Konstruktéři JSOU dementi (nic se nezměnilo :-()

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pitrisek
Přispěvovatel
Příspěvky: 904
Registrován: 05 bře 2007, 20:03
Odpovědi: 0
Bydliště: západ

Příspěvek od pitrisek »

A jinak já neví, ale já si povolím šroub od náhonu ol. čerpadla, povysunu řemenici a dostanu se na všechny šroubky a pumpu vyměním aniž bych rozhodil rozvody. Graf začas synkovi téct po 30 000Km
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

To Tunningkiller:

Já mám na AFN origo pumpu už 385 000km a zatím s ní není problém, ale do Chorvatska bych s mojí hijenou nejel :-) s autem jezdím jenom po republice. U pump v rozvodech bych ji samo vyměnil - je to trochu alibizmus, ale můžeš si říct, že si udělal to nejlepší cosi mohl.
Ale jestli si vyměnil jenom rozvoďák a kladky nechal toho bych se bál spíš. Kladky rozumnejch výrobců vydržej bez problémů 2xrozvoďák - 180 000km u rotaček!!! ale jestli nevíš kdy byly měněný dal bych radši nový.

Jinak preventivně měnit na autě cokoliv (kromě dílů týkajících se rozvodů) bych já osobně nedělal - mám velmi špatnou zkušenost s životností náhradních dílů - jinak řečeno pokud bych pumpu preventivně vyměnil jak jsem auto koupil (240 000km) už bych ji pravděpodobně mohl měnit znovu (kdybych měl smůlu mohla nová odejít i po několika tisících).
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tunningkiller »

to vita¨¨

mas recht prave. JA rozvodak menil hned jak auto koupil cca 180 000,- nechtel sem do nej investovat pac sem nevedel jak si jej dlouho necham, takze sem koupil dayco rozvodak, udelal remeny na agregaty, spodni napinaci kladku, vyčistil turbo, vymenil komplet napravu, vymenil ABS jednotku jinak vse bylo ok. No a s autem sem se tak zzil navic ceny B5tek sly tak do kytek ze si auto urcite necham. nehlede s pohledu mechanika nevím co bych si koupil za auto mět cca 300t kč abych do něj nesypal za nesmysly typu škrtici klapky řízený EGR, blbosti na turbech, vylítaný ojnice, porumpany hlavy, nefunkční haldexy, podelany automaty a tak bych mohl pokracovat hodne dlouho:). Pokud se nestane něco zásadniho tak s B5kou zestárnu. Rozvody se chystám udělat příští rok, chystám zástavbu 11ky hlavy tak to sfouknu zaráz. těd sem mněnil turbo za lepčejší, dával trysky a chip tak příští rok budu pokračovat, beru to jako udržbu a lehké zlepšení vykonu:)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

matooo píše:
sikin1987 píše:delas si prdel? (LOL) maloktere auto kor ropa nema pumpu pohaneou rozvodem a dnesni trend je menit pumpu s rozvodama v zivote sem jeste neobjednaval nikomu rozvody bez pumpy to by musel byt nejaky specialni motor,kde stoji pumpa 4 litry i takove jsou.
velmi spravne uvazovanie aj keby pumpa stala 10 litrov treba ju vymenit!

prepacte ale hlupost ludi nepozna hranic (LOL)
aky zmysel ma robit rozvody a nechat ich v aute aj po 240k km ???? a vodnu pumpu taktiez

v prvom prispevku sa clovek rozculuje ze inzinieri urobili dakde chybu ale nikto sa nepozastavil nad lenivostou samotneho mechanika ked sa teraz stazuje ze to treba robit setko este raz ked to stacilo urobit poriadne prvy krat (hm)

v skratne ked sa meni rozvod meni sa setko remen kladky pumpa kompletna sruby a setko co treba (sukat bez vystreku tiez nema cenu)
Asi nečteš pořádně. Protože kdybys četl pořádně, zjistil bys, že se bavíme o motoru, který NEMÁ vodní čerpadlo na rozvodech, ale mimo a je poháněno klínovým řemenem. Takže nechápu, proč bych spolu s rozvody měl toto čerpadlo měnit? Žádný logický důvod mě fakt nenapadá.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tunningkiller »

