6ti stupňová převodovka pro OII s 1.9l TDI 77kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Odpovědi: 0
Registrován: 07 bře 2006, 21:08

6ti stupňová převodovka pro OII s 1.9l TDI 77kW

Příspěvek od MoFa82 »

Ahoj všem kdo má octavia II s 1.9l TDI a řeší krátkou převodovku.
Existuje řešení. MQ250 6F s těmito převodovými poměry:

stálý 61:18
1 - 37:9
2 - 36:17
3 - 34:25
4 - 34:35
5 - 33:45
6 - 29:49

Původní převodovka MQ250 5F

stálý 61:18
1 - 34:9
2 - 33:16
3 - 31:23
4 - 29:30
5 - 29:39

Porovnání 5F a 6F výsledných převodových poměrů:

1. 2. 3. 4. 5. 6.
5F 12,80 6,99 4,57 3,28 2,52 ----
6F 13,93 7,18 4,61 3,29 2,49 2,01


V pondělí bude namontovaná, tak dam vědět.
zde foto

ObrázekObrázek
Naposledy upravil(a) MoFa82 dne 17 bře 2013, 12:28, celkem upraveno 2 x.
Seidl
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Odpovědi: 0
Registrován: 02 úno 2006, 06:37
Bydliště: Vysoké M.

Příspěvek od Seidl »

Ať počítám jak počítám, tak ta šestka je pomalejší než pětka:-)
karluci2
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2012, 17:51
Bydliště: Boleslavsko

Příspěvek od karluci2 »

vypadá to,že bude ještě pomalejší než převodovka KVT :)
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Vždyť píše že řeší krátkou převodovku, tak je to v pořádku... :P
MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Odpovědi: 0
Registrován: 07 bře 2006, 21:08

Příspěvek od MoFa82 »

Oprava, napsal jsem špatně šestku. Teď je to v pořádku.
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Co stojí ta úprava?
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Já to předělal na klasickej 6q z dvoulitra.Je to jednodušší,dílů na vrakáči habaděj a ještě spojka co vydrží pár koníků navíc.Pokud tam necháš tu malou spojku z 1,9 tak budeš dělat každých 60t dvouhmotu.A na šesku je potřeba pár koníků navíc,aby to vůbec jelo a nebylo to tam jen na parádu.
Protože s původníma 77kw nebude motor stíhat a spotřeba půjde nahoru a ne dolů.Pak to bude postrádat logiku. :)
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Presne tak. Mal som moznost vyskusat GV bluemotion TDI 77kW (BLS) ktory ma od fabriky 5Q prevodovku KBL. Ta prevodovka je rovnako dlha ako 6Q ERF / FMH s tym rozdielom ze 4ka je dlhsia. Vysledok bol taky ze tu 5tku som tam zaradil iba velmy prilezitostne. Predsa len tahat na 5ke 120km/h pri 2000ot. uz potrebuje riadnu silu. Suma sumarum som tam 5tku zakvaltoval len dolu kopcom a po rovine ked som uz 4rku roztiahol na 120km/h to islo celkom pekne, ale prisiel kopec a bol problem.
MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Odpovědi: 0
Registrován: 07 bře 2006, 21:08

Příspěvek od MoFa82 »

sharik4x4 píše:Já to předělal na klasickej 6q z dvoulitra.Je to jednodušší,dílů na vrakáči habaděj a ještě spojka co vydrží pár koníků navíc.Pokud tam necháš tu malou spojku z 1,9 tak budeš dělat každých 60t dvouhmotu.A na šesku je potřeba pár koníků navíc,aby to vůbec jelo a nebylo to tam jen na parádu.
Protože s původníma 77kw nebude motor stíhat a spotřeba půjde nahoru a ne dolů.Pak to bude postrádat logiku. :)
trochu s tebou nebudu souhlasit, kolik dílů potřebuješ na to, aby si dal 6Q z 2,0 do 1,9? V mém případě jen vyměníš převodovku(zvládne i podprůměrný mechanik). Navíc tohle je z převodované tak, že 1,2,3,4 jsou téměř stejné, 5tka nepatrně delší plus 6tka na dálnici.
MoFa82
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Odpovědi: 0
Registrován: 07 bře 2006, 21:08

Příspěvek od MoFa82 »

