
nafta a mráz?
Moderátoři: šulda, Moderátoři

Předejít zamrznutí nafty lze různými způsoby. Přidávat přídadu do nafty buď Castrol TDA, nebo výborný od ELF Stopogel.
TDA je aditivum, takže je čistí, konzervuje, nezamrzá.
Stopogel je pouze proti zamrznutí.
V krajním případě lze do D, TD, TDi použít benzín natural v max. poměru na 10l nafty / 1l benzínu.
U PD bych se tomuto postupu vyvaroval.

Co nekouří není diesel
Castrol TDA
Tak ten Castrol TDA funguje (podla etiketky) v idealnom pripade do -26. Realne podla (ne)kvality nafty menej. Pri -36, to ani nezakaslalo a pri pokuse odkalit filter z neho nevypadla ani kvapka nafty.
Tak porad, ako na poriadnu zimu?
Tak porad, ako na poriadnu zimu?
Felda 1.9d
- frantacech
- Aktivista
- Příspěvky: 4289
- Registrován: 23 led 2006, 14:15
- Bydliště: Ostrava, CZ
Re: Castrol TDA
Zaslal: st březen 02, 2005 14:49 Předmět: Čistící schopnost nafty
No jsem dalek toho, abych přímo někoho označoval z klamavé reklamy, protože by to pak mohlo být na soud.
Přestože distributoři-prodejci (jako Shell) tyhle slogany používají, tak zase nejsou takoví blázni, aby na tom co propagují, nebylo alespoň zrnko pravdy.
Já to teď vztáhnu na sebe - jak to dělám já. Když si vezmu cenu za jeden litr nafty a pak cenu nafty prodávanou jako "zázračnou" čistící, jak jste to nazval, tak mi cenově mnohem lépe vychází si koupit tu neaditivovanou, tzv. normální a za běžnou cenu, a dodatečně si ještě koupit buď ve speciálce nebo tam, kde to prodávají, příslušné aditivum a to si do nádrže dávkovat sám. Cenově mi to vychází levněji a vždy a v každém okamžiku vím, že ji mám příslušným aditivem upravenou.
Dnes je poměrně velký výběr aditiv a přísad jak do paliv, tak i do olejů.
Jinak pokud mohu říci, tak i ta obyčejná nafta vyrobená např. ve společnosti Česká rafinérská, tyto čistící přísady obsahuje (týká se i benzínů).
Já v zimě naftu aditivuji přídavkem na čištění vstřiků a na zvýšení Cetanového čísla (opak Oktanového čísla) a to pro lepší starty za nižších teplot. Nebudu a nechci však zde říkat který je lepší a který je horší - jen, že jsem patriot a používám do paliva české výrobky.
Samotnou kvalitu paliva u pumpy musí vzhledem k ročnímu období zajistit solidní společnost vždy! V Česku vyrobené nafty jsou zrovna teď vyráběny v tzv. "Arktické kvalitě"
MoNa se vyrábí ve dvou klimatických "hodnotách"?-pokud to mám nějak označit.
1)Mírné klima - ve třídách A až F , kdy A je s bodem tuhnutí +5C a F s bodem tuhnutí -20C. Ta písmena mezi jsou odstupňována po -5C.
2)Arktické nebo extrémně zimní klima - ve třídách 0 až 4, kdy 0 je s bodem tuhnutí -20C a 4 je s bodem tuhnutí -44C. Čísla mezi jsou odstupňovány po -6C.
Česká rafinérská zrovna teď (po celé zimní období) vyrábí a distribuuje MoNu ve třídě 2 s bodem tuhnutí -32C.
Pokud přijedete na pumpu, tak se podívejte na nálepku na stojanu, zda odpovídá zimnímu či letnímu období, ale hlavně teď zimnímu, protože jezdit v létě na zimní není závada jako opak, kdy hrozí zatuhnutí celého palivového systému.
Sám jsem se nedávno přesvědčil, že nálepky kolikrát nejsou vyměněny. Při podezření proto před tankováním jděte za prodejcem a ať vám zaručí, že to co prodává, je v příslušné kvalitě.
Setkal jsem se s tím, že se mi pokoušeli prodat při těchto velkých mrazech kvalitu pro mírné klima ve třídě "F" (pravděpodobně inport "odněkud").