Tak jsem dnes z duvodu tekouciho servočerpadla demontoval řemen a zjistil ze se mi dost těžko točí vodní čerpadlo. Z toho co jsem tu četl jsem mněl hrůzu z výměny ale byla to naprostá pohodička, kontrukteri to maj udelany celkem dobre si podle sebe myslim, nevim jak u příčnejch ale u podélnejch AFN naprostá pohodička. Origo vodní pumpa vydržela dvoje rozvody tedy cca 240 000, sla akorát ztěžka točit ale netekla a byla bez vůlí. Horší bylo servočerpadlo přední ložisko bylo ok ale těsnící gufero co je za ním bylo jak žvejkačka, tak sem objednal celý čerpadlo. Navíc sem nahlídl do rozvodů a zjistil sem že mám rosekanou napínací kladku na rozvodech takovej ten vnitřní rantlík, ale z proč je rosekanej to nevím tak sem objednal novou Swag a aji tu vrchní vodící taky Swag
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Vy neměnite pumpu s rozvoĎákem po 90 tis km?popřípadě po 120 tis km?Už sem dělal asi 5 octavii TDI,každej chytrej, že pumpa vydrží a dycky do 30 tis km se vysrala a KO motor. Byly to ale rotačky.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4291
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

octa má pumpu hnanou od rozvodů tam je to samozřejmost, tyhle starší tdi maji pumpu z klínáku (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Jarda S. píše:octa má pumpu hnanou od rozvodů tam je to samozřejmost, tyhle starší tdi maji pumpu z klínáku (hm)
Jojo, posral sem to, omlouvám se,ale i tak 180 tis km na pumpu co není v rozvodech je hodně ne?

Nevím jaký je interval, ani co se předepisuje,ale pokud dělám já rozvody na III Golfu, nebo nedávno na Passatu motor 1Z tak to samý, mělo to 290 tis km a pumpa na sračky, chcalo to z ní a šla nehorázně těžko. Těžko se to podle mě odhaduje,ale prostě asi se to dělá tak, že buď se to zadře,nebo teče nebo se při nějaké opravě zjistí že je KO.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To je právě ta neskutečná výhoda proti novodobým konstrukcím. Kdyby někdo spočítal, kolik tisíců tun materiálu se PREVENTIVNĚ vyhodí kvůli nebezpečí selhání rozvodů, mnoho blbů , kteří požadují neustálý růst díky zvýšení produkce aut by muselo viset na ráhně. A to je jen zlomek nesmyslných konstrukcí...Vždy mne ničilo nesmyslné plývání za socialismu, kdyby bylo všude jen h..no a teď je druhý extrém, všude je všeho dost a plýtvá se z důvodů přebytků téměř ve všech odvětvích. Proto mám raději staré konstrukce, kde lidé měli ještě ůctu k logice a úsporám. HOMO SAPIENS /člověk rozumný/je prostě označení, které nesedí... :(
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak s tím nelze než plně souhlasit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Také se připojím se souhlasem.
Ideální výrobek pro výrobce je ten kterej se totálně rozpadne 14 dní po skončení záruky. Jde se dost "na krev". Příklad: začne se montovat díl o 2% levnější, ale technická hodnota dílu klesne o 20% - hlavně že daný díl většinou vydrží do konce záruky. V tomhle jsou průkopníci Francouzi, Který nejen, že většinu auta vyroběj v číně, ale už to tam začínaj i vyvýjet !!!!!
Taková ta "profesní konstruktérská čest" dneska už nikoho nezajímá je spíš na škodu.
Argument že by se to mělo udělat takhle protože je to vyzkoušený, protože by to tak mělo bejt, protože je to technicky nejlepší řešení se nedá použít - musíme hledat "nový cesty", musíme bejt "progresivní" ...
Proto budu se svojí Hijenou jezdit dokud jezdit bude a pak si koupím zase nečo starýho (noteeth) (noteeth) (noteeth)
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Spíš bych to viděl jinak, vem si že ti dám svyho III golfa TDI 1Z na výměnu rozvodů. Ty řekneš, jo pumpa se točí krásně, nechám ji tam a bude to mít 180 tis km najeto poctivě. Ujedu pár tis km a vodní pumpa se zadře, nebo začne týct a já ti položím pak otázku, proč si tu pumpu nevyměnil?

