Termostat! amatérský návod na výměnu (1.9 TDi-PD 96kW)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Marně přemýšlím, jestli se mi někdy ručička hnula přes celou. Vždycky tam mám 90° (v létě samozřejmě o dost dřív, v zimě později) ani o kousek víc ani v těch největších vedrech. Tak snad to vydrží.

PS: Já jsem za originál termostat dával asi 350,-
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No právě, že ŘJ přežvýkává správnou teplotu motoru, takže včas nevaruje a může být pozdě... :)
nepropadat panice...
JarisM85
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 30 kvě 2013, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo, Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JarisM85 »

Passat 96kw 2003 to má u stěny, pod trubkou sání v takovém plastovém kloboučku?

Jde mi o to, že se mi Passat krásně zahříval, topil... ale teď jsem měl malej tukanec a klobouček se mi rozbil a upadla z něj trubka.
Jde ale o to, že jsem ten klobouček včera demontoval abych koupil novej díl a termostat jsem tam nenašel, nebyl tam (nemohl zapadnout do motoru??). Asi jsem hloupej, ale nemá někdo fotku, kde je termostat u 96kw PD?

Děkuji moc za odpověď
JarisM85
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 30 kvě 2013, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo, Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JarisM85 »

Passat 96kw 2003 to má u stěny, pod trubkou sání v takovém plastovém kloboučku?

Jde mi o to, že se mi Passat krásně zahříval, topil... ale teď jsem měl malej tukanec a klobouček se mi rozbil a upadla z něj trubka.
Jde ale o to, že jsem ten klobouček včera demontoval abych koupil novej díl a termostat jsem tam nenašel, nebyl tam (nemohl zapadnout do motoru??). Asi jsem hloupej, ale nemá někdo fotku, kde je termostat u 96kw PD?

Děkuji moc za odpověď
nitraMartin
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od nitraMartin »

Zdravím, není mi zcela jasné jestli je horní hadice chlazení chladič-motor přívodní nebo odvodní, každopádně auto se po ujetí cca 5-7 km přes město ohřeje, dle budíku někam přes tu druhou čárku. Dneska jsem otevřel motor a šáhnul na tu horní hadici. Byla horká. Na spodní jsem nešahal, ale co vím, tak by teplá voda neměla jít do chladiče ani z chladiče (pokud se mýlím tak mě opravte). Teplotní čidlo (žluté) a vodní pumpa je nová. Myslím, že je to termostat, mohl by mi to někdo potvrdit? Přece jen výměna není zrovna příjemná :)

Sharan,96, 1Z
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

ta spodní musí být studená
polo 1.4tdi AMF
nitraMartin
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od nitraMartin »

Nechápu v tom případě, jak může být jakákoliv hadice, která je připojena k chladiči, před otevřením termostatu teplá. Šáhl bych si i na chladič, což by vše ujasnilo, ale bohužel je celý zakrytovaný. Děkuju za postřehy :)
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

ja mam teplou hadici vzdycky z chladice a po asi 7 km aj do chladice i dkyz mam novej termik a teplota na budiku je asi na 50 cidlo mam taky novy a uz me to sere,protoze menit proad u vsceh aut termostaty me nebavi
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
nitraMartin
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od nitraMartin »

Tak to asi bude taky něco špatně. Neni přece možný, aby nějaká hadice byla horka, zvláště když je to výstupní né? :?
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

je to mozny,protoze se ohriva z druhe strany od bloku. kdyz mas uzavreny termostat,tak ti neproudi voda pres chladic a voda co lezi v hadici od chladice k bloku se logicky ohreje
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Samozrejme , že z druhej strany sa ( za termostatom ) by sa hadica nemala hriať ak je termostat zavretý.
Stretol som sa s dvoma typmi termostatov jeden mal dierku s prevlečeným nitom a druhý ktorý sa zavieral celkom .
Tam je možno vysvetlenie teplej hadice pri zavretom termostate.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“