Bio nafta VW passat 2002 1.9 TDI 84kw

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Vacinas
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 01 lis 2012, 12:11
Odpovědi: 0

Bio nafta VW passat 2002 1.9 TDI 84kw

Příspěvek od Vacinas »

Serus hoši...
Mladá si do káry nalila bio (či eko) naftu. cca 40l..... Nejsem si jistej zda to tam mam nechat bez toho aby se všechno ucpalo a auto nejelo.. nebo to passat bez problémů sežere?... Jen se bojím abych pak nemusel měnit čerpadla, filtry atd... uplě zbytečně Překvapení)

Díky za info
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

nic se neděje, běžně to tankujem
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Akorát ti to ucpe palivák uvolněnejma úsadama, pokud to má na naftu naježděno desítky tisíc km. Tak si ho připrav předem.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

osobně nevím o nikom, kdo by s tím měl problémy. ale odborných rad najdeš spoustu. jak to nestartuje, nejede, žere, ucpává... :roll:
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Projeď si celý vlákno
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

uz je asi pozde,ale uz to tam neliju. bezproblemu sme lil olej. ale ted sem zacal 2 mesice redi SM30 a to co sme vcera vytahli z palivaku a bohuzel aj za nim si nedokazete predstavit. nanos takove rezave sracky a bylo to uz v cerpadle aj DRV. cerpadlo to rozsekalo a pozvikalo coz nechapem s mechanikem absolutne,ale jedna vetve bude asi vymleta.
dali sme novej palivac a mechos rika,ze nema cenu do toho nanosu hrabat,ze to uvolnime a neodjedu a byl sem 40 km od domova. auto normalne chytlo a ujelo 80 km bez skubnuti. coz je zazrak,ale je to sracka. a maji s tim problemy aj autobusy na prerovsku mi rekl mechos,ze jim to zasira ten system jak svina.
nevite jak je chraneno cerpadlo? ma nejake jemnoucke sitko na vstupu. to co tam bylo mozna cerpadlo zvejkne,ale vstrik by to zaseklo jak nic
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

sracka to neni, protoze kdyz to koupis, je to krystalove ciste. Problem je v udrzbe verglu! Protoze lidi 15 let tankuji do aut sracku v podobe NM a mysli si, co netankuji. Ty usady se vzaly kde?? Z nafty. Usudek si udelejte kazdy sam. BIO za to nemuze, ma pouze vlastnost, ze je agresivnejsi. Kdyz mate bordel v nadrzi, ktery je tam prilepeny jak med, se nemuzete divit, ze to BIO rozpusti (crazy). Kdyz nevite, co mate v nadrzi, je lepsi provest kontrolu ocima, obcas se budete opravdu divit...
Jezdim skoro cely rok na MERO a no problem, zadne ucpavani filtru, usady a podobne sragory neresim... 1,9 AEF s Lucasem. Ale jak pise kolega, pri najezdeni prvnich par stovek, ci tisic km na MERO je potreba vymenit filtr, ucpe se daleko rychleji nez pak na stabilni provoz na BIO. Po vymene mate relativne klid a po druhe vymene filtru se nemusite uz nijak obavat, nebude rozdil v zivotnosti.
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

jak jsem psal. v mém okolí na to jezdí několik aut. Všechno PD, najeto v průměru 200tkm. Ani při přechodu ani během provozu neměl nikdo problémy s ucpáváním. Filtry se mění vždy po 60tkm, hadice jsou čistý.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
speedy800
Přispěvovatel
Příspěvky: 184
Registrován: 25 čer 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina, Pelhřimov

Příspěvek od speedy800 »

Přesně jak píše Radluk, můžu jen potvrdit. Teď jsem dělal výměnu paliváku až po cca 53000 Km, ale to už mi nad 3tis. otáček šlo do motoru málo nafty. Jinak jezdím na meřo a směsnou, pouze v mrazech pod -15 tankuju Vervu.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

ale ja sem na to jezdil predtim taky. pak dlouho olej nebyl problem a ted na zimu sem presel na to zase a uvolnilo se to prorvalo palivac.
jako vpohode ja sem to cekal uz daavno. ceradlo aj vstriky mam,ale nejak s kamosem nechapem jak to mohlo sezrat ty kusy usazenin.
At mi nikdo nerika,ze CR je nachylnej na cistotu nafty. je nachylnej maximalne na mazivost.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Sikin
Kdybys mel davno dvounadrzovy system, tak neresis takove kraviny porad. Ale komu neni rady, tomu neni pomoci. Srat si do hlavni nadrze vyfrit (byt i v jakemkoliv pomeru s naftou, teda az na vyjimky, kdy je vyfrit kvalitne prefiltrovany), viz predchozi prispevek. :roll:
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9254
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Pokud auto jezdilo jen na naftu tak první nádrž BIO (meřo) bude čistící takže se ti rychleji ucpe pal filtr vyměníš a pak už bude celkem pohoda. Jinak auto na to bude jezdit normálně PD nemá problém s BIO.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“