TDS intercooler
Moderátoři: šulda, Moderátoři
TDS intercooler
Zdravím, mám dotaz.
Vlastím E34 525TDS, mám tam chip na 130kw, chci se zeptat zda by pomohl výkonu jiný vetší intercooler, nebo kdybych koupil jeste jeden seriový cooler a propojil je.
Díky za odpověď.
Vlastím E34 525TDS, mám tam chip na 130kw, chci se zeptat zda by pomohl výkonu jiný vetší intercooler, nebo kdybych koupil jeste jeden seriový cooler a propojil je.
Díky za odpověď.
Re: TDS intercooler
samotny intercooler ti nepomuze, ale kdyz zvednes tlak turba tak pak uz ten vetsi intercooler udela dost, jelikoz pri vyssim tlaku se nasavany vzduch vice zahriva a seriovy ic uz pak nestiha, treba ja mam turbo GT2260v z 530d e61 a tlacim 2.1baru (seriove tds turbo tlaci kolem 1.1-1.2baru) a kdyz jsem jezdil ze seriovym ic tak to jelo ale bylo to takove tupe a nabeh turba byl tak 2100-2200ot kdyz jsem dal velky ic tak ten vykon sel celkem dost nahoru a hlavne nabeh turba je ted nekde okolo 1900ot celkove je to s nim ted o dost zivejsi, ale treba kdyz jsem kdysi zkousel dat na seriove TD intercooler z TDS tak to jelo snad jeste hur nez bez ic protoze byla vetsi turbo dira, TD ma totiz slabsi turbo a nizssi tlak nez tds, kazdopadne 2 intercoolery jsou blbost, doporucuju zvysit trochu tlak na turbu tak na 1.3-1.4baru a dat vetsi celohlinikovy ic a zvetsit prumer potrubi z turba prez ic do sani, samotny chip ti prida jen naftu na cerpadle, nic vicVojta45 píše:Zdravím, mám dotaz.
Vlastím E34 525TDS, mám tam chip na 130kw, chci se zeptat zda by pomohl výkonu jiný vetší intercooler, nebo kdybych koupil jeste jeden seriový cooler a propojil je.
Díky za odpověď.
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
..vyzera to tak ze vsetry su najlepsie seriove daju dost nafty na nase potreby...takte to neries maximalne ich dat skontrolovat ci dobre prasia a tak, tlak zvysis ze pritahnes osku na obtoku spod auta...
..seriovy ic je podla mna dost dobry ma solidne rozmery len ho treba kus inak imiestnit sice je tiez naporovy teda nie uplne ale ked mas m-paket naraznik tak ho treba dat do naraznika, sam som to skusal sice iba docasne ale chladil sa lepsie bolo to citit ked sa tomu nakladalo
..seriovy ic je podla mna dost dobry ma solidne rozmery len ho treba kus inak imiestnit sice je tiez naporovy teda nie uplne ale ked mas m-paket naraznik tak ho treba dat do naraznika, sam som to skusal sice iba docasne ale chladil sa lepsie bolo to citit ked sa tomu nakladalo
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 19 črc 2012, 22:24
to ze si to myslis neznamena ze to tak je, nevim jake mas s upravama motoru zkusenosti, ale ja mam tds upravene na cca 250hp a 500Nm na sprintech ve vyskove jsem byl nastejno s M3 stovku mam podle gps za 5.8-5.9s, me zkusenosti jsou takove ze jeden velky IC s velkym vedenim ma mensi otpor a turbodiru nez kdyby si dal 2 mensi, proste je u jednoho turba blbost, dvojte IC se pouzivaji kdyz jsou turba 2... Navic pokud mi pamet neklame audi tt je benzin a nabeh turba je nekde kolem 4tis ot pokud ti takovy nabeh vyhovuje ok dej si tam turbo treba z nakladaku, ale uvedom si ze diesel ma pouzitelne otacky daleko nizssi nes benzin... Diesel konci nekde kolem 4-5tis benzin toci i vic jak 7tis ot takze je blbost michat do sebe upravy benzinu a nafty...michalteplik píše:Ja osobne si myslim ze to muze fungovat s dalsim coolerem.Kdyz pridas cooler zvednes plnici tlak a naftu,tak to pojede znatelne lip! A pro ty co by pochybovaly o tom co jsem napsal,necht se podivaji pod kapotu treba u Audi tt
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 19 črc 2012, 22:24
