Aku znacku baterky...

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

macog4
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 22 bře 2008, 20:57
Odpovědi: 0
Bydliště: LM

Příspěvek od macog4 »

Až tak to jedno nie je!!! ( možno pri systéme dynama) Načo je potom voľnobežka na alternátore? Na starších autách ( do roku 2005 ) je to šuma-fuk ale na novších je to od výbavy auta,,, a neviem , neviem do kedy vydrží alternátor ak bude v kuse bez prestávky dobíjať ,,, a na krátke trasy keď tá baterka bude staršia ??? (crazy)
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

macog4 píše:Až tak to jedno nie je!!! ( možno pri systéme dynama) Načo je potom voľnobežka na alternátore? Na starších autách ( do roku 2005 ) je to šuma-fuk ale na novších je to od výbavy auta,,, a neviem , neviem do kedy vydrží alternátor ak bude v kuse bez prestávky dobíjať ,,, a na krátke trasy keď tá baterka bude staršia ??? (crazy)
1/ volnobezka nema nic s baterkou spolocne, je tam preto, lebo alternatory maju cim dalej tazsie rotory, takze volnobezka ulahcuje hlavne zivot remenu a vsetkej bizuterii na nom zavesenej od dynamickych razov pri zmene otacok motora.

2/ dobijanie vo vozidle vybavenym alernatorom prebieha pri konst. napati, pre bezny akumulator je cca. tych 14V urcenych z dovodu, ze pri nom akumulator este neplynuje (Ca technologia ma napatie vyssie). Dobijaci prud si akumulator reguluje sam zvysovanim vlastneho napatia (klesa rozdiel napati medzi akumulatorom a alternatorom) a tym aj nabijaci prud.

3/ stav plneho dobitia akumulatora urcuje jeho napatie, takze 100Ah akumulator s vyuzitelnou kapacitou 50Ah (je uz davno za zenitom) to napatie dosiahne pri kapacite cca 50% a pre alternator sa bude tvarit rovnako ako fungel novy akumulator. Takze alternator v kuse dobijat nebude pretoze akumulator to jednoducho nepoberie.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
macog4
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 22 bře 2008, 20:57
Odpovědi: 0
Bydliště: LM

Příspěvek od macog4 »

Pajtaš
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 22 zář 2012, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pajtaš »

Podla katalogu mi mala ist do fabky 60ah baterka..podla varta katalogu, katalog akuma tam pisali kadeco.....mam vybavu comfort 1.4 74kw a 90A altik.....
Rozmyslal som kupit aj Akumu 65ah, ale tu nemali na predajni tak som zobral tu 60ah...pravda ze budem mat v aute aj hudnu...:) hadam bude stacit...:)
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

exide
Octavia 2 77kw
ka-spel
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 06 črc 2012, 05:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od ka-spel »

Jaká vleze max. do Octy II 1,9 TDi? Teď tam mám ještě původní nějakou Vartu 61 Ah skoro 6 let.
Felicia 1,6 kombi LPGObrázek->Octavia II 1,9 BXE TDI kombi Obrázek.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ten rozměr 278mm délka baterie, sám mám u Caddy ( stejnej kastlík ) Vartu Silver 77Ah, start proud 780A.
80Ah baterky už maj obvykle délku 315mm
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

Myslim, ze urcite u FIAAMu som videl aj cez 80Ah v dlzke 278. Treba ale odmerat aj vysku, su tusim dve 170 a 190mm +-.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Vyjímka se asi najde, dával jsem Yuasa 80Ah 278mm, ale proud 680A.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Niečo k záťaži alternátora : Na dovolenke v Grécku mi skolabovala baterka ( asi vnútorný skrat ) a alternátor sa úporne snažil dobíjať , až kým sa nezodrali uhlíky . Na moje prekvapenie diody ten nápor vydržali. Myslím si že nie je jedno akú kapacitu baterky živím , ale musí byť súlad medzi príkonom spotrebičov - max . a výkonom alternátora , ktorý by mal s rezervou potrebnou na dobíjanie baterky pokrývať celkovú spotrebu . Platí teda , že na prevádzkovanie spotrebičov nad projektovanú spotrebu ( nezávislé kúrenie a pod . ) nestačí len silnejšia baterka , ale aj výkonnejší alternátor . Naopak pri štandardných spotrebičoch stači predpísaná baterka .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“