TDS intercooler

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Vojta45
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 úno 2008, 17:12
Odpovědi: 0

TDS intercooler

Příspěvek od Vojta45 »

Zdravím, mám dotaz.
Vlastím E34 525TDS, mám tam chip na 130kw, chci se zeptat zda by pomohl výkonu jiný vetší intercooler, nebo kdybych koupil jeste jeden seriový cooler a propojil je.
Díky za odpověď.
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Re: TDS intercooler

Příspěvek od mev1 »

Vojta45 píše:Zdravím, mám dotaz.
Vlastím E34 525TDS, mám tam chip na 130kw, chci se zeptat zda by pomohl výkonu jiný vetší intercooler, nebo kdybych koupil jeste jeden seriový cooler a propojil je.
Díky za odpověď.
samotny intercooler ti nepomuze, ale kdyz zvednes tlak turba tak pak uz ten vetsi intercooler udela dost, jelikoz pri vyssim tlaku se nasavany vzduch vice zahriva a seriovy ic uz pak nestiha, treba ja mam turbo GT2260v z 530d e61 a tlacim 2.1baru (seriove tds turbo tlaci kolem 1.1-1.2baru) a kdyz jsem jezdil ze seriovym ic tak to jelo ale bylo to takove tupe a nabeh turba byl tak 2100-2200ot kdyz jsem dal velky ic tak ten vykon sel celkem dost nahoru a hlavne nabeh turba je ted nekde okolo 1900ot celkove je to s nim ted o dost zivejsi, ale treba kdyz jsem kdysi zkousel dat na seriove TD intercooler z TDS tak to jelo snad jeste hur nez bez ic protoze byla vetsi turbo dira, TD ma totiz slabsi turbo a nizssi tlak nez tds, kazdopadne 2 intercoolery jsou blbost, doporucuju zvysit trochu tlak na turbu tak na 1.3-1.4baru a dat vetsi celohlinikovy ic a zvetsit prumer potrubi z turba prez ic do sani, samotny chip ti prida jen naftu na cerpadle, nic vic
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Vojta45
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 úno 2008, 17:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta45 »

A ještě se zeptám,co všechno obnáší výměna turba?
Musel si dát i jiný vstřiky? nebo to jde i bez toho?

A jak bych mohl zvýšit tlak na seriovým turbu TDS.
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..vyzera to tak ze vsetry su najlepsie seriove daju dost nafty na nase potreby...takte to neries maximalne ich dat skontrolovat ci dobre prasia a tak, tlak zvysis ze pritahnes osku na obtoku spod auta...

..seriovy ic je podla mna dost dobry ma solidne rozmery len ho treba kus inak imiestnit sice je tiez naporovy teda nie uplne ale ked mas m-paket naraznik tak ho treba dat do naraznika, sam som to skusal sice iba docasne ale chladil sa lepsie bolo to citit ked sa tomu nakladalo
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
michalteplik
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 19 črc 2012, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od michalteplik »

Ja osobne si myslim ze to muze fungovat s dalsim coolerem.Kdyz pridas cooler zvednes plnici tlak a naftu,tak to pojede znatelne lip! A pro ty co by pochybovaly o tom co jsem napsal,necht se podivaji pod kapotu treba u Audi tt
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

michalteplik píše:Ja osobne si myslim ze to muze fungovat s dalsim coolerem.Kdyz pridas cooler zvednes plnici tlak a naftu,tak to pojede znatelne lip! A pro ty co by pochybovaly o tom co jsem napsal,necht se podivaji pod kapotu treba u Audi tt
to ze si to myslis neznamena ze to tak je, nevim jake mas s upravama motoru zkusenosti, ale ja mam tds upravene na cca 250hp a 500Nm na sprintech ve vyskove jsem byl nastejno s M3 stovku mam podle gps za 5.8-5.9s, me zkusenosti jsou takove ze jeden velky IC s velkym vedenim ma mensi otpor a turbodiru nez kdyby si dal 2 mensi, proste je u jednoho turba blbost, dvojte IC se pouzivaji kdyz jsou turba 2... Navic pokud mi pamet neklame audi tt je benzin a nabeh turba je nekde kolem 4tis ot pokud ti takovy nabeh vyhovuje ok dej si tam turbo treba z nakladaku, ale uvedom si ze diesel ma pouzitelne otacky daleko nizssi nes benzin... Diesel konci nekde kolem 4-5tis benzin toci i vic jak 7tis ot takze je blbost michat do sebe upravy benzinu a nafty...
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
michalteplik
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 19 črc 2012, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od michalteplik »

