sharan a spotřeba 8 litrů

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

AHF "99
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 25 kvě 2013, 21:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od AHF "99 »

Marek77 píše:Brzdění motorem z kopce je pro motor lepší režim než volnoběh!!! Motor má provozní otáčky, lepší tepelnou výměnu, vyšší tlak mazání, nulovou okamžitou spotřebu, nulové emise. Proto tvrdím, že je lépe z kopce nevykvaltovat.

Jinak ANO - volnoběh jako volnoběh.

Pořád se nesnažíte mě pochopit.
Keď potrebuješ brzdiť, zaradená rýchlosť šetrí palivom(0spotreba), a najme brzdi sa šetria, ale že by to menej škodilo motoru ako volnobeh... už len kôli ďaleko vyšim otáčkám (zbytočne lebo motor nemusí vikonávať prácu..) je mechanické opotrebovanie monohonásobne vyššie (trenie sa zvišuje pomerom otáčok na tretiu..2xotáčky=8xtrenie)
a motorová brzda ničí aj prevodovku..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10360
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ale ale ....... Další "zajímavé" názory.

Nemá cenu se tu dohadovat jako baby na trhu. Každý, jak vidím, má svou pravdu.

Takže víte co, pánové? Dělejte si s vašimi auty, co chcete a jezděte si, jak uznáte za vhodné. Já s touhle dementní debatou končím.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

No konečné jsi na to přišel vlastně ten kdo s tebou nesouhlasil je vlastně dement Děkuji za vysvětlení :-D:-D:-D
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

někde v časopise (svět motorů??) bylo jednou kolem téhle problematiky několik stránek. I když ten časopis jako takový nemusím, výsledky byly zajímavé a měřili právě plachtění na neutrál a brzdění motorem. Bylo dokázáno, že pokud nebudu pod kopcem zastavovat, nebo ten kopec není tak prudký, že bych musel brzdit, tak menší spotřebu má auto na neutrál a volnoběh. Při brždění motorem je sice spotřeba 0, ale zase to auto výrazně víc zpomaluje než při plachtění, což je logické. Brzdění motorem je lepší tam, kde potřebuji snížit rychlost. Jinak je lepší plachtění.
Jo a ty keci ohledně tlaku oleje a proudění kapaliny - u aut 30 let starých možná ano, nové motory si s tím poradí.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10360
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A co ovladatelnost a zvladatelnost vozu při neutrálu, o tom už ve Světě motorů asi nepsali, že? Není náhodou pravda, že při deceleraci je vozidlo neustále ovladatelné a lépe řiditelné, než při vyřazené rychlosti, kdy se řítí z kopce hybná hmota jako neřízená střela? A to platí naprosto vždycky - bez ohledu na prudkost kopce.....

Hele, mně je fakt jedno, kdo jak jezdíte. Nejsem tu od toho, abych někoho poučoval. Ale pročpak asi kamiony nesmějí z kopce vyřadit? Ono to platí i u osobáků, jen v menším autě se šofér spoléhá na to, že ty brzdy to zvládnou (někdy mylně, ale o tom se tu vlastně pořád dokola hádáme).


Já seru na to, jestli mi auto po sjetí kopce sežere o kemra nafty víc nebo míň - ono to totiž víc než ten plivanec neudělá. Já, protože mám velké a těžké auto a vozím pět dětí, chci z kopce sjet především bezpečně a suverénně - a ten pocit při vyřazené rychlosti opravdu nemám.
Takže já si s vaším dovolením budu kopce sjíždět se zařazenou rychlostí, a to vždy a bez výjimky. A je mi jedno, co si o tom myslíte.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Fordak
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 14 lis 2011, 09:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fordak »

[quote="Marek77"]A co ovladatelnost a zvladatelnost vozu při neutrálu, o tom už ve Světě motorů asi nepsali, že? Není náhodou pravda, že při deceleraci je vozidlo neustále ovladatelné a lépe řiditelné, než při vyřazené rychlosti, kdy se řítí z kopce hybná hmota jako neřízená střela? A to platí naprosto vždycky - bez ohledu na prudkost kopce.....

Hele, mně je fakt jedno, kdo jak jezdíte. Nejsem tu od toho, abych někoho poučoval. Ale pročpak asi kamiony nesmějí z kopce vyřadit? Ono to platí i u osobáků, jen v menším autě se šofér spoléhá na to, že ty brzdy to zvládnou (někdy mylně, ale o tom se tu vlastně pořád dokola hádáme).


Sice jsem psal,ze se jiz nebudu k tem blabolum vyjadrovat,ale tohle je opet perla :o ,tohle muselo psat zhruba 12 lete dite.
AHF "99
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 25 kvě 2013, 21:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od AHF "99 »

Marek77 píše:A co ovladatelnost a zvladatelnost vozu při neutrálu, o tom už ve Světě motorů asi nepsali, že? Není náhodou pravda, že při deceleraci je vozidlo neustále ovladatelné a lépe řiditelné, než při vyřazené rychlosti, kdy se řítí z kopce hybná hmota jako neřízená střela? A to platí naprosto vždycky - bez ohledu na prudkost kopce.....

Hele, mně je fakt jedno, kdo jak jezdíte. Nejsem tu od toho, abych někoho poučoval. Ale pročpak asi kamiony nesmějí z kopce vyřadit? Ono to platí i u osobáků, jen v menším autě se šofér spoléhá na to, že ty brzdy to zvládnou (někdy mylně, ale o tom se tu vlastně pořád dokola hádáme).


