je to pokud vim dvoustupňovej systém se dvěma vačkama, kdy ta "ostřeší" přebírá funkci asi od 4000 rpm. Něco jinýho je kontinuální změna časování vaček oproti klice v celym spektru otáček. Jsou to všechno hezký systémy, ale jedno mají společný. Řeší jenom průběh a spotřebu. Pokud budu mít dva stejný motory, jeden s kontinuálně proměnnym časovánim a druhej bez, tak maximální dosažitelnej výkon bude stejnej špička bude stejná, jen všechno pod ní a nad ní bude jiný a tam bude mít motor s proměnnym časovánim navrch. Jedinej problém u Felicie 1.6 je 8V hlava. Dokonce si myslim, že kdyby tam byla 16V hlava, tak by ani nevadilo, že je ten motor nadčtvercovej. Nadčtvercovejch 16V motorů je dneska spousta. Ale kdyby jsou kdyby a uznávam, že to neni sportovní motor. Pokud chce někdo závodit a být konkurenceschopný ať si koupít třeba tu Hondu. Pokud to má jako srdeční záležitost ať si koupí co chce. Všechno se dá poladit. ;)
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Markus01 píše:Jedinej problém u Felicie 1.6 je 8V hlava. Dokonce si myslim, že kdyby tam byla 16V hlava, tak by ani nevadilo, že je ten motor nadčtvercovej. Nadčtvercovejch 16V motorů je dneska spousta. Ale kdyby jsou kdyby a uznávam, že to neni sportovní motor. Pokud chce někdo závodit a být konkurenceschopný ať si koupít třeba tu Hondu. Pokud to má jako srdeční záležitost ať si koupí co chce. Všechno se dá poladit. ;)
Souhlas, určitě to není sportovní motor, všechna čest Škodě Motorsport, co z takovýho bláta dokázali vytvořit. Motor 1.6 z feliciie je akorát několikrát nastavovaná kaše, ten motor má základ v 70. letech, kdy byl vyvinutej jako motor o oběmu 1.0 a 1.1l a poháněl první Pola a Golfy, v 80. letech se jeho objem rozrostl i na 1.3 a 1.4l, a v 90. letech dokonce na 1.6l. Nakonec tyhle motory (1.4 a 1.6) dostaly 16V hlavu, a to je podle mě ten správný směr, kterým se ubírat. Sehnat do tý felicie buď ten 1.6 16V 92kw, a nebo rozšířenější 1.4 16V 74kw (v podstatě stejný motor jako ten 1.6 16V, ale s meším zdvihem), protože tyhle motory budou už v sérii s Felicií slušně hýbat ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
TK
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Registrován: 24 led 2010, 21:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od TK »

Pokud budeš mít zájem možná bych věděl o jednom velmi slušném závodním VW motoru 1,6 16V. Pokud si dobře pamatuju stál okolo 600 000 Kč.
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Neupsal ses v nule? Za 600 by se možná dal pořídit motor z WRC. Slušnej motor s cca 220k co měl Kopelent byl myslim za 200.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
TK
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Registrován: 24 led 2010, 21:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od TK »

Markus01 píše:Neupsal ses v nule? Za 600 by se možná dal pořídit motor z WRC. Slušnej motor s cca 220k co měl Kopelent byl myslim za 200.
Neupsal. Je to opravdu cca 600 tis. Nevím jaký může být motor za dvě kila, když jen počítač + motorový svazek s naladěním je cca 80 tisíc.
luke.bean
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 04 zář 2007, 13:48
Bydliště: Praha - Litvínov

Příspěvek od luke.bean »

jojo, TK má pravdu , měli jsme polo pro skupinu v rally N1 , tudíž auta téměř bez úprav a předělání elektriky + 2x nová řídící jednotka 85 tkč :) :)
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Je zajimave, jak lehce tu diskuzi panove TK a luke.bean ukoncili ... holt, mohli poslouzit fakty, kterymi jsem ja nemohl.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

TK píše:
Markus01 píše:Neupsal ses v nule? Za 600 by se možná dal pořídit motor z WRC. Slušnej motor s cca 220k co měl Kopelent byl myslim za 200.
Neupsal. Je to opravdu cca 600 tis. Nevím jaký může být motor za dvě kila, když jen počítač + motorový svazek s naladěním je cca 80 tisíc.
A co všechno bys chtěl dělat na atmosférickym motoru? Třeba s ventilama u 16V motorů se v rally nic nedělá, takže na hlavě se maximálně upraví kanály a komprese a vymění vačky s pružinama. Na spodku H ojnice a nějaký písty a jinak opracovaná klika. Jako příslušenství komplet výfuk a sání s klapkama a vstřikama. Ještě mě napadá chladič oleje. I kdyby si v tom byl za 300 tak jsme pořád v půlce.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

jenže se to nejede na sériovém motormanagementu... čili všecko co visí na motoru dáš jiné, speciální, včetně spec. řídící jednotky a pak to taky někdo musí naladit že....
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Markus01: nemam s timhle zkusenosti, ale vim, ze na hlavach, ktere sly na 350k TDIcka, tak se davaly titanovy ventily. Nechce se mi verit, ze kdyz uz se sypou takovy neuveritelny penize do vseho, ze se neupravuji ventily (teda pokud to neni dano nejakymi pravidly ... v tom ja se, zcela uprimne receno, nevyznam).

