Felicia 1.6 128kw 180Nm jak na to?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ducati určitě vačky používá a to jak na zavírání tak otvírání ventilů. Nemají pružiny. Nemam rád když lidi Vtec berou jako něco co zvyšuje výkon. Je to záležitost čistě na zkulturnění projevu a spotřeby vysokootáčkovýho motoru v nízkých otáčkách. Nic víc. U Civica/CRX je to pokud vim dvoustupňovej systém se dvěma vačkama, kdy ta "ostřeší" přebírá funkci asi od 4000 rpm. Něco jinýho je kontinuální změna časování vaček oproti klice v celym spektru otáček. Jsou to všechno hezký systémy, ale jedno mají společný. Řeší jenom průběh a spotřebu. Pokud budu mít dva stejný motory, jeden s kontinuálně proměnnym časovánim a druhej bez, tak maximální dosažitelnej výkon bude stejnej špička bude stejná, jen všechno pod ní a nad ní bude jiný a tam bude mít motor s proměnnym časovánim navrch. Jedinej problém u Felicie 1.6 je 8V hlava. Dokonce si myslim, že kdyby tam byla 16V hlava, tak by ani nevadilo, že je ten motor nadčtvercovej. Nadčtvercovejch 16V motorů je dneska spousta. Ale kdyby jsou kdyby a uznávam, že to neni sportovní motor. Pokud chce někdo závodit a být konkurenceschopný ať si koupít třeba tu Hondu. Pokud to má jako srdeční záležitost ať si koupí co chce. Všechno se dá poladit.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Souhlas, určitě to není sportovní motor, všechna čest Škodě Motorsport, co z takovýho bláta dokázali vytvořit. Motor 1.6 z feliciie je akorát několikrát nastavovaná kaše, ten motor má základ v 70. letech, kdy byl vyvinutej jako motor o oběmu 1.0 a 1.1l a poháněl první Pola a Golfy, v 80. letech se jeho objem rozrostl i na 1.3 a 1.4l, a v 90. letech dokonce na 1.6l. Nakonec tyhle motory (1.4 a 1.6) dostaly 16V hlavu, a to je podle mě ten správný směr, kterým se ubírat. Sehnat do tý felicie buď ten 1.6 16V 92kw, a nebo rozšířenější 1.4 16V 74kw (v podstatě stejný motor jako ten 1.6 16V, ale s meším zdvihem), protože tyhle motory budou už v sérii s Felicií slušně hýbatMarkus01 píše:Jedinej problém u Felicie 1.6 je 8V hlava. Dokonce si myslim, že kdyby tam byla 16V hlava, tak by ani nevadilo, že je ten motor nadčtvercovej. Nadčtvercovejch 16V motorů je dneska spousta. Ale kdyby jsou kdyby a uznávam, že to neni sportovní motor. Pokud chce někdo závodit a být konkurenceschopný ať si koupít třeba tu Hondu. Pokud to má jako srdeční záležitost ať si koupí co chce. Všechno se dá poladit.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Je zajimave, jak lehce tu diskuzi panove TK a luke.bean ukoncili ... holt, mohli poslouzit fakty, kterymi jsem ja nemohl.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
A co všechno bys chtěl dělat na atmosférickym motoru? Třeba s ventilama u 16V motorů se v rally nic nedělá, takže na hlavě se maximálně upraví kanály a komprese a vymění vačky s pružinama. Na spodku H ojnice a nějaký písty a jinak opracovaná klika. Jako příslušenství komplet výfuk a sání s klapkama a vstřikama. Ještě mě napadá chladič oleje. I kdyby si v tom byl za 300 tak jsme pořád v půlce.TK píše:Neupsal. Je to opravdu cca 600 tis. Nevím jaký může být motor za dvě kila, když jen počítač + motorový svazek s naladěním je cca 80 tisíc.Markus01 píše:Neupsal ses v nule? Za 600 by se možná dal pořídit motor z WRC. Slušnej motor s cca 220k co měl Kopelent byl myslim za 200.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
@Markus01: nemam s timhle zkusenosti, ale vim, ze na hlavach, ktere sly na 350k TDIcka, tak se davaly titanovy ventily. Nechce se mi verit, ze kdyz uz se sypou takovy neuveritelny penize do vseho, ze se neupravuji ventily (teda pokud to neni dano nejakymi pravidly ... v tom ja se, zcela uprimne receno, nevyznam).
Pro info, takova hlava na 1,9TDI PD vyjde od toho cloveka, se kterym jsem se bavil na 3100 EUR s tim, ze toto je jen za headporting, ventily a vse potrebne pro jejich usazeni, takze stale zustava seriova vacka. Jeste si dovolim upozornit, ze je to 8V, takze "mene prace a materialu" oproti 16V. Mozna bych jeste nekde nasel rozpis dilu, ale je to z roku 2009, takze se obavam, ze cena bude zase jeste vyssi.
