OII climatronic - funguje? tlak chladiva?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OII climatronic - funguje? tlak chladiva?
Ahoj,
v létě mi měnili chladič klimy a doplňovali ji. Nyní, když jsem jel a venku pršelo, tak s klimou zapnutou na Auto mi zůstávalo čelní okno mírně zamlžené. Mám podezření, jestli klima neušla. Jak to ale v těchto studených dnech ale poznám?
Díval jsem se přes VAG na hodnotu tlaku chladiva při vypnutém studeném motoru a ta je 3bary při venkovních 10°C. Nevíte, kolik má mít chladivo tlaku při motoru v klidu a této teplotě?
V závadách nic.
Díky,
L.
v létě mi měnili chladič klimy a doplňovali ji. Nyní, když jsem jel a venku pršelo, tak s klimou zapnutou na Auto mi zůstávalo čelní okno mírně zamlžené. Mám podezření, jestli klima neušla. Jak to ale v těchto studených dnech ale poznám?
Díval jsem se přes VAG na hodnotu tlaku chladiva při vypnutém studeném motoru a ta je 3bary při venkovních 10°C. Nevíte, kolik má mít chladivo tlaku při motoru v klidu a této teplotě?
V závadách nic.
Díky,
L.
Ja mam OI a pokud zapnu auto urcite nejsou otevreny vsechny ofuky. Kdyz je potreba teplo fouka to od spodu, kdyz zima tak z vrchu.
Jakmile zapnu auto - vsechny vydechy (symboly) zmizi - kompresor se sepne. Kdyz chci extra dane vydechy "auto" zmzi a neni napsan zadny symbol. (bez kompresoru je to econ). Klimatizace bezi a ja si poustim vydechy ktere chci. Po zapnuti jde videt symbol.
U OII "auto" neznamena snad ze ma bezet klima. Je potreba pustit AC, tim by se mel pustit i vysousec vzduchu. Zamlzeni by melo zmizet behem chvilky z celeho auta. Pokud potrebujes velmi rychle tak pustis ufuk na predni sklo a tak cca do 5s by melo vsechno zmizet. Jakmile to zmizi vypni ofuk a nech auto s AC. Jiz by to melo udrzet.
Nekdy kdyz je uz zima a velka vlhkost v aute od lidi jak dychaji, je potreba ten ofuk mit zapli skoro porad. Sklo je studene a vlhko tam kondenzuje.
Jakmile zapnu auto - vsechny vydechy (symboly) zmizi - kompresor se sepne. Kdyz chci extra dane vydechy "auto" zmzi a neni napsan zadny symbol. (bez kompresoru je to econ). Klimatizace bezi a ja si poustim vydechy ktere chci. Po zapnuti jde videt symbol.
U OII "auto" neznamena snad ze ma bezet klima. Je potreba pustit AC, tim by se mel pustit i vysousec vzduchu. Zamlzeni by melo zmizet behem chvilky z celeho auta. Pokud potrebujes velmi rychle tak pustis ufuk na predni sklo a tak cca do 5s by melo vsechno zmizet. Jakmile to zmizi vypni ofuk a nech auto s AC. Jiz by to melo udrzet.
Nekdy kdyz je uz zima a velka vlhkost v aute od lidi jak dychaji, je potreba ten ofuk mit zapli skoro porad. Sklo je studene a vlhko tam kondenzuje.
3 bary je málo. Mělo by tam být když se naplní 6-8 podle teploty. Podívej se na Ampery kompresoru,jestli řj povolí pustit proud na regulační ventil. POdle mě málo tlaku..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Ve sluzebnich autech je vsude climatronic a AC se zapina zvlast.
Je uplne jedno jestli ma 1 zonovou nebo 2 zonovou klimatizaci. Klimatizace je vzdy mozno vypnout a zapnout. Uz jenom proto, ze to ma vliv na vykon a spotrebu a v tabulkach je potreba mit spotrebu nizkou.
U O1 muselo svitit ECON (jinak byla zapla klima u climatronic) - spojka uplne vypnuta, u O2 je spojka od climatronicu vzdycky pripojena a pouze elektricky se pridava vykon. Nefunguje to ale tak jako u O1, kdyz bezi kompresor tak to proste i chladi. U O2 dokud nezapnes AC a nechas proste jenom samotne auto v lete to chladit nebude. (tudiz ani vysouset)
Tak nejak by to melo byt.
Zapni AC a vsechna vlhkost ti vsude zmizi! Behem chvile v celem aute (i na zadnich bocnich sklech), az ti to zmizi vypni AC a uz by jsi mel udrzet prostredi.
Pokud se ti to stale vice mlzi a klimatizaci nechces pouste, je potreba proste zvysit teplotu radiatoru, aby jsi ohral skla a prestalo se ti tam srazet vlhkost. Dalsi moznosti je - sem tam vyvetrat oknem
Jinak u OI jakmile se zapne predni ofuk, automaticky to pusti klimatizaci aby to bylo rychle a ucine.
Je uplne jedno jestli ma 1 zonovou nebo 2 zonovou klimatizaci. Klimatizace je vzdy mozno vypnout a zapnout. Uz jenom proto, ze to ma vliv na vykon a spotrebu a v tabulkach je potreba mit spotrebu nizkou.
U O1 muselo svitit ECON (jinak byla zapla klima u climatronic) - spojka uplne vypnuta, u O2 je spojka od climatronicu vzdycky pripojena a pouze elektricky se pridava vykon. Nefunguje to ale tak jako u O1, kdyz bezi kompresor tak to proste i chladi. U O2 dokud nezapnes AC a nechas proste jenom samotne auto v lete to chladit nebude. (tudiz ani vysouset)
Tak nejak by to melo byt.
Zapni AC a vsechna vlhkost ti vsude zmizi! Behem chvile v celem aute (i na zadnich bocnich sklech), az ti to zmizi vypni AC a uz by jsi mel udrzet prostredi.
Pokud se ti to stale vice mlzi a klimatizaci nechces pouste, je potreba proste zvysit teplotu radiatoru, aby jsi ohral skla a prestalo se ti tam srazet vlhkost. Dalsi moznosti je - sem tam vyvetrat oknem
Jinak u OI jakmile se zapne predni ofuk, automaticky to pusti klimatizaci aby to bylo rychle a ucine.