Dobló 223 1.9JTD 77kW neprošlo ME

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ace ventura
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 31 pro 2006, 19:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Dobló 223 1.9JTD 77kW neprošlo ME

Příspěvek od ace ventura »

Máme doma uvedené vozidlo, najeto 280tkm. Nyní neprošlo ME kvůli kouřivosti. Max. 1,94; naměř. 5,5. Paměť chyb prázdná.

Původní majitel najel 250tis., zvýšená kouřivost byla i po koupi. Hlavně rozjezd na plný plyn - oblak černého dýmu za vozem od 3tis. Zátah a spotřeba O.K. Poté proveden servis včetně rozvodů, pův. vzducháč černej jak bota a filtrbox nedobře sesazen. Váha zašpiněná a na mřížce mouchy. Pročistil jsem ji a kouření hodně ustalo. Zdálo se to dobré, ale ME neprošlo.

Pročítal jsem fórum a hledal možné příčiny. Dnes jsem zaslepil EGR a změna tam je. Lepší odezva na plyn a příjemnější zvuk na volnoběh. Najezdil jsem asi 20km a nezakouřilo. Jen když podržím 2ku tak u 4tis (jak je motor na konci) je něco málo vidět - jen to pšukne. Dřív to ale bylo clona za autem :)

Koukněte prosím na log, jestli je to dobré. Tlak nafty jsem logoval, ale nemůžu graf najít. Hodnoty skutečné a požadované se prolínaly.

http://photo.uloziste.com/?fotka=499a87 ... 365&size=3

Díky.
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

Vaha vzduchu nieje v najlepsej kondicii.Lepsie by bolo kupit novu. Este kup napr. Valvoline diesel system cleaner vyjazdi nadrz a bude to ok.
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
ace ventura
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 31 pro 2006, 19:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od ace ventura »

OK, díky. Origo Bosch není zase tak drahá...
Škoda Superb 2,8 V6 Elegance, Anthracite Grey metallic, Exclusive Onyx, 17" Solid, Rhapsody + Digital Sound System
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

Torgan píše:Vaha vzduchu nieje v najlepsej kondicii.Lepsie by bolo kupit novu. Este kup napr. Valvoline diesel system cleaner vyjazdi nadrz a bude to ok.
Já jsem někde na internetu viděl jak lidi za palivovým filtrem dali flašku Vifu s naftou 50:50 a na přepadu to odchytávali.

Motor nastartovali na volnoběh a pak chvilkama protočili do 4000.

Údajně ten motor po takovém výplachu jel mnohem líp, a původně vysoké korekce byly minimální. Pokud to tak opravdu funguje, tak by to mohlo pomoct té kouřivosti.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Re: Dobló 223 1.9JTD 77kW neprošlo ME

Příspěvek od mecano »

ace ventura píše:Máme doma uvedené vozidlo, najeto 280tkm. Nyní neprošlo ME kvůli kouřivosti. Max. 1,94; naměř. 5,5. Paměť chyb prázdná.

Původní majitel najel 250tis., zvýšená kouřivost byla i po koupi. Hlavně rozjezd na plný plyn - oblak černého dýmu za vozem od 3tis. Zátah a spotřeba O.K. Poté proveden servis včetně rozvodů, pův. vzducháč černej jak bota a filtrbox nedobře sesazen. Váha zašpiněná a na mřížce mouchy. Pročistil jsem ji a kouření hodně ustalo. Zdálo se to dobré, ale ME neprošlo.

Pročítal jsem fórum a hledal možné příčiny. Dnes jsem zaslepil EGR a změna tam je. Lepší odezva na plyn a příjemnější zvuk na volnoběh. Najezdil jsem asi 20km a nezakouřilo. Jen když podržím 2ku tak u 4tis (jak je motor na konci) je něco málo vidět - jen to pšukne. Dřív to ale bylo clona za autem :)

Koukněte prosím na log, jestli je to dobré. Tlak nafty jsem logoval, ale nemůžu graf najít. Hodnoty skutečné a požadované se prolínaly.

http://photo.uloziste.com/?fotka=499a87 ... 365&size=3

Díky.
Váha ti ukazuje míň vzduchu a to se rovná míň paliva,tak si myslím že s tou kouřivostí budeš mít problém jinde...ne ve váze
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
Jarda_6
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 23 čer 2011, 20:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jarda_6 »

blacklight píše:
Torgan píše:Vaha vzduchu nieje v najlepsej kondicii.Lepsie by bolo kupit novu. Este kup napr. Valvoline diesel system cleaner vyjazdi nadrz a bude to ok.
Já jsem někde na internetu viděl jak lidi za palivovým filtrem dali flašku Vifu s naftou 50:50 a na přepadu to odchytávali.

