škrtící klapka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
colombo
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16 kvě 2006, 19:27
Odpovědi: 0

škrtící klapka

Příspěvek od colombo »

Mám zakarbonovaný ten odfukový ventil u škrtící klapky na Alhambře 2002 1,9 TDi PD 85 kW. Nevíte někdo čím by to mohlo být a jak to byčistit?? Vydává to takový divný zvuk a někdy to jede, někdy to nejede.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10360
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Předpokládám, že máš na mysli ventil EGR systému.

Jeho zanášení karbonem není nic ojedinělého. Ventil demontovat a mechanickou cestou jej vyčistit. Jeho netěsnost způsobuje ztrátu výkonu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
colombo
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16 kvě 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od colombo »

Je to na sacím potrubí a je na tom takový stříbrný klobouk a vede do toho hadička kterou když pusou nasaju tak se otvírá ten ventil. Když chci chcípnout tak se tam natočí taková klapka která to zavře. Je to ono??
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10360
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ne, to není EGR.

EGR je systém, který pomocí řízené elektroniky mechanicky spojuje sací a výfukový trakt motoru.

Pokud máš pouze zanesenou chcípací klapku, prostě ji vytři hadrem namočeným v benzinu a jeď dál.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

to je ono,agr ventil s integrovanou skrtici klapkou ,
je mozno ho softverove odstavit nebo omezit na minimum a tim pak nedochazi k takovemu znecistovani saciho potrubi
colombo
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16 kvě 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od colombo »

Tu klapku přímo ne, ale u té klapky je takový kuželový ventil který se otvírá podtlakem z té hadičky a ten mám zanesený a špatně dosedá a utíká to tudy, mám to kolem toho takové oslintané a při ubrání plynu mi to dělá takové ššššš.
colombo
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16 kvě 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od colombo »

A na co tam tedy je?? A co se stane kdzž ho odstavím??
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10360
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

EGR systém, česky řečeno recirkulace výfukových plynů, má za úkol snižovat emise oxidů dusíku. Při částečné zátěži, kdy motor spaluje extrémně chudou směs, dochází k velmi vysoké teplotě hoření a tím k obrovským emisím NOx. Proto se aktivuje EGR ventil a malou chvilku přepouští nepatrnou část výfukových plynů do sání - tím zhorší kvalitu hoření a sníží teplotu spalování = rychle a výrazně redukuje NOx.

Pokud EGR ventil netěsní, propouští výfukové plyny do sání i v okamžiku, kdy motor pracuje ve vyšším nebo plném zatížení, což je samozřejmě nežádoucí především ze dvou důvodů:
Zaprvé proto, že spalováním směsi s vyšší bohatostí dochází k nižší teplotě hoření a tím se neprodukuje takové množství NOx, aby muselo býti redukováno.
Zadruhé proto, že přisáváním výfukových plynů do sání se snižuje výkon motoru, což při vyšší či plné zátěži je celkem nepříjemné.


Osobně bych jeho činnost neomezoval ani neblokoval, spíš bych zabezpečil bezvadnou funkci. Navíc u motorů Euro3 a vyšší při odstavení EGR systému bude svítit CHECK.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
colombo
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16 kvě 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od colombo »

Tak já to zkusím nějak vyčistit, nový stojí 5500. To je hnus.
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Je to pálka, ale pokud je po mech. stránce v pořádku, tak to stačí jen vyčistit .
colombo
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16 kvě 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od colombo »

Když nasávám pusou krásně pracuje a docela bych řekl že se to asi i malinko očistilo, protože to týden dalo pokoj a teď už to zlobí zase.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“