... jinak jaka jsou pravidla pro to, aby se to dalo jeste nazyvat Felicia kitcar? Musi zustat puvodni blok predpokladam, co dale?
Pro info, takova hlava na 1,9TDI PD vyjde od toho cloveka, se kterym jsem se bavil na 3100 EUR s tim, ze toto je jen za headporting, ventily a vse potrebne pro jejich usazeni, takze stale zustava seriova vacka. Jeste si dovolim upozornit, ze je to 8V, takze "mene prace a materialu" oproti 16V. Mozna bych jeste nekde nasel rozpis dilu, ale je to z roku 2009, takze se obavam, ze cena bude zase jeste vyssi.
... jinak jaka jsou pravidla pro to, aby se to dalo jeste nazyvat Felicia kitcar? Musi zustat puvodni blok predpokladam, co dale?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Co se ventilů týče je to jak řikáš. Zakazujou to pravidla resp. za dob Kit Carů to tak bylo. Úpravy ventilů byly možné jen u 8V motorů. Nevim jak teď třeba u S2000, R2 atd.Forest píše:@Markus01: nemam s timhle zkusenosti, ale vim, ze na hlavach, ktere sly na 350k TDIcka, tak se davaly titanovy ventily. Nechce se mi verit, ze kdyz uz se sypou takovy neuveritelny penize do vseho, ze se neupravuji ventily (teda pokud to neni dano nejakymi pravidly ... v tom ja se, zcela uprimne receno, nevyznam).
Pro info, takova hlava na 1,9TDI PD vyjde od toho cloveka, se kterym jsem se bavil na 3100 EUR s tim, ze toto je jen za headporting, ventily a vse potrebne pro jejich usazeni, takze stale zustava seriova vacka. Jeste si dovolim upozornit, ze je to 8V, takze "mene prace a materialu" oproti 16V. Mozna bych jeste nekde nasel rozpis dilu, ale je to z roku 2009, takze se obavam, ze cena bude zase jeste vyssi.
... jinak jaka jsou pravidla pro to, aby se to dalo jeste nazyvat Felicia kitcar? Musi zustat puvodni blok predpokladam, co dale?
Kit Car to můžeš nazývat kdy chceš. Ale na soutěžích posvěcených od FIA musíš mít auto podle homologačního listu pokud chceš být klasifikován v nějaké třídě. Tam je pak změna hlavy nebo dokonce motoru vyloučena... Ještě dodám, že Felicia KC už nějakou dobu přesluhuje. Za chvíli bude bez homologace, která jí byla prodloužena. Pak se ty auta uloží a vytáhnou až zas z nich budou veteráni.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Ve svetle sdelenych informaci si neumim predstavit jak dosahnout 128kW (snad jen nitrem a to na hodne kratkou dobu)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Řikam, že u 8V motorů byly úpravy ventilů povolené. Věř tomu, že 128 kW z toho dostat jde. Dokonce když s tim autem jezdilForest píše:Ve svetle sdelenych informaci si neumim predstavit jak dosahnout 128kW (snad jen nitrem a to na hodne kratkou dobu)
Vančík a ladil si ho sám, tak měl údajně více než měla ŠM. Mluvilo se o nějakých 140 kW. Mě samotnýho by zajímalo jak takový auto jede. Na graf z brzdy bych se taky podíval.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Já jsem ale nepsal, že motor do kita stojí 600. Já jsem psal, že možná vím o motoru VW 1.6 16v za 600 tisíc. Je to špičkový motor, který takový peníze stojí. A souhlasím s tebou, že kitový motor stojí, nebo spíš stál okolo 250 - 300 tisíc. Dnes to asi bude podstatně levnější záležitost.Markus01 píše:A co všechno bys chtěl dělat na atmosférickym motoru? Třeba s ventilama u 16V motorů se v rally nic nedělá, takže na hlavě se maximálně upraví kanály a komprese a vymění vačky s pružinama. Na spodku H ojnice a nějaký písty a jinak opracovaná klika. Jako příslušenství komplet výfuk a sání s klapkama a vstřikama. Ještě mě napadá chladič oleje. I kdyby si v tom byl za 300 tak jsme pořád v půlce.TK píše:Neupsal. Je to opravdu cca 600 tis. Nevím jaký může být motor za dvě kila, když jen počítač + motorový svazek s naladěním je cca 80 tisíc.Markus01 píše:Neupsal ses v nule? Za 600 by se možná dal pořídit motor z WRC. Slušnej motor s cca 220k co měl Kopelent byl myslim za 200.