Jedu si tak dnes domu a těsně před barákem v kopci to na 3 sešlápnu a najednou pískot jak sviňa. Ještě jsem to jel projet abych se přesvědčil a při prudší akceleraci to dost hlasitě píská ale když už je motor v tahu tak po asi 1s ztichne.
Čili předpokládám, že je to jasné, turbo jde do kytek. Jak dlouho s tím tak můžu ještě jezdit než se vysype úplně?
A to jsem se o něj tak dobře staral, za studena do 2 tis ot. a po delší jízdě vždy chladil...
Jede to normálně, má to zátzah a do nouzáku nepadá. Dneska jsem jen tak prohmatal hadice od turba jestli držej, ale jen hmatem protože zvedák nemám, a nic jsem nenašel. A když jsem to pak jel projet, tak to nepískalo, tak nevim. V pondělí to preventivně nechám omrknout v servisu.
Ahoj , promiň že jsem vlezu s otázkou. Mam Sharana 1.9Tdi PD 85KW, tiptronic . Závada je taková, že když podřadim z kopce na nižší rychlost a otáčky jsou okolo 3000 tak mi něco hrozně píská z motoru. Volnoběžka,nap.kladka i řemen jsou nové. Při akceleraci to nepíská, auto tahá dobře. Díky všem za pomoc.
ted tu mám jeden poznatek....po nastartování a následném chodu motoru za studena mi turbo poměrně slyšitelně píská, např když popojíždím lehce nad volnobeh(1200-1300rpm) nebo při přidání, ubrání taktéž...
ale jak se motor zahřeje, slyšet je to nádále, ale ne tak výrazně...
dělá mi to skoro měsíc a cca 4tkm, olej nežere...
co může znamenat?
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Jim píše:ted tu mám jeden poznatek....po nastartování a následném chodu motoru za studena mi turbo poměrně slyšitelně píská, např když popojíždím lehce nad volnobeh(1200-1300rpm) nebo při přidání, ubrání taktéž...
ale jak se motor zahřeje, slyšet je to nádále, ale ne tak výrazně...
Já měl tak před cca 2 měsící rozeplou hadici a šahal jsem na hřídel v turbu a má cca 2 mm vůli radiálně...vše bylo o.k. ...před cca 14 dny mi začal ale motor žrát olej- tak 2 litry na 1000 km...auto má zátah, slyšim normálně zapnout turbo, netlakuje do vody, neni zapatlaný víčko na dolévání oleje usazeninou(kalem), ani olej ve vodě, nevaří....Může to být jak píšete tim turbem že šlo do háje a spaluje olej turbem nebo mam hledat jinde--popřípadě kde???díky za radu
Jim píše:ted tu mám jeden poznatek....po nastartování a následném chodu motoru za studena mi turbo poměrně slyšitelně píská, např když popojíždím lehce nad volnobeh(1200-1300rpm) nebo při přidání, ubrání taktéž...
ale jak se motor zahřeje, slyšet je to nádále, ale ne tak výrazně...
dělá mi to skoro měsíc a cca 4tkm, olej nežere...
co může znamenat?
no ja mam to same
plus jeste treba pri rozjezdu mam za autem sedobily kour..popr se objevi pokud jedu treba do krizovatky treba na 2st a pak potrebuji rychle vjet a dam v nizkych otackach plny plyn tak se taky za mnou objevi sedobila mlha