
Aku znacku baterky...
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Až tak to jedno nie je!!! ( možno pri systéme dynama) Načo je potom voľnobežka na alternátore? Na starších autách ( do roku 2005 ) je to šuma-fuk ale na novších je to od výbavy auta,,, a neviem , neviem do kedy vydrží alternátor ak bude v kuse bez prestávky dobíjať ,,, a na krátke trasy keď tá baterka bude staršia ??? 

1/ volnobezka nema nic s baterkou spolocne, je tam preto, lebo alternatory maju cim dalej tazsie rotory, takze volnobezka ulahcuje hlavne zivot remenu a vsetkej bizuterii na nom zavesenej od dynamickych razov pri zmene otacok motora.macog4 píše:Až tak to jedno nie je!!! ( možno pri systéme dynama) Načo je potom voľnobežka na alternátore? Na starších autách ( do roku 2005 ) je to šuma-fuk ale na novších je to od výbavy auta,,, a neviem , neviem do kedy vydrží alternátor ak bude v kuse bez prestávky dobíjať ,,, a na krátke trasy keď tá baterka bude staršia ???
2/ dobijanie vo vozidle vybavenym alernatorom prebieha pri konst. napati, pre bezny akumulator je cca. tych 14V urcenych z dovodu, ze pri nom akumulator este neplynuje (Ca technologia ma napatie vyssie). Dobijaci prud si akumulator reguluje sam zvysovanim vlastneho napatia (klesa rozdiel napati medzi akumulatorom a alternatorom) a tym aj nabijaci prud.
3/ stav plneho dobitia akumulatora urcuje jeho napatie, takze 100Ah akumulator s vyuzitelnou kapacitou 50Ah (je uz davno za zenitom) to napatie dosiahne pri kapacite cca 50% a pre alternator sa bude tvarit rovnako ako fungel novy akumulator. Takze alternator v kuse dobijat nebude pretoze akumulator to jednoducho nepoberie.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
No, no niečo na tom bude...http://forum.autobazar.eu/nabijanie-dvo ... 46808.html [/img]http://forum.autobazar.eu/nabijanie-dvo ... 46808.html[/url]
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Niečo k záťaži alternátora : Na dovolenke v Grécku mi skolabovala baterka ( asi vnútorný skrat ) a alternátor sa úporne snažil dobíjať , až kým sa nezodrali uhlíky . Na moje prekvapenie diody ten nápor vydržali. Myslím si že nie je jedno akú kapacitu baterky živím , ale musí byť súlad medzi príkonom spotrebičov - max . a výkonom alternátora , ktorý by mal s rezervou potrebnou na dobíjanie baterky pokrývať celkovú spotrebu . Platí teda , že na prevádzkovanie spotrebičov nad projektovanú spotrebu ( nezávislé kúrenie a pod . ) nestačí len silnejšia baterka , ale aj výkonnejší alternátor . Naopak pri štandardných spotrebičoch stači predpísaná baterka .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.