MAF OFF za dvě koruny :)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Možná se pletu, ale když by mu váha v těch vyšších otáčkách dávala min. požadavek, pak by i požadavek na tlak byl vyšší, plus vyšší dávka paliva, respektive obráceně. Tím pádem vyšší výkon.
Kvůli tomu tam ta váha je (plus ovládání EGRu) - omezení kouřivosti, což znamená snížení dávky paliva. A když je třeba méně paliva, pak je i požadavek na tlak nižší.
Možná je rozdíl v motorizacích, ale u mého AFN to tak rozhodně je. Je to jasně vidět na rozdílech při diodě a váze.
Passat 4motion AVF
bh2
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 28 pro 2008, 15:32
Odpovědi: 0
Bydliště: bratislava

Příspěvek od bh2 »

pozri si jeho logy, ja tam rozdiel v poziadavke na tlak nevidim.
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2010, 22:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od RuleZZzz »

ďakujem ešte raz všetkým za pomoc :)
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
mykee007
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 15 pro 2012, 22:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od mykee007 »

bh2 píše:
mykee007 píše:jestli si umim dat jedna a jedna dohromady tak ta dioda zmeni hodnotu plniciho tlaku pro RJ tim padem by se mela hranice omezeni v realu posunout o tech 300mb dal. Nezkousel jsem to s merakem tak nevim :(


bh2: nebo se pletu ??
pre mna je to hladkanie hada bosou nohou. neviem o kolko ta dioda klame rj. a ake to bude mat dlhodobe ucinky na turbo. nepada to do nudzaku?

bh2: kdyby sis precetl pozorne precetl muj prispevek tak jsem tam psal ze ta dioda snizila akt.plnici tlak v sani ( tj snizi hodnotu na MAP ) o 300mB. Podle vagu to vypadalo takhle bez diody hodnota na volnobeh 956mb a s diodou 648mB. Tak kdyz to podle vagu plni a omezuje napr. ve 2100mB tak v realu by melo byt v sani cca 2400mB. Jeste poznamenam ze mam AVF s turbem VA ktere bez problemu a bez vetsich ujem zvladat 1,5-1,6 baru (info zde z fora)


A do nouze to nepada protoze nema proc.

Jestli pisu nesmysly tak me opravte :)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

píšeš blbosti :) ... dioda tlak nesníží, ten "podtlak" 648mb je min. divnej, pokud se skutečně bavíme o reálný hodnotě (která je za požadovanou a měřená právě tim MAP - Manifold air pressure senzorem, do kterýho řj nic "neposílá"/krom napájecího napětí - nepleteš si náhodou hodnotu požadovanou od řj a reálnou? Tlak turba řj reguluje přes N75 naklápěním lopatek a potažmo množstvím/tlakem spalin ...), takže pokud je čidlo tlaku ok, ukazuje samozřejmě VAG skutečnou hodnotu plnícího tlaku za turbem a ta hodnota na volnoběh někdy kolísá (řj se snaží udržet "optimální poměry" dávek a při větším "detekovanym" průtoku vzduchu na váze je jedním z jejích regulačních nástrojů např. větší otevření egr jako jedna z možností zabránění spalování moc chudý směsi, což má za následek se skutečnou váhou snížení průtoku vzduchu přes ní ... ovšem třeba v zatížení/požadavku výkonu se zařazenou rychlostí řj "preferuje" ve stejný situaci/vyšším než požadovaným průtoku na váze zvyšení dávky paliva/změnu předstihu podle otáček,ap. ... záleží na mapách a kterej parametr je na co a jak vázanej, hraje v tom roli samozřejmě třeba i teplota motoru)
pašíkombi AFN B597
mykee007
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 15 pro 2012, 22:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od mykee007 »

hodnoty si urcite nepletu, pozadovana hodnota je ume na volnobeh neco okolo 1020mb, jen tak jsem si to nevymyslel. A opravdu ta dioda zapojena do serie s MAP senzorem snizi tu hodnotu o 300mb zkusim zitra sem strcit neake foto. Je mi jasny ze to je laborace k prdu. Cekal jsem neaky vysledek a prdlajs :( jen me zajimalo jestli tam pak neni moc chuda smes v kombinaci s diodou misto vahy.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

no nevim, jestli si pleteš hodnoty (už jsem chtěl zápatrat v historii tématu, než jsem to dočetl...), ale ty cpeš nějakou "diodu do série MAP"??? (crazy) Schválně jsem v předch. příspěvku rozpesal význam zkratky a zjevně teď zaměňuješ MAP a MAF (Mass Air Flow) senzory, nehledě na to, že nevim o jakým "sériovym" zapojení mluvíš, tohle téma je o nahrazení ... (wallbash)
a pokud opravdu zkoušíš to, co popisuješ, pak to je imho možná nejen pro turbo větší riziko než to, o čem je tohle téma ( nehledě na to, že půjde nejspíš jen o odhad toho, jak ovlivníš MAP ... )
pašíkombi AFN B597
mykee007
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 15 pro 2012, 22:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od mykee007 »

vzdavam to :) moc dobre vim co je MAF a MAP vim dokonce kde je motor :) asi si me moc dobre nepochopil. A omlouvam se za (offtopic)


tady se neco podobneho resi: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=207336