Motor nastartovali na volnoběh a pak chvilkama protočili do 4000.

Údajně ten motor po takovém výplachu jel mnohem líp, a původně vysoké korekce byly minimální. Pokud to tak opravdu funguje, tak by to mohlo pomoct té kouřivosti.
Takhle jsem čistil vstřiky na Ducatu a to na 100% VIF, půl hodiny volnoběh a občas mírně prošlápnout plyn.
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

Jarda_6 píše:
blacklight píše:
Torgan píše:Vaha vzduchu nieje v najlepsej kondicii.Lepsie by bolo kupit novu. Este kup napr. Valvoline diesel system cleaner vyjazdi nadrz a bude to ok.
Já jsem někde na internetu viděl jak lidi za palivovým filtrem dali flašku Vifu s naftou 50:50 a na přepadu to odchytávali.

Motor nastartovali na volnoběh a pak chvilkama protočili do 4000.

Údajně ten motor po takovém výplachu jel mnohem líp, a původně vysoké korekce byly minimální. Pokud to tak opravdu funguje, tak by to mohlo pomoct té kouřivosti.
Takhle jsem čistil vstřiky na Ducatu a to na 100% VIF, půl hodiny volnoběh a občas mírně prošlápnout plyn.
To Ducato jsi měl JTD? Bylo to poznat?
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Jarda_6
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 23 čer 2011, 20:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jarda_6 »

Jo, 2,2 JTD - motor Ford. Korekce se srovnaly a pan diagnostik jen kroutil hlavou :D . To vlákno je tady ve fóru kousek zpátky - klepání při akceleraci.
ace ventura
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 31 pro 2006, 19:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: Dobló 223 1.9JTD 77kW neprošlo ME

Příspěvek od ace ventura »

mecano píše: Váha ti ukazuje míň vzduchu a to se rovná míň paliva,tak si myslím že s tou kouřivostí budeš mít problém jinde...ne ve váze
Takže by to mělo mít vliv jen na "výkon"? - za předpokladu, že je vše ostatní ok. Škoda že nemůžu najít logy před tím zaslepením. Tam zase ukazovala víc a to o dost. Teď to viditelně nekouří tak to snad bude dobrý.
Škoda Superb 2,8 V6 Elegance, Anthracite Grey metallic, Exclusive Onyx, 17" Solid, Rhapsody + Digital Sound System
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

A oni ti před emisema načítají auto na diagnostiku?

Pokud ne, tak je ještě možnost odpojit váhu, egr a případně ještě něco tak, aby to spadlo do nouzáku, tím pádem to pojede na 80% výkon a paliva tam nepůjde tolik... pak by to mohlo projít.

Mě v nouzáku z auta nikdy nevyšel ani obláček :)
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Re: Dobló 223 1.9JTD 77kW neprošlo ME

Příspěvek od mecano »

ace ventura píše:
mecano píše: Váha ti ukazuje míň vzduchu a to se rovná míň paliva,tak si myslím že s tou kouřivostí budeš mít problém jinde...ne ve váze
Takže by to mělo mít vliv jen na "výkon"? - za předpokladu, že je vše ostatní ok. Škoda že nemůžu najít logy před tím zaslepením. Tam zase ukazovala víc a to o dost. Teď to viditelně nekouří tak to snad bude dobrý.
Ano,pokud by váha ukazovala míň vzduchu,motor by měl menší výkon,míň paliva
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
ace ventura
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 31 pro 2006, 19:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od ace ventura »

blacklight: nenačítají, jen koukal jestli nesvítí kontrolka motoru...
Škoda Superb 2,8 V6 Elegance, Anthracite Grey metallic, Exclusive Onyx, 17" Solid, Rhapsody + Digital Sound System
ace ventura
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 31 pro 2006, 19:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od ace ventura »

Tak je to OK, kouřivost v normě a máme nálepky. Jen je sazí plný výfuk. Takže stačilo zaslepit EGR.
Škoda Superb 2,8 V6 Elegance, Anthracite Grey metallic, Exclusive Onyx, 17" Solid, Rhapsody + Digital Sound System
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“