rozvody - AFN , O1, Tdi 99

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lukas.novot
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 22 led 2010, 12:13
Odpovědi: 0

rozvody - AFN , O1, Tdi 99

Příspěvek od lukas.novot »

Mám pár dotazů,

1)když se dá nový rozvodový řemen je jedno jak ho otočím?

2)potřebuju protočit motorem, abych dostal setrvák na rysku HÚ, musím mít zařazenou 5rychlost? Nebo se vše dělá na neutrál?

3)s čím podržet ozubené kolo váčky, když nemám přípravek a potřebuju ho povolit a pak utáhnou?

Díky
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

normalne neutral a točíš motorom,ak nemáš pripravok tak zhod dole dekel ventilov,zhod dole držiak vačky pri vakuovke ,samozrejme aj vakuovku a daj tam nejaký kusok pasoviny alebo pravitko,aby to bolo "zaaretované"
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak především mi nejde do hlavy, jak Octavia 1 z roku 1999 může mít motor AFN. Takže buď AHF, nebo to není Octavia.

Povolovat kolo vačky přes pravítko může leda debil, který tím riskuje, že urve uložení vačky, případně že mu ta vačka rupne celá. Pár takových vykuků jsem při práci viděl, jak potom lítali a sháněli díly po vrakáčích.

Řemen nemá smysl otáčení, čili je to jedno, jak ho dáš. Pokud je starší a chceš ho dávat zpátky, musíš ho dát tak, jak byl, ale u nového je to buřt.

Tu páku na chycení vačkového kola si vyrob, ale přes pravítko ani přes řemen to nedělej.

Otáčet motorem jde nejlépe ořechem 12-hr na kole kliky. Samozřejmě na neutrál a doporučuju vyndat žhaviče.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jawas
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 07 úno 2012, 17:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Mnich

Příspěvek od Jawas »

ja to delam i bez aretace na vačce nechce se mi sundavat dekl
golf 4 agr,S 764,kat off,egr off,chip,VNT 20
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

ja som napísal ako si ma zaaretovať vačku ked bude napinať remen ..nemyslel som tým,že má cez pravitko povolovať vačku.čiže som neodpovedal na jeho otázku ako povoliť kolo vačky (LOL)
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
lukas.novot
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 22 led 2010, 12:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukas.novot »

Jo je to ahf. Pravítko na váčku mám. Ale mě šlo hlavně o ten klíč na ozubené kolo.
Potřebuju ho vyrobit bez svářečky. Znáte někdo na Praze 4 prodejnu hutního materiálu. Do Ferony e mě nechce je to daleko
Jawas
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 07 úno 2012, 17:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Mnich

Příspěvek od Jawas »

jakej klič mas na mysli asi jsem natvrdlej
golf 4 agr,S 764,kat off,egr off,chip,VNT 20
lukas.novot
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 22 led 2010, 12:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukas.novot »

Klíč pro aretaci řetězového kola rozvodu vačkového hřídele.
Jawas
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 07 úno 2012, 17:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Mnich

Příspěvek od Jawas »

no vacku mas snad zaaretovanou tim pravitkem ne,ty potrebujes povolit to ozubene kolo na vacce?ti tam snad tece olej
golf 4 agr,S 764,kat off,egr off,chip,VNT 20
vikino1
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 27 lis 2006, 21:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od vikino1 »

A prečo sa to ozubené kolo vačky vôbec musí povolovať? Bez toho ten remeň nesedí alebo je to pre presné nastavenie?
lukas.novot
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 22 led 2010, 12:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukas.novot »

Podle dílenské příručky.
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

vikino1 píše:A prečo sa to ozubené kolo vačky vôbec musí povolovať? Bez toho ten remeň nesedí alebo je to pre presné nastavenie?
Řemen sedne vždycky, ale pravítko do drážky vačkového hřídele většinou nejde nasadit. Nastavení vačky VAGem u rotačky nezjistíš.
Vačkové kolo se dá zadržet za loukoť vhodným hasákem
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
vikino1
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 27 lis 2006, 21:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od vikino1 »

Takže B je správne pre presné nastavenie vačky. ĎAKUJEM! ;)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

lukas.novot píše:Klíč pro aretaci řetězového kola rozvodu vačkového hřídele.
Ake retazove kolo? ved je tam remen? Si na praskoch alebo co? Radsej to daj niekomu spravit, lebo si koledujes o pruser.
Jawas
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 07 úno 2012, 17:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Mnich

Příspěvek od Jawas »

TDI tech píše:
lukas.novot píše:Klíč pro aretaci řetězového kola rozvodu vačkového hřídele.
Ake retazove kolo? ved je tam remen? taky jsem to dost dobre nechapal (LOL) (LOL)
golf 4 agr,S 764,kat off,egr off,chip,VNT 20
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“