Pro info, takova hlava na 1,9TDI PD vyjde od toho cloveka, se kterym jsem se bavil na 3100 EUR s tim, ze toto je jen za headporting, ventily a vse potrebne pro jejich usazeni, takze stale zustava seriova vacka. Jeste si dovolim upozornit, ze je to 8V, takze "mene prace a materialu" oproti 16V. Mozna bych jeste nekde nasel rozpis dilu, ale je to z roku 2009, takze se obavam, ze cena bude zase jeste vyssi.

... jinak jaka jsou pravidla pro to, aby se to dalo jeste nazyvat Felicia kitcar? Musi zustat puvodni blok predpokladam, co dale?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Forest píše:@Markus01: nemam s timhle zkusenosti, ale vim, ze na hlavach, ktere sly na 350k TDIcka, tak se davaly titanovy ventily. Nechce se mi verit, ze kdyz uz se sypou takovy neuveritelny penize do vseho, ze se neupravuji ventily (teda pokud to neni dano nejakymi pravidly ... v tom ja se, zcela uprimne receno, nevyznam).

Pro info, takova hlava na 1,9TDI PD vyjde od toho cloveka, se kterym jsem se bavil na 3100 EUR s tim, ze toto je jen za headporting, ventily a vse potrebne pro jejich usazeni, takze stale zustava seriova vacka. Jeste si dovolim upozornit, ze je to 8V, takze "mene prace a materialu" oproti 16V. Mozna bych jeste nekde nasel rozpis dilu, ale je to z roku 2009, takze se obavam, ze cena bude zase jeste vyssi.

... jinak jaka jsou pravidla pro to, aby se to dalo jeste nazyvat Felicia kitcar? Musi zustat puvodni blok predpokladam, co dale?
Co se ventilů týče je to jak řikáš. Zakazujou to pravidla resp. za dob Kit Carů to tak bylo. Úpravy ventilů byly možné jen u 8V motorů. Nevim jak teď třeba u S2000, R2 atd.
Kit Car to můžeš nazývat kdy chceš. (noteeth) Ale na soutěžích posvěcených od FIA musíš mít auto podle homologačního listu pokud chceš být klasifikován v nějaké třídě. Tam je pak změna hlavy nebo dokonce motoru vyloučena... Ještě dodám, že Felicia KC už nějakou dobu přesluhuje. Za chvíli bude bez homologace, která jí byla prodloužena. Pak se ty auta uloží a vytáhnou až zas z nich budou veteráni. :)
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Ve svetle sdelenych informaci si neumim predstavit jak dosahnout 128kW (snad jen nitrem a to na hodne kratkou dobu) :o
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Forest píše:Ve svetle sdelenych informaci si neumim predstavit jak dosahnout 128kW (snad jen nitrem a to na hodne kratkou dobu) :o
Řikam, že u 8V motorů byly úpravy ventilů povolené. Věř tomu, že 128 kW z toho dostat jde. Dokonce když s tim autem jezdil
Vančík a ladil si ho sám, tak měl údajně více než měla ŠM. Mluvilo se o nějakých 140 kW. Mě samotnýho by zajímalo jak takový auto jede. Na graf z brzdy bych se taky podíval. :)
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
TK
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Registrován: 24 led 2010, 21:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od TK »

Markus01 píše:
TK píše:
Markus01 píše:Neupsal ses v nule? Za 600 by se možná dal pořídit motor z WRC. Slušnej motor s cca 220k co měl Kopelent byl myslim za 200.
Neupsal. Je to opravdu cca 600 tis. Nevím jaký může být motor za dvě kila, když jen počítač + motorový svazek s naladěním je cca 80 tisíc.
A co všechno bys chtěl dělat na atmosférickym motoru? Třeba s ventilama u 16V motorů se v rally nic nedělá, takže na hlavě se maximálně upraví kanály a komprese a vymění vačky s pružinama. Na spodku H ojnice a nějaký písty a jinak opracovaná klika. Jako příslušenství komplet výfuk a sání s klapkama a vstřikama. Ještě mě napadá chladič oleje. I kdyby si v tom byl za 300 tak jsme pořád v půlce.
Já jsem ale nepsal, že motor do kita stojí 600. Já jsem psal, že možná vím o motoru VW 1.6 16v za 600 tisíc. Je to špičkový motor, který takový peníze stojí. A souhlasím s tebou, že kitový motor stojí, nebo spíš stál okolo 250 - 300 tisíc. Dnes to asi bude podstatně levnější záležitost.
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

V tom případě jsme si nerozuměli. :)
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“