ale za kačky platíš licenci.dodoxd píše:to ano manual dost podrobny takmer na vsetky vozidla v cestine
Výběr diagnostiky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No myslím, že jestli uvažuješ o investici 20 000 Kč, tak tě asi ani nemusí zajímat jaký je rozdíl KTS a ATAL.pavloz píše:a jaky je ještě podle vas rozdil v KTS a ATALEM ?
Jestli chceš v dílně fakturovat diagnostiku, měl by jsi mít něco oficiálního, pokud možno na co nejvíc značek, vzhledem k možnosti kontroly. No a to za 20 litrů žádnou multiznačku včetně softu asi těžko seženeš.
Nejlevnější řešení máš oficiální VCDS, tím máš pokrytý jak koncern VW, tak díky EOBD i ostatní značky. To ti pak případná kontrola nemůže nic.
V šuplíku už můžeš mít třeba KTS s cracknutým softem, čínský klony a postupem času, podle toho jak se ti bude dařit, si můžeš pořídit další origo diag. Přece jenom origo funguje jak má, což u číny to je občas loterie.
Roman
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 08 říj 2009, 09:23
- Bydliště: Dubnica nad Váhom
Odpovědi: 0
Ak ti môžem poradiť aj ja, tak to čo píše Roman je najvhodnejšia voľba. S origo VCDS budeš mať oficiálne legálnu OBD2 diagnostiku, takže ju môžeš normálne fakturovať. A okrem toho si pozháňaj klony na značky, ktoré budeš robiť najčastejšie. Je pravda že ich kvalita kolíše, ale OEM je OEM, aj keď len klon. A nezabúdaj že okrem sériovej diagnostiky budeš potrebovať aj osciloskop, ktorý často dokáže odhaliť veľa záhad. No a samozrejme učiť sa, študovať, skúšať a pýtať sa skúsenejších.
Je to přesně tak EOBD je norma hlavně kvuli emisím takže některé závady ti vubec nenapíše ale je pravda že pro začátek je to asi nejrozumější hlavně kvůli finančnímu stropu a spolehlivosti VCDS.joe píše:na to EOBD by som sa velmi nespoliehal...
u dieselov (ktore sa najviac kazia) plati az od r.v. vozidla 2004 a samozrejme ide iba pohon (motor a prevodovka)...
na nejake testy akcnych clenov alebo reset intervalov rovno zabudni, merane hodnoty iba obmedzene...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 23 pro 2006, 23:56
- Bydliště: Brno/Opava
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
pridam i ja trochu sve zkusenosti. To co tady pises na prvni strane je zajimave, neco o tom, ze prebiras dilnu. Predpokladam, ze tedy krome dilny je urcita sance, ze prevezmes i klientelu. Nebylo by na skodu se informovat co za auta jezdily k predchozimu provozovateli (jestli jste spolu zadobre, tak bude sdilny).
Za tu cenu co tady popisujes jdi jedine do VCDS (cili VAG-COM). Nic jineho nema smysl, protoze to bude umet od kazdeho neco, ale nic poradne. V CR je velka penetrace VW koncernovych vozu, hrubym odhadem bych si tedy otipoval, ze az 40-50% tvych klientu muze jezdit prave s takovym vozem. Tedy zmineny VCDS je zde nejlepsi diagnostika a da se koupit (original) za velmi slusne penize, s DPH to bude neco malo po 10k.
Opravdu kvalitni multi-diagnostika je za uplne jinou cenovku, urcite se tady najdou kluci co ti poradi presne numera jak ofiko distribuci tak i nejakou tu bokovku. Z multi diagnostiky pro normalni auta je nejlepsi KTS (asi jako vetsina veci od Bosche). Pokud by jsi chtel delat kamiony, tak tam by se asi dalo vybirat i z jinych. Ale jak uz bylo napsano, original KTS je spis 10x drazsi nez to co do toho tech chces investovat. Vyhodou KTS je modularnost, muzes si zaplatit ty moduly, ktere chces pouzivat, mas k dispozici redukce na cokoliv (myslim ze i na Favorita). A samozrejme [ESI]Tronic je opravdu dobre zpracovany software (teda alespon pred par lety byl).
preji stastnou ruku ve vyberu
ps: pokud pujdes do VCDS, tak si zkontroluj za co platis a jake "programy" vyuzijes, treba ZDE. VCDS je jenom zakladni aplikace, existuji potom jeste ruzne nadstavby pro jednoduchou "automatizaci" nekterych ukonu, aby jsi nemusel porad vyklikavat jednotky, kanaly atd. Urcite bych zvazil porizeni aplikace VIS, Coding Calculator a LCODE.