Já seru na to, jestli mi auto po sjetí kopce sežere o kemra nafty víc nebo míň - ono to totiž víc než ten plivanec neudělá. Já, protože mám velké a těžké auto a vozím pět dětí, chci z kopce sjet především bezpečně a suverénně - a ten pocit při vyřazené rychlosti opravdu nemám.
Takže já si s vaším dovolením budu kopce sjíždět se zařazenou rychlostí, a to vždy a bez výjimky. A je mi jedno, co si o tom myslíte.
No keby kamión jazdil s vyradenou rých. na horsom priechode by spálili brzdy na 2. kopci.. ale osob. auta, je to troška iné..
ale ešte stále nechápem: prečo podla teba viac škodí motoru vyradiť?

PS-dole z kopca aj ja mám vetčinou zaradené..záleží od okolností..
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

kamiony nevyřazujou z důvodu, že kdyby motor zdechnul tak utáhnout řízení bez posilovače je o poznání těžší. A nebo by se auto rozjelo na takovou rychlost, že už zase nazařadí. A pak z důvodu že mají vzduchové brzdy a ty potřebují vzduch od kompresoru na motoru. Sice když by vzduch řidič vyšlapal, tak se auto zabrzdí automaticky, ale může to být nebezpečný, když by to zaflekovalo naráz a vyšlapat ho než se to automaticky zabrzdí není na chvíli a každá vteřina je důležitá..
Ale je to spíš přežitek z doby Matesů,Liazek a RTáků (u toho byl posilovač řízení vzduchový-stačilo párkrát otočit volantem a auto bylo bez vzduchu), dneska auta foukají na 12bar a když na to dupnou, tak stojí skoro dřív jak osobák)

U osobáku řízení za jízdy utáhneš bez posilovače jako prd, některý ho ani nemají a zabrzdíš mnohem snáz. Stejně když brzdíš náhle, tak vyšlapuješ spojku a motor vrní na volnoběh,takže kdyby měl zdechnout, je uplně jedno jestli už při plachtění nebo až při vyšlápnutí spojky při brždění, podtlak z posilovače brzd spotřebuješ za stejnou dobu..

Já taky nevyřazuju, auto je opravdu takový jistější když má odpor, jestli to šetří nebo ne je mi jedno, ale tvrdit že tím že někdo dlouhodobě vyřazuje, si zničí motor je naprostá kravina..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

Pri jizde z kopce a zarazene rychlosti staci velmi lehce primacknou brzdovy pedal a auto prudce klesa rychlost. Pri neutralu to takto ani zdaleka nebrzdi.

Nemuzu najit tu stranku kde se venovali turbum.

Turbo Garret ma podle specifikacich od 1500ot mit zvyseny tlak mazani loziska turba (nevim zda je to u kazdeho). Olej proudi pres male dirky. Proto je lepsi mit vyssi otacky i kdyz jedete zkopce. Lozisko se bude lepe mazat a rychle se zchladi. Z kopce se turbo bez plynu nemusi tocit rychle a presto olej proudi rychleji. Nemuze dochazet ke speceni oleje a vytvoreni karbonu.

Muze to vsechno byt jenom dohady. Myslet si ale naivne ze dnesni motory si poradi se vsim je k smichu. Asi jste nekteri zapomneli nebo si neuvedomujete, ze dneska se nevyrabi nic aby to vydrzelo vecne. Vyrabi se tak aby to vydrzelo hlavne v zaruce, aby byla prace a lidi meli co delat. Pote to nikoho nezajima uz. Je to pouze spotrebni zbozi.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

dnešní moderní motor si s neutrálem a volnoběhem poradí. Vždyť jsou daleko horší věci co motor ničí.
Každý ať jezdí jak chce, někdo jede za 6, někdo za 9. Každého jeho peníze.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14465
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ono si nevyberete, znám auta co je majitelé nešetří a fungují 1a a pak majitele co auto hýčkají a pořád se něco mění, ale nájezd km je malý.

Ale zpět k tématu, já osobně vyřazuju na silnici když je volno, pak nemám problém nechat auto plachtit z kopce třeba u "Naháče" na D1 dolů.
Když je ale provoz nebo jedu s naloženou dodávkou tak s kvaltem, připadá mi to bezpečnější.
Traker
Přispěvovatel
Příspěvky: 520
Registrován: 19 lis 2008, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Traker »

Já jenom dodám,že jsem dělal na sharanu písty,praskl pístní čep. A dal jsem ojnice s písty s golfa AGR a nové kruhy origo a sharan jezdí s 8 na sto kolem 5,5 až 6. Majitel si nemuže vynachválit :)
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS

Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV

VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
tommate
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 26 led 2008, 01:59
Odpovědi: 0
Bydliště: 3nec

Příspěvek od tommate »

plachtit z kopce? zbavte se diesela a kupte si radši kolo a dobrou přilbu
Sharan TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Je stejně podivné, přes všechny fyzikální vlivy/aerodynamika, tření , váha,apod./že některé auto dolů z kopce sviští a druhé je jako lemra, ať je kopec jakýkoliv. Samozřejmě když jsou v pořádku brzdy.. :o
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“