Jaký rázový utahovák na práci ohledně podvozku?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3727
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Nevím no...Ta elektrika a kor aku může být fajn,hlavně ta mobilita,ale vzduch je vzduch.A myslím že každý kdo se živí opravami aut by se bez stlačeného vzduchu neměl obejít...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pochopitelně pravdu, ale jsou situace, kdy řvoucí kompresor a vše, co ruší okolí je preventivně nutno omezovat...Takže velká výhoda bezhlučné elektřiny je na místě..Než zapnu kompresor, budu ho nějakou chvíli poslouchat , a pak teprve využívat, tak mám povolená všechna kola a nová utažená... :)
Ticho léčí, to je dávno známo..
nepropadat panice...
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Tomas6 píše:Nevím no...Ta elektrika a kor aku může být fajn,hlavně ta mobilita,ale vzduch je vzduch.A myslím že každý kdo se živí opravami aut by se bez stlačeného vzduchu neměl obejít...
¨

Souhlasím, máme s tátou dílnu malou na 3 auta a máme jeden zvedák!Opravy děláme až po tátově pracovní době,protože dělá v servisu!Ročně děláme +- 60 stk,podle toho jak to kdy vyjde a jako kdybych měl k práci vzduch,tak nekupuju tady ty hrkače elektrický a akumulátorový!Jelikož je dílna v baráku,ve kterým bydlí majitel domu a problémy se sousedy jsou vždy po 10h večer :D tak vzduch nemůžem mít:D
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1151
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

používáme v práci toto (už bylo zmíněno na začátku)
http://www.forsteel.eu/milwaukee-hd18-h ... ranem-1-2-

a je to super věc. povoluji s tím hlavy dotažené na velké momenty (pro zajímavost: při montáži 2x moment a 2x úhel s 1,5m trubkou) na větších motorech a v klidu zmákne 12hlav po 6ti šroubech na 1/4 baterky. mezitím další se nabíjí, takže nikdy jsem nečekal. výhoda je, že síla nemizí postupně s vybitím baterky, ale povoluje/utahuje skoro až do nuly, pak to jde rychle do kopru
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

Jenze komresor se nabije za minutu. A nevim jak dlouho vydrzi baterky. Abych co pul roku kupoval za 3-ku nove,protoze je reklamace zamitnuta. Tak to radeji kompresor za3-cet a ae to multifunkcni.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já se přiznám, že jsem ani netušil, že může být utahovák na baterie. Když jsem to viděl v nabídce, považoval jsem to jen za "dotahovač šroubů". :)
nepropadat panice...
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Nevím podle čeho soudíte že akku utahovačky jsou tižší než pneumatické . Mám opačné zkušenosti akku je strašný randál kovový zvuk.Pokud do hlučnosti zahrnujete i kompresor tak to chce šroubáček.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3727
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A nebo ho hodit ven...V praci mame orlika trivalec,ten nadela kraval a je v dilne.Uz nam to ani nevadi.A moderni kompresory nejsou tak hlucne.Sroubak je jina liga,ale i financne.Nevim jak je ta elektro utahovacka tezka,ale myslim ze vyrazne vic nez pneumaticka a nedovedu si predstavit s tim makat cely den.Jednou jsem mel pujcenou elektro na snuru a oproti vzduchu mela polovicni silu a byla dvakrat tezsi...Ale byla to stara mrcha,takze ted uz to muze byt jinak no.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Mám osobně tuto akku ale to si beru jen na výjezdy. Je to celkem velké nedokážu si stím představit práci na nápravě kde je málo místa. http://www.dewalt.cz/powertools/product ... fications/
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tomasi 6- to máš pravdu, ten můj buchar je těžký min. 2-3 krát tolik jako vzduch. pistole a mé "chrastící zápěstí " s ním má co dělat.Dělat s tím celý den je vyloučeno..Ale mne to ušetří kompresor a to chvilkové rachocení než povolím kola přežiji..Je to o možnostech a zvyku.Dělal jsem vždy se vzduchem, ale orlíci a podobná řvoucí monstra už mne lekají a se.ou.. :)
nepropadat panice...
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Vzduch jde řešit i z tlakových láhví pokud je v okolí nějaká firma co prodává technické plyny. Z velké flašky kde je 300atm to vydrží celkem dloho poud to není na denní práci.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3727
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak na sundani kola mi staci i kriz,ale vzduchem delam uplne vsechno.Mam i vzduchovou racnu a obyc racnu vezmu do ruk malokdy...Je to rychlejsi a hlavne pohodlnejsi.Samo ze nekde se dostat nejde ale i tak...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
LubosHa
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 30 kvě 2013, 08:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od LubosHa »

Podle mě je naprosto ideální rázový utahovák tohle - http://www.shop-naradi.cz/razovy-utahov ... 0/d-73240/, poměr cena/výkon mi přijde naprosto perfektní.
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

hlavne ta znacka je velmi kvalitni ;) Ruce pryc
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

boobika píše:používáme v práci toto (už bylo zmíněno na začátku)
http://www.forsteel.eu/milwaukee-hd18-h ... ranem-1-2-

a je to super věc. povoluji s tím hlavy dotažené na velké momenty (pro zajímavost: při montáži 2x moment a 2x úhel s 1,5m trubkou) na větších motorech a v klidu zmákne 12hlav po 6ti šroubech na 1/4 baterky. mezitím další se nabíjí, takže nikdy jsem nečekal. výhoda je, že síla nemizí postupně s vybitím baterky, ale povoluje/utahuje skoro až do nuly, pak to jde rychle do kopru
tak potvrzuji, pořídil jsem taky tento, je to sice přebarvené do modré (Berner), ale výrobce pořád ten stejný. Kdo to nezkusil, nepochopí. Otázka je, jak dlouho vydrží baterky, ale my děláme většinou v cizích prostorách nebo venku a tak nemá smysl řešit třeba vzduch. Při utahování to chce opravdu pozor, těch 600Nm bude asi pravda. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“