Kupuji zásadně Arktickou třídu 2.
Doklad o kvalitě je Vám prodejce povinnen poskytnout na vyžádání spolu s tzv. bezpečnostním listem, protože paliva jsou nebezpečnou látkou či přípravkem podle příslušného zákona.
Pokud tak prodejce nechce udělat nebo to nezná, tak to svedčí o kvalitě provozovaných služeb a kvalitě prodávaného zboží.
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=144
No jsem dalek toho, abych přímo někoho označoval z klamavé reklamy, protože by to pak mohlo být na soud.
Přestože distributoři-prodejci (jako Shell) tyhle slogany používají, tak zase nejsou takoví blázni, aby na tom co propagují, nebylo alespoň zrnko pravdy.
Já to teď vztáhnu na sebe - jak to dělám já. Když si vezmu cenu za jeden litr nafty a pak cenu nafty prodávanou jako "zázračnou" čistící, jak jste to nazval, tak mi cenově mnohem lépe vychází si koupit tu neaditivovanou, tzv. normální a za běžnou cenu, a dodatečně si ještě koupit buď ve speciálce nebo tam, kde to prodávají, příslušné aditivum a to si do nádrže dávkovat sám. Cenově mi to vychází levněji a vždy a v každém okamžiku vím, že ji mám příslušným aditivem upravenou.
Dnes je poměrně velký výběr aditiv a přísad jak do paliv, tak i do olejů.
Jinak pokud mohu říci, tak i ta obyčejná nafta vyrobená např. ve společnosti Česká rafinérská, tyto čistící přísady obsahuje (týká se i benzínů).
Já v zimě naftu aditivuji přídavkem na čištění vstřiků a na zvýšení Cetanového čísla (opak Oktanového čísla) a to pro lepší starty za nižších teplot. Nebudu a nechci však zde říkat který je lepší a který je horší - jen, že jsem patriot a používám do paliva české výrobky.
Samotnou kvalitu paliva u pumpy musí vzhledem k ročnímu období zajistit solidní společnost vždy! V Česku vyrobené nafty jsou zrovna teď vyráběny v tzv. "Arktické kvalitě"
MoNa se vyrábí ve dvou klimatických "hodnotách"?-pokud to mám nějak označit.
1)Mírné klima - ve třídách A až F , kdy A je s bodem tuhnutí +5C a F s bodem tuhnutí -20C. Ta písmena mezi jsou odstupňována po -5C.
2)Arktické nebo extrémně zimní klima - ve třídách 0 až 4, kdy 0 je s bodem tuhnutí -20C a 4 je s bodem tuhnutí -44C. Čísla mezi jsou odstupňovány po -6C.
Česká rafinérská zrovna teď (po celé zimní období) vyrábí a distribuuje MoNu ve třídě 2 s bodem tuhnutí -32C.
Pokud přijedete na pumpu, tak se podívejte na nálepku na stojanu, zda odpovídá zimnímu či letnímu období, ale hlavně teď zimnímu, protože jezdit v létě na zimní není závada jako opak, kdy hrozí zatuhnutí celého palivového systému.
Sám jsem se nedávno přesvědčil, že nálepky kolikrát nejsou vyměněny. Při podezření proto před tankováním jděte za prodejcem a ať vám zaručí, že to co prodává, je v příslušné kvalitě.
Setkal jsem se s tím, že se mi pokoušeli prodat při těchto velkých mrazech kvalitu pro mírné klima ve třídě "F" (pravděpodobně inport "odněkud").
Kupuji zásadně Arktickou třídu 2.
Doklad o kvalitě je Vám prodejce povinnen poskytnout na vyžádání spolu s tzv. bezpečnostním listem, protože paliva jsou nebezpečnou látkou či přípravkem podle příslušného zákona.
Pokud tak prodejce nechce udělat nebo to nezná, tak to svedčí o kvalitě provozovaných služeb a kvalitě prodávaného zboží.