To mas samozrejmne pravdu ze odpor pujde nahoru pri pouziti dou cooleru a zvetsi se turbo dira.Ale nabeh turba nebude o 600otaček vyš,ale treba o 50 nebo 100. A kdyz adekvatne pridas naftu tak mozna ani to se konat nebude. Co se tyce problematiky benzin vs diesel tak to je uplne fuk fungovat to bude lip. A v DIESLOVEM SVETE takto funguje treba Audi Q7 3.0tdi (ne biturbo)mev1 píše:to ze si to myslis neznamena ze to tak je, nevim jake mas s upravama motoru zkusenosti, ale ja mam tds upravene na cca 250hp a 500Nm na sprintech ve vyskove jsem byl nastejno s M3 stovku mam podle gps za 5.8-5.9s, me zkusenosti jsou takove ze jeden velky IC s velkym vedenim ma mensi otpor a turbodiru nez kdyby si dal 2 mensi, proste je u jednoho turba blbost, dvojte IC se pouzivaji kdyz jsou turba 2... Navic pokud mi pamet neklame audi tt je benzin a nabeh turba je nekde kolem 4tis ot pokud ti takovy nabeh vyhovuje ok dej si tam turbo treba z nakladaku, ale uvedom si ze diesel ma pouzitelne otacky daleko nizssi nes benzin... Diesel konci nekde kolem 4-5tis benzin toci i vic jak 7tis ot takze je blbost michat do sebe upravy benzinu a nafty...michalteplik píše:Ja osobne si myslim ze to muze fungovat s dalsim coolerem.Kdyz pridas cooler zvednes plnici tlak a naftu,tak to pojede znatelne lip! A pro ty co by pochybovaly o tom co jsem napsal,necht se podivaji pod kapotu treba u Audi tt
Ja jezdim na vykonu cca 250hp a 500Nm uz nakou dobu a motor zatim drzi, ale je to uz pri plnem zatizeni dost namahane, klouze mi kroutakem i nova vetsi spojka a trepe se cele auto kdyz dam po 2tis ot plny, na trojku to jeste hrabe kdyz prudce pridam plyn... Kamarad na vykonu okolo 170-220hp najezdil prez 100tis km a jezdil by jeste ted kdyz by to neprehnal s nitrakem, jinak pri normalni jizde stejne ten plny vykon neviuzivas a jen to lehtas, takze to turbo stejne netlaci plny tlak... Je to dost o tom jak s tim budes jezdit, pokud mu budes nakladat za studena a po dojeti ho nenechas vychladnout odrovnas kazdy motor, ne jen ten upraveny, pokud ale se k tomu motoru chovas slusne a opatrne a nalozis mu az kdyz je na to zahraty tak ti to vydrzi mnohem dele, jinak zivotnost turba dost ovlivnuje prave to jestli jej nechas zahrat nez mu nalozis, pak vychladnout par minut nez zdechnes rozhycovany motor, pravydelne menis olej a tak, kazdopadne pokud ma turbo uz vule tak mu vic nepridavej a nechej ho prvni zrepasovat jinak se rozleti pokud neni v ok stavu... Jinak co se tyce spotreby tak ta se ti zmeni jen tim jak na to budes slapat. Spotrebu ovlivnuje cerpadlo, ty mas chip takze uz na nafte mas pridane, tak vic nez ted by to zrat nemelo, ja se pohybuju okolo 10litru porad ale jezdil sem spise kratke trasy a zavody, na dalku se to pohybovalo okolo 7-8 jinak u el. Cerpadla se da nafta pridat pouze chipem, nijak jinak pridat nejde.Vojta45 píše:A ještě,co na to životnost motoru,turbíny a spotřeba?
Nejsem žádný závodní,takže budu jezdit normalně, ale mám rád když je nějaký výkon v záloze a rád si něco upravým.
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
bydlím v Hranicích na moravě, okres Přerov,ohledně te regulace turba, ja na seriovem turbu měl tu tyčku od banky ke klapce zašroubovanou asi o 5 otaček zavitu, ale zaleži v jake je turbo kondici, ja měl serii v suprovem stavu teměř bez vule, pokud maš turbo ko tak se muže stat že třeba regulaci vyřadiš uplně a stějně nenafoukneš ani 1,4baru, jinak seriove turbo by mělo udajně natlačit max 1,8baru ale nevim co je na tom pravdy, ja po zvyšeni jezdil cca na 1,4baru, ale to bylo jen chvili když sem čekal až mi příjde z repasu 2260ka
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
zaleží na tom o kolik zvedneš tlak, čidlo maš do 1,5baru takže do teto hodnoty by do nouzaku padat nemělo, jinak ze seriovým turbem bych ani větší tlak nedoporučoval, sice oldaf jezdil na tlaku 1,6 ale myslím že na serii je těch 1.4-1.5 dost
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw