Ztráta výkonu, škubání, pazvuky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Cotton.eye.joe
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 srp 2013, 20:22
Odpovědi: 0

Ztráta výkonu, škubání, pazvuky

Příspěvek od Cotton.eye.joe »

Zdravím,

mám velký problém se Supem 2.0 TDI PD DPF r.v. 2006, třeba by mi někdo z vás mohl poradit. Dnes během jízdy po dálnici při akceleraci sebou auto v rychlosti asi 150 km/h škublo a okamžitě ztratilo téměř všechen výkon. Začalo prudce zpomalovat a musel jsem podřadit z 6-ky na 4-ku, aby bylo vůbec možno pokračovat v jízdě. Doplížil jsem se tedy rychlostí okolo 90-100 km/h (víc to s plynem na podlaze nedalo) domů. Po vypnutí motoru, opětovném nastartování a snaze odjet auto neskutečně škubalo, zejména v otáčkách do 2500 ot./min na první 3 rychlostní stupně, výkon stále ten tam a navíc se během škubání ozývalo jakoby skřípání od motoru a šílené pazvuky, které ustaly jakmile se auto rozjelo na vyšší rychlost. Už delší dobu mi bliká kontrolka žhavení, (VAG hlásí podávací čerpadlo, ale auto jezdilo úplně normálně a na doporučení mechanika jsem toto neřešil) v autě je namontován také sportovní vzduchový filtr s olejem, problémy s DPF auto nehlásilo... Má někdo představu, o co by mohlo jít ?!!? Napadlo mě taky jestli neodešlo turbo, ale to by se zřejmě neprojevilo tak náhle a auto by neškubalo ani nevydávalo pazvuky...

Díky za všechny rady a tipy
Superb I 2.0 TDI
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

no začal by som podávačkou,kedže môže byt nedostatok nafty-špinavé sitko v nadrži
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

A není tam náhodou zapsaný čerpadlo chlazení?
Cotton.eye.joe
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 srp 2013, 20:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cotton.eye.joe »

Nevím zda by se ucpané sítko, či čerpadlo mohlo projevit takto náhle... Škubání i ztrátu výkonu by to vysvětlit mohlo, ale pazvuky... Bojím se že to bude něco závažnějšího...
Superb I 2.0 TDI
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

mrkni víčkem zda ti to maže.
Cotton.eye.joe
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 srp 2013, 20:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cotton.eye.joe »

Myslíš že by protočený šestihran ? To bych asi daleko nedojel ne ?
Superb I 2.0 TDI
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

ale dojel akorád zlikviduješ ještě ostatní věci jako turbo vačku zdvihátka.ono se to někdy ještě trochu unáší tak to maličko maže.
Cotton.eye.joe
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 srp 2013, 20:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cotton.eye.joe »

Na můj popis to sedí, každopadně byla by to katastrofa, taky mě to napadlo, jenže jsem si myslel, že se rozsvítí kontrolka... Pokud se nějaký olej ještě unáší a je utlumená, tak by to tak mohlo být i mechanik mě před tím varoval, jenže jsem nějak doufal, že mě to nepotká...
Superb I 2.0 TDI
Cotton.eye.joe
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 srp 2013, 20:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cotton.eye.joe »

V každym připadě diky za rady
Superb I 2.0 TDI
Cotton.eye.joe
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 srp 2013, 20:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cotton.eye.joe »

Tak nakonec se utrhla vzduchová hadice vespod auta, motor měl málo vzduchu, více kouřil a ucpal DPF... Toť problém... Kdyby se někomu dělo něco podobného, může být toto jedna z příčin a je dobře s tím teda počítat, čerpadlo naštěstí funguje. Akorát mě zaráží, že nesvítila kontrolka filtru, když byl totálně zanesený.
Superb I 2.0 TDI
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

kolik máš najeto
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Cotton.eye.joe
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 srp 2013, 20:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cotton.eye.joe »

Na tachu teď necelych 90 tis., auto mame 4 roky, při koupi mělo 57 tis., ale je to pravděpodobně stočenka...
Superb I 2.0 TDI
Cotton.eye.joe
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 srp 2013, 20:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cotton.eye.joe »

Kamen urazu byl v tom, auto prodělalo lehčí havárii na předku. Vespod je tyč, která to tam drží a je trochu domrvená. Nová stojí 10k. Proto takové techtle s tim... Kdyby auto nehavarovalo pravděpodobně by se to nestalo, ale jeden nikdy neví, šroubek který ty trubky držel pohromadě je o ničem a vyrval se z plastu.
Superb I 2.0 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“