FanndaTDI:
http://translate.google.com/translate?d ... erdruk.htm

(wallbash)
OOOO AVF ?kW :))) EGR OFF, Webasto, Xenon licht :) Echt leder sitze :)) wagengestell S-line
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

aha, tak to sorry, nezaznamenal jsem "odbočku" od tématu, pak jsi možná nepsal blbosti a pokud provádíš takovou úpravu vč. zkalibrovanýho manometru (budíku), možná to může mít nějakej efekt, ale to už bych to raději slušně chipnul, než to "hlídat" (tim spíš, když neznam přesný závislosti/konstrukční limity) ... tim, že si řj bude myslet, že je menší tlak, tak popustí uzdu regulaci a když nebude dosaženo kýženýho kompresního poměru, přidá naftu do max., co jí dovolej zas třeba smokemapy (který jsou nejspíš vázaný obvykle zase na hodnoty z MAF, takže v kombinaci s diodou místo maf to může bejt záhul i pro čerpadlo, nedej bože s nějakym "nalitym" sw...) a když i pak bude odchylka mimo toleranci, bude to pravděpodobně padat do nouzáku ... a těžko takhle budeš nahánět výkon, když se řj bude "snažit o nemožný", tj. určit správnej poměr vzduchu a nafty ve válci - je možný, že se v nějakým úzkym spektru otáček "trefí", ale spíš se takhle akorát v celym spektru "prokouří" víc nafty (podobně "vadí" dioda místo váhy hlavně při studenym motoru a nižších otáčkách, v provozních při provoz.teplotě už to může bejt naopak, protože je míň "omezovaný"/regulovaný turbo, takže např. při "setrvačně úsporný" jízdě to může naopak snížit spotřebu, ale jen do doby, než začne víc chladnout motor ;) ... já s diodou i teď v zimě jsem schopnej jet cestovní rychlostí trasu pha-čb se spotřebou i kolem 4,5l a pokud nechci do kopců moc brzdit provoz a nechat padat teplotu, tak kolem těch pěti, i když je pravda, že na dálnici spotřeba buď trochu roste nebo se přes 120km/h dostanu jen z většího kopce :) ).
pašíkombi AFN B597
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 530
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: michalovce

Příspěvek od optimista »

cau ste machri na mojej ahf funguje aj ked v elektre mali len bav 18 dik :D
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

mykee007 píše:vzdavam to :) moc dobre vim co je MAF a MAP vim dokonce kde je motor :) asi si me moc dobre nepochopil. A omlouvam se za (offtopic)


tady se neco podobneho resi: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=207336

FanndaTDI:
http://translate.google.com/translate?d ... erdruk.htm

(wallbash)
kdyz k ty diode nedas jeste powerbox tak vic vzduchu znamena maximalne mensi kourivost :)
takze jeste dej antiparalelni diody do serie s odporem 100ohm a potakem 1kohm. to pak pripoj na cerpadlo - nastavujes si tom naftu.
ale nedavej tam diodu misto vahy jinak v nizkych odkurvis motor :)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
mykee007
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 15 pro 2012, 22:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od mykee007 »

stres3d píše:
mykee007 píše:vzdavam to :) moc dobre vim co je MAF a MAP vim dokonce kde je motor :) asi si me moc dobre nepochopil. A omlouvam se za (offtopic)


tady se neco podobneho resi: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=207336

FanndaTDI:
http://translate.google.com/translate?d ... erdruk.htm

(wallbash)


kdyz k ty diode nedas jeste powerbox tak vic vzduchu znamena maximalne mensi kourivost :)
takze jeste dej antiparalelni diody do serie s odporem 100ohm a potakem 1kohm. to pak pripoj na cerpadlo - nastavujes si tom naftu.
ale nedavej tam diodu misto vahy jinak v nizkych odkurvis motor :)
diky za info :) chtel jsem to jen vyskouset :) (byla by to sebevrazda s tim jezdit) zajima me ted winols :)
OOOO AVF ?kW :))) EGR OFF, Webasto, Xenon licht :) Echt leder sitze :)) wagengestell S-line
Lumirta
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 15 kvě 2013, 22:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lumirta »