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=144
Tak jeden příklad za vše. Známý vlastní tři sněžné rolby pro přepravu osob. Přímo od výrobce (PARAMO) si nechal naplnit tank na 5000l nafty. Přijela cisterna a přímo to stáčela do tanku. Protože jezdí na horách koupil dražší tkz. Arktickou naftu kde na listu měl udaný název, a do jaké teploty nezamrzá. Vše bylo vpoho, dokud nebyli mrazy od 18°c. To už mašiny nenatočil. Po zjištění, že mu zparafínovatěla nafta, volal tuto skutečnost dodavateli. Odpověď ho šokovala: Arktickou naftu nemáme a a nikdy jsme jí neměli!! Všichni víme co průserů už s pumpama v ČR bylo i se samotnými distributory i prodejci.
Takže já to řeším tak, že tankuji pouze a jedině u Shellu a přidávám si TDA od Castrolu. Největší mráz byl -19°c a neměl jsem problém.
Jinak jen tak na přilepšenou. Pracuji v Land Rover servisu. Dva zákazníci z jednoho města takovali pouze u čerpaček ARAL. Během půl roku jim odešli čerpadla paliva. Když ty čerpadla člověk tahal z nádrže, tak byli černý jako uhel. Po třetí výměně jsme jim doporučili změnit čerpací stanice. Od tý doby je tady člověk neviděl.
Takže já to řeším tak, že tankuji pouze a jedině u Shellu a přidávám si TDA od Castrolu. Největší mráz byl -19°c a neměl jsem problém.
Jinak jen tak na přilepšenou. Pracuji v Land Rover servisu. Dva zákazníci z jednoho města takovali pouze u čerpaček ARAL. Během půl roku jim odešli čerpadla paliva. Když ty čerpadla člověk tahal z nádrže, tak byli černý jako uhel. Po třetí výměně jsme jim doporučili změnit čerpací stanice. Od tý doby je tady člověk neviděl.
Co nekouří není diesel
U staryho Passata mi nafta zamrzla jen jednou, a to ještě až po ujetí asi 1km, fakt příjemná věc, když je člověk už kus od domova a ještě k tomu na magistrále.
Od tý doby beru v zimě naftu jen u OMV (Alpine) a jak teď byly ty slušný mrazy, tak jsem marodil a týden jsem nikam nejel. Po týdnu, když už fakt bylo v noci i pod -20 a více, tak jsem si řekl, že to musím jit projet a chytlo to teda na druhý nastartování, chvilinku se to tam hádalo, ale ale pak vše ok.
. Jinak každý ráno teď už bez problému - jednou, dvakrát se to jen převalí a chytne to.
Passat B6, 1.9TDI 96kw.
Od tý doby beru v zimě naftu jen u OMV (Alpine) a jak teď byly ty slušný mrazy, tak jsem marodil a týden jsem nikam nejel. Po týdnu, když už fakt bylo v noci i pod -20 a více, tak jsem si řekl, že to musím jit projet a chytlo to teda na druhý nastartování, chvilinku se to tam hádalo, ale ale pak vše ok.

Passat B6, 1.9TDI 96kw.
1. Drtivá většina čerp. stanic bere paliva z Č.R. Nevím, jaký je rozdíl mezi Litvínovem a Kralupama, ale v obou se opravdu expeduje pouze mona arktic. Základní aditiva proti zámrazu se míchají již v obrovských tancích.
2. Při stáčení do cisteren se dávkuje ještě aditivum odběratele(tzn. Shel, OMV a Aral maj své), které ještě zlepšuje parametry nafty. Na cisternu je to asi 5-6 litrů.
3. LTO a pod se stáčí ze stejného tanku jako mona, jen se přidává fialová barva. Je to kvůli dani.
4. Celou zimu jezdím na letní naftu + základní aditivum. Zkoušel jsem ji v lednici při -7° už udělala škraloup 1cm. Po přidání cca 3 kapek aditiva už netuhne jen se zakalí.
2. Při stáčení do cisteren se dávkuje ještě aditivum odběratele(tzn. Shel, OMV a Aral maj své), které ještě zlepšuje parametry nafty. Na cisternu je to asi 5-6 litrů.
3. LTO a pod se stáčí ze stejného tanku jako mona, jen se přidává fialová barva. Je to kvůli dani.
4. Celou zimu jezdím na letní naftu + základní aditivum. Zkoušel jsem ji v lednici při -7° už udělala škraloup 1cm. Po přidání cca 3 kapek aditiva už netuhne jen se zakalí.