Protože byla na pohled, nebo tak podobně dobrá?Měl si ji vyměnit preventivně, 1100 kč mě nezabije.

Neberte to nikdo jako urážku nebo cokoliv jiného, jen uvádím případ z mé praxe, kdy mě majitel chtěl málem zastřelit za podobný případ, protože sem si myslel, že ta pumpa je dobrá :D
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 882
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

jericho-3 píše:To je právě ta neskutečná výhoda proti novodobým konstrukcím. Kdyby někdo spočítal, kolik tisíců tun materiálu se PREVENTIVNĚ vyhodí kvůli nebezpečí selhání rozvodů, mnoho blbů , kteří požadují neustálý růst díky zvýšení produkce aut by muselo viset na ráhně. A to je jen zlomek nesmyslných konstrukcí...Vždy mne ničilo nesmyslné plývání za socialismu, kdyby bylo všude jen h..no a teď je druhý extrém, všude je všeho dost a plýtvá se z důvodů přebytků téměř ve všech odvětvích. Proto mám raději staré konstrukce, kde lidé měli ještě ůctu k logice a úsporám. HOMO SAPIENS /člověk rozumný/je prostě označení, které nesedí... :(
Hele, já ti nevím... jsem konstruktér, děláme věci do letadel, při výpočtech se používají trochu jiné bezpečnosti, než u jiných věcí... ale jinak souhlasím s kolegou vejš, že se vše dělá, aby se to 14 dní po záruce podělalo ideálně... nebo taková je ideální představa managerů, v jistých odvětvích

říkáš, že se plýtvá teď... já bych řekl, že v globálu je to naopak, nebo tak to vidím z mojí pozice... všechno se dělá z plasu, přesné odlitky a tak, obrábění na 5 osách... tříve těch možností bylo polovic, teď je naopak všechno jak hrachovina, i to lidi říkají, že dříve bylo vše masivní a vydrželo, dneska to nic nevydrží... Podle mě si trochu protiřečíš... chcete staré věci, které jsou poctivě udělané (může říct předimenzované) a proto vydrží.

nejen že se šetři, ale začalo se s CADama CAMama, NKPčka a celý vývoj jde "rychleji" podle mě je to hodně tím... nehledě na to, že se pořadavky na výrobky pořád zvyšují... zvyšuje se tím zatížení, tlaky, požadavky na povrchy, tím pátem stačí málo (třeba nepatrnej bordel v naftě) aby ti to ty povrchy zlikvidovalo a tim padem přijdeš po funkci, viz třeba CR vs. rotačka...
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

"Zárukové inženýrství" je již zcela regulérní odbornost napříč obory 8)
... si všimněte, jak se např. v TV, monitorech, myčkách pračkách umisťují elektrolytické kondenzátory (navíc nevalné kvality) hned vedle chladičů... aby v teple pěkně vysychaly (noteeth)
... bezolovnatá pájka dořeší zbytek.
GIV Variant TDi ???kW
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4291
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

ThrashTheTrash píše: Protože byla na pohled, nebo tak podobně dobrá?Měl si ji vyměnit preventivně, 1100 kč mě nezabije.
když vyměníš jenom vršek tak ten koupíš i za 500 graf (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“