Za tu cenu co tady popisujes jdi jedine do VCDS (cili VAG-COM). Nic jineho nema smysl, protoze to bude umet od kazdeho neco, ale nic poradne. V CR je velka penetrace VW koncernovych vozu, hrubym odhadem bych si tedy otipoval, ze az 40-50% tvych klientu muze jezdit prave s takovym vozem. Tedy zmineny VCDS je zde nejlepsi diagnostika a da se koupit (original) za velmi slusne penize, s DPH to bude neco malo po 10k.
Opravdu kvalitni multi-diagnostika je za uplne jinou cenovku, urcite se tady najdou kluci co ti poradi presne numera jak ofiko distribuci tak i nejakou tu bokovku. Z multi diagnostiky pro normalni auta je nejlepsi KTS (asi jako vetsina veci od Bosche). Pokud by jsi chtel delat kamiony, tak tam by se asi dalo vybirat i z jinych. Ale jak uz bylo napsano, original KTS je spis 10x drazsi nez to co do toho tech chces investovat. Vyhodou KTS je modularnost, muzes si zaplatit ty moduly, ktere chces pouzivat, mas k dispozici redukce na cokoliv (myslim ze i na Favorita). A samozrejme [ESI]Tronic je opravdu dobre zpracovany software (teda alespon pred par lety byl).
preji stastnou ruku ve vyberu

ps: pokud pujdes do VCDS, tak si zkontroluj za co platis a jake "programy" vyuzijes, treba ZDE. VCDS je jenom zakladni aplikace, existuji potom jeste ruzne nadstavby pro jednoduchou "automatizaci" nekterych ukonu, aby jsi nemusel porad vyklikavat jednotky, kanaly atd. Urcite bych zvazil porizeni aplikace VIS, Coding Calculator a LCODE.
Naposledy upravil(a) teekey dne 31 říj 2012, 22:51, celkem upraveno 1 x.
• VW Passat 2.0TDi BMP@103kw
• Passat 3C: rady pri koupi
• Passat 3C: rady pri koupi
Máte naprostou pravdu EOBD je mizérie, ale vzhledem k fakturaci to je úplně jedno. VCDS ti prostě pokreje všechny značky, asi těžko bude kontrola zjišťovat jestli starší diesel šel udělat EOBD nebo nešel, myslím si, že ani nebudou mít tušení co to je EOBD.geo píše:Je to přesně tak EOBD je norma hlavně kvuli emisím takže některé závady ti vubec nenapíše ale je pravda že pro začátek je to asi nejrozumější hlavně kvůli finančnímu stropu a spolehlivosti VCDS.joe píše:na to EOBD by som sa velmi nespoliehal...
u dieselov (ktore sa najviac kazia) plati az od r.v. vozidla 2004 a samozrejme ide iba pohon (motor a prevodovka)...
na nejake testy akcnych clenov alebo reset intervalov rovno zabudni, merane hodnoty iba obmedzene...
Na opravdovou práci na všechny auta si pak od Joea koupit starší KTS 550 s osciloskopem a je do začátku vystaráno.
Zajímavá je diag od firmy SECONS, kabely FICOM, FOCOM a HICOM. Je to oficiální diag. a není až tak drahá. Mě se na tom líbí jejich technická podpora. Nějaká jednotka se nenačte správně, tak se jim pošle soubor, který program vygeneruje a oni věrtšinou do pár dnů udělají aktualizaci a už to fičí jak má. Jinak i normální aktualizace jsou minimálně každých 14 dní.
Mám ty kablíky už skoro rok a jako doplněk ke KTS a dalším, je to docela fajn.
Roman