mev1 píše:
michalteplik píše:Ja osobne si myslim ze to muze fungovat s dalsim coolerem.Kdyz pridas cooler zvednes plnici tlak a naftu,tak to pojede znatelne lip! A pro ty co by pochybovaly o tom co jsem napsal,necht se podivaji pod kapotu treba u Audi tt
to ze si to myslis neznamena ze to tak je, nevim jake mas s upravama motoru zkusenosti, ale ja mam tds upravene na cca 250hp a 500Nm na sprintech ve vyskove jsem byl nastejno s M3 stovku mam podle gps za 5.8-5.9s, me zkusenosti jsou takove ze jeden velky IC s velkym vedenim ma mensi otpor a turbodiru nez kdyby si dal 2 mensi, proste je u jednoho turba blbost, dvojte IC se pouzivaji kdyz jsou turba 2... Navic pokud mi pamet neklame audi tt je benzin a nabeh turba je nekde kolem 4tis ot pokud ti takovy nabeh vyhovuje ok dej si tam turbo treba z nakladaku, ale uvedom si ze diesel ma pouzitelne otacky daleko nizssi nes benzin... Diesel konci nekde kolem 4-5tis benzin toci i vic jak 7tis ot takze je blbost michat do sebe upravy benzinu a nafty...
To mas samozrejmne pravdu ze odpor pujde nahoru pri pouziti dou cooleru a zvetsi se turbo dira.Ale nabeh turba nebude o 600otaček vyš,ale treba o 50 nebo 100. A kdyz adekvatne pridas naftu tak mozna ani to se konat nebude. Co se tyce problematiky benzin vs diesel tak to je uplne fuk fungovat to bude lip. A v DIESLOVEM SVETE takto funguje treba Audi Q7 3.0tdi (ne biturbo)
Vojta45
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 úno 2008, 17:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta45 »

A ještě,co na to životnost motoru,turbíny a spotřeba?
Nejsem žádný závodní,takže budu jezdit normalně, ale mám rád když je nějaký výkon v záloze a rád si něco upravým.
Vojta45
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 úno 2008, 17:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta45 »

Jo zapomněl jsem ti podekovat, že aspon nekdo neco napsal.Takze moc díky jsou to pro mne nove informace.
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

Vojta45 píše:A ještě,co na to životnost motoru,turbíny a spotřeba?
Nejsem žádný závodní,takže budu jezdit normalně, ale mám rád když je nějaký výkon v záloze a rád si něco upravým.
Ja jezdim na vykonu cca 250hp a 500Nm uz nakou dobu a motor zatim drzi, ale je to uz pri plnem zatizeni dost namahane, klouze mi kroutakem i nova vetsi spojka a trepe se cele auto kdyz dam po 2tis ot plny, na trojku to jeste hrabe kdyz prudce pridam plyn... Kamarad na vykonu okolo 170-220hp najezdil prez 100tis km a jezdil by jeste ted kdyz by to neprehnal s nitrakem, jinak pri normalni jizde stejne ten plny vykon neviuzivas a jen to lehtas, takze to turbo stejne netlaci plny tlak... Je to dost o tom jak s tim budes jezdit, pokud mu budes nakladat za studena a po dojeti ho nenechas vychladnout odrovnas kazdy motor, ne jen ten upraveny, pokud ale se k tomu motoru chovas slusne a opatrne a nalozis mu az kdyz je na to zahraty tak ti to vydrzi mnohem dele, jinak zivotnost turba dost ovlivnuje prave to jestli jej nechas zahrat nez mu nalozis, pak vychladnout par minut nez zdechnes rozhycovany motor, pravydelne menis olej a tak, kazdopadne pokud ma turbo uz vule tak mu vic nepridavej a nechej ho prvni zrepasovat jinak se rozleti pokud neni v ok stavu... Jinak co se tyce spotreby tak ta se ti zmeni jen tim jak na to budes slapat. Spotrebu ovlivnuje cerpadlo, ty mas chip takze uz na nafte mas pridane, tak vic nez ted by to zrat nemelo, ja se pohybuju okolo 10litru porad ale jezdil sem spise kratke trasy a zavody, na dalku se to pohybovalo okolo 7-8 jinak u el. Cerpadla se da nafta pridat pouze chipem, nijak jinak pridat nejde.
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Vojta45
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 úno 2008, 17:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta45 »

A můžu se tě jen zeptat odkud jsi?Že bych se někdy zajem podívat jak to máš poladěný a pro nějaký rady, jak bych to mohl poladit já. Jestli by to šlo.
Dikec
Vojta45
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 úno 2008, 17:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta45 »

a ještě jeden dotaz na tom tahle od regulace tlaku turba, jaká je tam asi citlivost? o kolik otáček mám přidat, a jestli taky nevíš jak je to origo?
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

bydlím v Hranicích na moravě, okres Přerov,ohledně te regulace turba, ja na seriovem turbu měl tu tyčku od banky ke klapce zašroubovanou asi o 5 otaček zavitu, ale zaleži v jake je turbo kondici, ja měl serii v suprovem stavu teměř bez vule, pokud maš turbo ko tak se muže stat že třeba regulaci vyřadiš uplně a stějně nenafoukneš ani 1,4baru, jinak seriove turbo by mělo udajně natlačit max 1,8baru ale nevim co je na tom pravdy, ja po zvyšeni jezdil cca na 1,4baru, ale to bylo jen chvili když sem čekal až mi příjde z repasu 2260ka
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Vojta45
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 11 úno 2008, 17:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta45 »

Musím tu vůli vyzkoušet, ale motor je celkově v hodně dobré kondici a turbo nejevý žadný známky špatné funkce.a je potřeba při zvýšení toho tlaku nějaký jiný čidlo? nebude mi to skáat do nouzáku?
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

zaleží na tom o kolik zvedneš tlak, čidlo maš do 1,5baru takže do teto hodnoty by do nouzaku padat nemělo, jinak ze seriovým turbem bych ani větší tlak nedoporučoval, sice oldaf jezdil na tlaku 1,6 ale myslím že na serii je těch 1.4-1.5 dost
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Odpovědět

Zpět na „BMW“