Zdravím upřimě sem to u 18. stranky vzdal (wallbash) ,ale k věci.
Mám Toledo 1L 1998 AHU 66KW a mám problem. Turbo mi zhruba při 130 do kopce padne do nouzáku. Jasny regulace v haji. ale sám to nevyndám. Ted budu zaslepovat EGR. A pustim se tady do tech uchylnejch hrátek s diodama. jestli to neco nevyřeší. hadičky budu pozdej taky měnit. Není někdo z Prahy kdo tomu rozumí a neprohodil par slov či rad ? připadně nenavedl mě na renovaci toho turba ?. Protože 11 K za novy turbo + praci to radši budu jezdit s nouzakem na dalnici :? předem se omlouvam všem přísným pravidlům, pac sem asi trochu Miss topic, ale vkládám ve vas svoje poslední naděje :)
Naposledy upravil(a) Lumirta dne 16 kvě 2013, 13:57, celkem upraveno 2 x.
Seat Toledo 1l 1.9TDI AHU 66KW
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

Lumirta píše:Zdravím upřimě sem to u 18. stranky vzdal (wallbash) ,ale k věci.
Mám Toledo 1L 1998 AHU 66KW a mám problem. Turbo mi zhruba při 130 do kopce padne do nouzáku. Jasny regulace v haji. ale sám to nevyndám. Ted budu zaslepovat EGR. A pustim se tady do tech uchylnejch hrádek s diodama. jestli to neco nevyřeší. hadičky budu pozdej taky měnit. Není někdo z Prahy kdo tomu rozumí a neprohodil par slov či rad ? připadně nenavedl mě na renovaci toho turba ?. Protože 11 K za novy turbo + praci to radši budu jezdit s nouzakem na dalnici :? předem se omlouvam všem přísným pravidlům, pac sem asi trochu Miss topic, ale vkládám ve vas svoje poslední naděje :)

Navest na renovaci turba? Myslis tim vlastne repas zejo....v republice jsou firmy na repase tuba a ty by se asi nerady pripravily o kseft...kdyz koupis repasovany tak te vyjde kolem 7000...o repasovanych turbech je taky hodne temat....spis to proste a jednoduse bude chtit vyndat, vycistit, a pokud to neni poprvy tak dat treba o 0,1 mm silnejsi podlozky aby se ti lopatky nepridiraly (made from HUML) :-) .....jestli tu regulaci mas takhle pridrenou poprvy tak to jen zkus vycistit a treba jednou za 14 dni tomu autu proste naloz (podle km co najezdis)....jed treba na dvojku nebo trojku a tahej ho na plnej plyn do omezovace abys vyhnal ty saze a uvidis...holt proste musis obetovat tu trochu nafty a nervu kdyz pri vyhaneni sazi trpis za to auto...ale opravdu se vyplati...

toť moje rada :-)
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

vendysp píše:
Lumirta píše:Zdravím upřimě sem to u 18. stranky vzdal (wallbash) ,ale k věci.
Mám Toledo 1L 1998 AHU 66KW a mám problem. Turbo mi zhruba při 130 do kopce padne do nouzáku. Jasny regulace v haji. ale sám to nevyndám. Ted budu zaslepovat EGR. A pustim se tady do tech uchylnejch hrádek s diodama. jestli to neco nevyřeší. hadičky budu pozdej taky měnit. Není někdo z Prahy kdo tomu rozumí a neprohodil par slov či rad ? připadně nenavedl mě na renovaci toho turba ?. Protože 11 K za novy turbo + praci to radši budu jezdit s nouzakem na dalnici :? předem se omlouvam všem přísným pravidlům, pac sem asi trochu Miss topic, ale vkládám ve vas svoje poslední naděje :)

Navest na renovaci turba? Myslis tim vlastne repas zejo....v republice jsou firmy na repase tuba a ty by se asi nerady pripravily o kseft...kdyz koupis repasovany tak te vyjde kolem 7000...o repasovanych turbech je taky hodne temat....spis to proste a jednoduse bude chtit vyndat, vycistit, a pokud to neni poprvy tak dat treba o 0,1 mm silnejsi podlozky aby se ti lopatky nepridiraly (made from HUML) :-) .....jestli tu regulaci mas takhle pridrenou poprvy tak to jen zkus vycistit a treba jednou za 14 dni tomu autu proste naloz (podle km co najezdis)....jed treba na dvojku nebo trojku a tahej ho na plnej plyn do omezovace abys vyhnal ty saze a uvidis...holt proste musis obetovat tu trochu nafty a nervu kdyz pri vyhaneni sazi trpis za to auto...ale opravdu se vyplati...

toť moje rada :-)


Ale ted koukam na to auto ty tam snad ani nemas lopatky s promenlivou geometrii ...ty tam mas jeste obtokovou regulaci...nebo se mylim?
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“