TDI tech píše:Presne tak. Mal som moznost vyskusat GV bluemotion TDI 77kW (BLS) ktory ma od fabriky 5Q prevodovku KBL. Ta prevodovka je rovnako dlha ako 6Q ERF / FMH s tym rozdielom ze 4ka je dlhsia. Vysledok bol taky ze tu 5tku som tam zaradil iba velmy prilezitostne. Predsa len tahat na 5ke 120km/h pri 2000ot. uz potrebuje riadnu silu. Suma sumarum som tam 5tku zakvaltoval len dolu kopcom a po rovine ked som uz 4rku roztiahol na 120km/h to islo celkom pekne, ale prisiel kopec a bol problem.
podívej se dobře, jak je tato převodovka zpřevodovaná, zjistíš, že na okreskách to bude stejné jako s původním 5ti kvaltem a na dálnici ti zůstane 6tka, která dokáže udržet rychlost i ve stoupání
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

co je to za kód tý 6q převodovky, ty převody se mi nějak nezdají, nikde se mi nic takovýho nepodařilo najít, zatím nejtěžší převod na 6ku 29/40, takže se obávám, že to bude stejně dlouhý jak 5q, jinak řešení pro delší převodovku je, použít hřídele z převodovky z Fabie do obalu z O2, není to zase tolik práce a bude to rychlý jak velkej 6Q, akorát to asi nebude moc pro seriovou 77kW
Uživatelský avatar
kecka
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2007, 21:24
Bydliště: Kousek od Ostravy

Příspěvek od kecka »

Tak podle propoctu jsou oproti me JEP ( roomster) trosku kratsí 1,2,3,4,5..( cca o 5km na kvaltu ) Takze asi pridana 6ka by pomohla ( hlavně dálnice pri 3000ot by mela mít 178km/h )

No počkám si na cenu....
Fabia II RS 132kw Combi
Clio II 1.2 brutal 43kw
Polo 6R mazel ženy :-)

EX Roomster TDi 184ps
Moravia Tuning soft :-)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

MoFa82 píše:
sharik4x4 píše:Já to předělal na klasickej 6q z dvoulitra.Je to jednodušší,dílů na vrakáči habaděj a ještě spojka co vydrží pár koníků navíc.Pokud tam necháš tu malou spojku z 1,9 tak budeš dělat každých 60t dvouhmotu.A na šesku je potřeba pár koníků navíc,aby to vůbec jelo a nebylo to tam jen na parádu.
Protože s původníma 77kw nebude motor stíhat a spotřeba půjde nahoru a ne dolů.Pak to bude postrádat logiku. :)
trochu s tebou nebudu souhlasit, kolik dílů potřebuješ na to, aby si dal 6Q z 2,0 do 1,9? V mém případě jen vyměníš převodovku(zvládne i podprůměrný mechanik). Navíc tohle je z převodované tak, že 1,2,3,4 jsou téměř stejné, 5tka nepatrně delší plus 6tka na dálnici.
a je to teda seriová skříň nebo je nějak upravená, protože jak jsem psal takový převody jak si napsal jsem u origo převodovky nenašel, a pakliže je upravená, bude cena nesmysl, to se pak finančně určitě vyplatí dát větší 6Q
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Já měl kaput dvouhmotu kvůli vyššímu výkonu.
Takže spojku jsem musel dělat.Cenový rozdíl spojky 1,9 a 2,0TDI žádný.
Mě to vyšlo na tolik: komplet spojka 5tKč,převodovka 4,5tKč,poloosy 3tKč.
Takže zaokrouhleno 13tKč.
Starou převodovku ještě někde udám,poloosy také.Takže mi to nepřipadalo nějak drastický,a hlavně nebudu mít tak často trable s dvouhmotou,ta 240 vydrží podstatně více než původní.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Uživatelský avatar
RomanF
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Odpovědi: 0
Registrován: 22 zář 2009, 11:31
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od RomanF »

Pane Huml, jde tohle přehození udělat i pro 6q JCL (Golf/Touran)? Ta pasuje na O2 77kW ale je krátká.
:D
Huml píše:co je to za kód tý 6q převodovky, ty převody se mi nějak nezdají, nikde se mi nic takovýho nepodařilo najít, zatím nejtěžší převod na 6ku 29/40, takže se obávám, že to bude stejně dlouhý jak 5q, jinak řešení pro delší převodovku je, použít hřídele z převodovky z Fabie do obalu z O2, není to zase tolik práce a bude to rychlý jak velkej 6Q, akorát to asi nebude moc pro seriovou 77kW
Superb III 2018 CRLB, Superb II 2015 CFGB, ex-Rapid 2014 CBZB, ex-Passat 3C 2007 BLS,
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“