Oprava závitu šroubu vany...

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od rehak6co »

Potkalo mě to loni. Škodovka prodává větší šroub a závit jde přeříznout, ale došlo k pochybení z mojí strany a půjčil sem si malej závitník. Nakonec jsem dal prvně auto do servisu kamarádovi a za litr mi tam dal tu vložku a původní šroub. Vše se dělalo na autě stim že sem mu dal víc oleje aby to prolil než se dá náplň.
....320cd
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Pokud novej závit do hliníku bez použití kovové vložky, tak jedině válcovanej. Pak je aspoň nějaká šance, že to něco vydrží.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
palík
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 04 srp 2011, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: chrudim

Příspěvek od palík »

až ten závit budeš do toho víka válcovat,tak dej vědět,rád se přijdu podívat...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

ThrashTheTrash píše:
Tomas6 píše:Běžně to děláme bez vrtání a na autě.Pokud se ten závit vyškubne tak ten závitník do toho hliníku jde krásně.Hlavně je potřeba dodržet souosost.špony se průběžně vyplavují ven.Kdysi jsem z vrchu lil nějaký šit olej aby se to vyplavilo a nevyteklo nic.Navíc ona ti zůstane na dně,takže si myslím že až do čerpadla by dojít neměla.Na feldě jsem měl vanu plnou špon ze šálů které tam asi někdo zapoměl a najezdil jsem s tím skoro 100tkm než jsem dělal rozvody...Nedokážu si představit sundavat vanu a někam ji vézt a pak pro ni jet a ještě na to čekat když je dvůr plný aut na opravu.Ten kdo ty helicoil vymyslel byl pan wachmajster.Vzdyť i pan Porsche měl všechny šrouby v hliníku uloženy tímto způsobem.
Jo tak chápu že je to blbý sundávat vanu a vést to někam, ale já doma V COIL nemám, a mám šikovnýho soustružníka vedle v dědině a jako co nadělám, buď auto počká nebo ať se majitel posere :D! Všecko doma mít nemůžu a když si jezdí k prasatum co strhnou i takovej závit, tak hold musí něco obětovat. Už sem tak sundával asi 5 van na octaviich TDI a jako dá se to, ale dělat to někde jinde tak se asi fakt poseru, je fakt že zase něco převrtávat když není souosost je problém ale zas sundávat pul auta skrz vanu je taky vopruz.

Každopádně ty sady znám a popřemýšlím nad koupí něčeho.
Prosimtě,dyť ten V coil stojí asi 1200,- bez DPH a opravíš s tím 10 van. Každá další vložka navíc je tak 50 Kč, což je hovno a máš za půl hodiny hotovo.. Na žhavičky to je asi 800Kč. Lepší mít v zásobě obojí, než pak bádat,zkoušet,fušovat a nebo čekat..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Jo máte pravdu pane :) Hned si to du koupit :)
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

V-coil - taky si koupím.


Jinak - ze srandy jsem poptal co stojí ta sada Wurth...

základní ceníková cena art.: 066114159 je 12.600,- Kč bez DPH a základní ceníková cena art.: 0663141512 je 180,- Kč bez DPH.

Ceny si však u nás tvoří přímo naši obchodní zástupci, kteří mají určité rabatové možnosti.

Heh...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3865
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

ja koupil za petikilo jen zavitnik a sroubuju to tam tim vehementem z m12 sady.Mam postupem casu tech sad uz nekolik.A jak sou dobre kdyz nekde servu zavit v hliniku.Je to k nezaplaceni.Zrovna dneska jsem skubl zavit v drzaku motoru na octe a nez cekat do zitra nez bude novy tak za 15 minut hotovo.Na jawe jsem vyrval svicku tak mi tam dali nejakou vlozku ktera byla dtrubicka se zavitem vne i vevnitr a parkrat svice ven a zpet a zavit v hlave byl zase KO.Sehnal jsem hlavu se skublym zavitem,helicoil a uz to 3 roky drzi bez problemu.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

palík píše:až ten závit budeš do toho víka válcovat,tak dej vědět,rád se přijdu podívat...
Beru zpět špatně jsem to napsal, jde o tvářený závit nikoliv válcovaný, válcovaný jsou na šroubech né v matici.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

A co takhle si koupit momentový klíč, nastavit si ho dle dílenské příručky na 30 nm a neměl by být problém?
Měním na vozech z rodiny oleje svépomoci a závit jsem ještě nestrhl, hobby momentový klíč stoji kolem 500,-Kč
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To máš pravdu, ale je problém s podložkou, stalo se mi, že si podložka sedla a šroub byl volný. Radši to dělám s citem, ale je pravda, že "cit"někdy končí protočením již načnutého závitu...Tam kde to jde používám odsávačku...
nepropadat panice...
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

no je jenže pokud si olej měníš sám od novoty vozu.. tak pak stačí rozum a nebo momenťák
bohužel většina vozů ale tato kritéria nesplňuje...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Od nova je věc jiná, tam je veškerý problém na Tobě.. :)
Kolikrát se stane, že když majitel ví, že je závit načnutý, tak si nechá olej vyměnit a pak dělá neviňátko, že o tom nevěděl, že vše bylo o.k. Takže je to vlastně vina mechanika..Ale když člověk povoluje šoub a málem upadne, jak to jde volně ,tak koudel na šroubu je jako důkaz...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od rehak6co »

Je to hlavně o tom že tam má přijít novej šroub s podložkou, takže nevěřim že někdo od nova mění sám olej se stejnym šroubem a těsní mu to na 30NM
....320cd
1M
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 28 úno 2008, 12:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od 1M »

Chlapi, s tím momenťákem to taky není jistota, olej si měním na autě 150 000km, předchozích 150 000 měnili v autorizáku na Jarově. Používám zkalibrovaný kvalitní momenťák, měním pokaždé šroub s podložkou a stejně to ten závit nevydržel a čeká mě příště jeho oprava. Nevím proč, ale stalo se. Kdyby si to člověk strhl vlastní blbostí, tak budiž, ale takhle... Obzvlášť, když jsem vždy nastavoval moment o 2NM menší, než požadovaný. Jsem si říkal, jestli fakt nebude lepší koupit odsávačku...nabudu si lehat, sundávat kryt, bát se strženého závitu a ještě ušetřím kopu času a nezašpiním se. Názory na odsávání se různí, ale asi to tak strašný nebude. V servise když mění klasicky spodem, tal jsem neviděl, že by odsáli zbytek ve filtru a ti co odsávají si zase dají práci i s odsátím filtru. A že by se někdy dostávaly jakési sračky spodem (jak tvrdí zlí jazykové), které se údajně neodsají a zůstanou dole, toho jsem si taky nevšiml. Nikdy mi z motoru nic kromě černýho oleje nevyteklo.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Kamarád když si koupil odsávačku tak to zkoušel na TDi oktávce a pak vyšrouboval i šroub. vysáté bylo vše.. a jak píšeš vysaje i z tělesa filtru.
čili bych se toho nebál...


navíc si ušetříš nervy s popraskanými kryty, načlými závity...
novější auta už ani výpustný šroub nemají.. a nemají ani měrku oleje (noteeth) třeba tady kolegova A4 2010 s motorem CAHA tuším

nějak nemám čas ani náladu to řešit, ale kdyby byla nějaká odsávačka ke které není potřebný rozvod stlačeného vzduchu a nestojí balík, tak bych taky koupil... doporučí prosím kdyžtak někdo něco co má vyzkoušené ? :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“