Tohle me neprestava fascinovat. At koukam jak koukam na vsechny mozne redeni kyselin a dalsich, tak i 100% roztoky koncentratu se redi 1:10 az 500Lany píše:2. Při stáčení do cisteren se dávkuje ještě aditivum odběratele(tzn. Shel, OMV a Aral maj své), které ještě zlepšuje parametry nafty. Na cisternu je to asi 5-6 litrů.
Na cisternu (cili +-25000 litru) 5 litru? Pokud pocitam - 1:5000 to mi prijde spis jako homeopatika nez jako aditivum. To by me zajimalo pri tomhle pomeru jak mi chteji "mazat cerpadlo" - pri tom pomeru to cerpadli vidi aditivum tak mozna z rychliku.
Jo a mam pocit, že mazací účinek v naftě má síra a možná parafin. Takže takové ty úvahy, že jezdit v létě na zimní naftuˇ= OK , beru s rezervou. Ona totiž zimní nafta je skoro petrolej. V zimně totiž rafinérie více destiluje. Zimní nafta má proto menší hustotu tím i výhřevnost. Možná i proto někdo pozoruje větší spotřebu.lt.kubosh píše:Tohle me neprestava fascinovat. At koukam jak koukam na vsechny mozne redeni kyselin a dalsich, tak i 100% roztoky koncentratu se redi 1:10 az 500Lany píše:2. Při stáčení do cisteren se dávkuje ještě aditivum odběratele(tzn. Shel, OMV a Aral maj své), které ještě zlepšuje parametry nafty. Na cisternu je to asi 5-6 litrů.
Na cisternu (cili +-25000 litru) 5 litru? Pokud pocitam - 1:5000 to mi prijde spis jako homeopatika nez jako aditivum. To by me zajimalo pri tomhle pomeru jak mi chteji "mazat cerpadlo" - pri tom pomeru to cerpadli vidi aditivum tak mozna z rychliku.
""""""""Pro zlepšování užitných vlastností se motorových naft se široce používají různá aditiva (přísady). Některá se používají přímo v rafinérii jako např. přísady upravující nízkoteplotní vlastnosti, mazivostní a vodivostní přísady, jiná se často používají ve formě multifunkčních „balíčků“, kterými se zejména jednotlivé velké distribuční firmy chtějí odlišit jedna od druhé a udržet si svou pozici na trhu. V těchto „balíčcích jsou obvykle detergenty, inhibitory koroze deemulgační přísady, protipěnivostní aditiva a další.
"""""""
viz. http://www.crc.cz/cz/motorova_nafta.aspx
Co vyzkoušet tuhle přísadu do nafty? je to až do -41° C, odzkoušeno, zatím žádné problémy a skutečně funguje.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
vazeni priznivci nafty, na vase starosti mam jednoduchou odpoved, najdete znameho na letisti, a zakupte letecky petrolej, kerosin nebo jet a, jak se palivo do proudovych motoru jmenuje, naredte v prislusnem pomeru, zalezi na vasi odvaze, nekdo pouziva i nezredeny a vase zimni trauma zmizi, nebot let. petrolej je stabilni do minus 40 a o nejakem tuhnuti nemuze byt ani rec
ps:ja doporucuji redit 1:2 v pomeru pet. nafta

ps:ja doporucuji redit 1:2 v pomeru pet. nafta
Ahoj, taky sem přispěju, ikdyž....
Já do FRS tankoval u globusu v zimě naftu ( označeno do -20*C) a dojel jsem domu na rezervu a druhý den ráno -17*C a na první škyt
Tak to nějak šlo celou tu letošní zimu. Bral sem jinak ještě euro oil nafty.
Nic sem nepřidával. nejvíce bylo -24*C ale motor teplý.
To je jako s alkoholem. Bez testů nic nepoznáme, ale stejně si to koupíme a spotřebujem
Já do FRS tankoval u globusu v zimě naftu ( označeno do -20*C) a dojel jsem domu na rezervu a druhý den ráno -17*C a na první škyt

Tak to nějak šlo celou tu letošní zimu. Bral sem jinak ještě euro oil nafty.
Nic sem nepřidával. nejvíce bylo -24*C ale motor teplý.
To je jako s alkoholem. Bez testů nic nepoznáme, ale stejně si to koupíme a spotřebujem

FABIA RS r03 131k (dle financí poroste)
- mistrkutil
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 448
- Registrován: 11 čer 2008, 22:50