Nouzový režim, plnící tlak-regulační odchylka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02 led 2012, 19:39
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Nouzový režim, plnící tlak-regulační odchylka
Prosim o pomoc, ve vyších otáčkách mi to spadne do nouzáku. Když chcípnu motor a znova nastartuju, turbo zase jde. Ale přijde mi že to občas udělá a občas ne.
Re: regulace
Na to,že ani neuvedl kód motoru si seš nějak jistejJohn0x píše:podtlaková regulace turba buď zatuhlá nebo už ko dost častý jev taky u repasovaných turb jen opískují a nechají starou..



Octavia II RS
Re: Nouzový režim, plnící tlak-regulační odchylka
Nejdřív bys měl uvést aspoň kód motoru,aby bylo jasné na čem ti ten nouzák padá.. To,že jednou spadne nouzák a jindy ne je dané tím jak na to šlapeš,,když pojedeš půl plynu.tak ti nouze nepadne..když dáš podlahu a přefuk turba bude trvat několik vteřin,tak nouze padne..Jenda222 píše:Prosim o pomoc, ve vyších otáčkách mi to spadne do nouzáku. Když chcípnu motor a znova nastartuju, turbo zase jde. Ale přijde mi že to občas udělá a občas ne.
Jináč jak už zde padlo,pokud máš turbo s naklápěním,tak nejspíš přidřená regulace - je to snad nejčastější závada,pak ještě zkontroluj N75 a hadičky..
Octavia II RS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 561
- Registrován: 15 bře 2011, 13:54
- Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)
ja som tu mal posledny mesiac dva taketo pripady a obidva boli predrete hadicky... prihajhorsom rozobrat turbo, vycistit podlozik a mas klud..
Škoda Octavia I Elegance, 1,9 TDI ASV
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
Kluci s těmi prodřenými hadičkami nemáte pravdu. Vždyť je to nesmysl! Motor padá do nouzáku proto, že turbo přefukuje jak správně uvedl RudisTDIc. Pokud by regulace fungovala normálně a byly prodřené nebo odpojené hadičky, tak bude tlak turbodmychadla narůstat pomaleji, ale motor do nouzáku nespadne, protože menší nebo žádný podtlak v "baňce" by měl za následek větší nebo maximální omezení tlaku turbodmychadla v celém rozsahu otáček.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 561
- Registrován: 15 bře 2011, 13:54
- Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)
predrena hadicka dneska na tolede... auto padlo do nudzaku hned po nastartovani... motor bezal na volnobeh a furt hadzalo chybu ze nedosiahnuta regulacna mez.... takze kludne to moze byt hadicka... on nepisal, ze turbo prefukuje, ak som si dobre vsimol, tak pisal len o odchylke..
Škoda Octavia I Elegance, 1,9 TDI ASV
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
hadička
kolik si dělal aut když takto soudíš, hadička způsobní mnoho věcí, to by tam dle tvého názoru nemusely ani býtprka píše:Kluci s těmi prodřenými hadičkami nemáte pravdu. Vždyť je to nesmysl! Motor padá do nouzáku proto, že turbo přefukuje jak správně uvedl RudisTDIc. Pokud by regulace fungovala normálně a byly prodřené nebo odpojené hadičky, tak bude tlak turbodmychadla narůstat pomaleji, ale motor do nouzáku nespadne, protože menší nebo žádný podtlak v "baňce" by měl za následek větší nebo maximální omezení tlaku turbodmychadla v celém rozsahu otáček.

Je potřeba si vyjasnit co je to"nouzák". Ve spojitosti s turbem je to stav, kdy ŘJ motoru omezí vstřikované množství paliva, aby uchránila motor před poškozením. Zároveň omezí tlak turba pomocí ventilu N 75 /je stále buzen na 92,4%/. Tento stav nastává většinou nad 3000 otáček když turbo přeplňuje nad stanovenou mez po dobu delší než je asi 5 sec. Do paměti ŘJ je zapsána informace o překročení regulační meze.
Jsou-li však děravé nebo odpojené hadičky a vše ostatní je v pořádku, ŘJ motor do "nouzáku" nepošle, protože nehrozí jeho poškození. Protože však v "baňce" je malý nebo žádný podtlak je tlak turbodmychadla stále omezován a je podstatně nižší než je požadavek ŘJ. Vlivem nižšího tlaku v sacím potrubí prochází přes váhu méně vzduchu a ŘJ přidělí tomuto množství odpovídající množství paliva dle datového pole. Motor je v tomto případě podstatně línější ,ale nepracuje v nouzovém režimu. Do paměti ŘJ je zapsána informace o nedosažení regulační meze.
Jsou-li však děravé nebo odpojené hadičky a vše ostatní je v pořádku, ŘJ motor do "nouzáku" nepošle, protože nehrozí jeho poškození. Protože však v "baňce" je malý nebo žádný podtlak je tlak turbodmychadla stále omezován a je podstatně nižší než je požadavek ŘJ. Vlivem nižšího tlaku v sacím potrubí prochází přes váhu méně vzduchu a ŘJ přidělí tomuto množství odpovídající množství paliva dle datového pole. Motor je v tomto případě podstatně línější ,ale nepracuje v nouzovém režimu. Do paměti ŘJ je zapsána informace o nedosažení regulační meze.
Naposledy upravil(a) prka dne 28 pro 2012, 08:54, celkem upraveno 1 x.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip