Čistej řepkáč - čím doředit?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

ve vyfritu jsou proste sracky ze smazenych jidel, vysmazi se tam sadlo, ruzne tuky a podobna verbez. Cisty neouzity repkovy olej se chova uplne jinak nez vyfrit.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Filtruju na 1 mikron, bordel to není, asi to teda bude sádlo z řízků :D Dneska dopo jsem zapnul ohřev a asi za půl hoďky, když to mělo nějakých 35 stupňů, jsem to přefiltroval, krásně to teklo a dalo to skoro 80l friťáku. Ráno, až to vystydne, tak uvidím, kolik bude na dně sádla. V malé skleničce jsem minulou várku zmixoval s 20 % Naturalu a pěkně to teklo i při -10 stupních, jen ta krupice na dně se nerozpustila a v nádrži je jí tak 2-3 cm po dně. A to jsem tam nalil směs 80 % friťáku a 20 % Naturalu. Zkusím teda ještě přidat 10 % Naturalu a uvidím. S hadicí z nádrže nebyl problém, dával jsem předloni novou a větší se světlostí 12mm až k balónku u motoru. Balónek je úplně splácnutý, jak se snaží čerpadlo sát a ta krupice prostě neprojde přes sítko na sacím koši čerpadla. Snad ten Natural pomůže. Nebo teplo, ale to teď asi moc nehrozí :D
Jinak na čistou řepku a slunečnici jsem dřív taky pár let jezdil ve starém Renaultu 9 a pak Citroenu BX, ale teď mám friťák, tak jezdím na něj.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Mitabajs
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 08 led 2011, 21:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny

Příspěvek od Mitabajs »

jezdim repka nafta 1:1 + 1L benzinu na 95L nadrz. rano -4´C a start jak na cistou naftu. pohoda :D

ale repka bez bordelu, zadnej vyfrit, cista, nova :-)
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

radluk píše:ve vyfritu jsou proste sracky ze smazenych jidel, vysmazi se tam sadlo, ruzne tuky a podobna verbez. Cisty neouzity repkovy olej se chova uplne jinak nez vyfrit.
Hlavně ta sůl co tam zůstává to je pro čerpadlo super šmirgl :o
pazout
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 12 zář 2013, 05:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od pazout »

No mám na vyfrit skoro 200000 km během 4 let a zatim sul nic neosmirkovala a filtruji jen přes liaz vložku
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

truck píše:
radluk píše:ve vyfritu jsou proste sracky ze smazenych jidel, vysmazi se tam sadlo, ruzne tuky a podobna verbez. Cisty neouzity repkovy olej se chova uplne jinak nez vyfrit.
Hlavně ta sůl co tam zůstává to je pro čerpadlo super šmirgl :o
To si nemyslím. Máš to nějak podložené?
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

truck píše:
radluk píše:ve vyfritu jsou proste sracky ze smazenych jidel, vysmazi se tam sadlo, ruzne tuky a podobna verbez. Cisty neouzity repkovy olej se chova uplne jinak nez vyfrit.
Hlavně ta sůl co tam zůstává to je pro čerpadlo super šmirgl :o
Nesmysl, nějakej pátek dělám čerpadla a sám mám ve svých autech za víc jak 10let propáleno pár tun různých olejů. Třeba v jednom z mých aut v začátcích kdy bylo vyfritu všude kupa zadara jsem jezdil jen na vyfrit a najel jsem přes 120tisíc km a za celou dobu jsem nesáhl na čerpadlo, když nepočítám to že hned po koupi auta jsem ho přetěsnil protože teklo. A pak už celou dobu nic. A většina lidí co ke mě jezděj na čerpadla se bohuje jak jezděj jen na kvalitní naftu a furt to maj posraný, zmodralý vydřený vačky, rolny sedřený obroušený lamely v podávačkách.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

oldaf píše:
truck píše:
radluk píše:ve vyfritu jsou proste sracky ze smazenych jidel, vysmazi se tam sadlo, ruzne tuky a podobna verbez. Cisty neouzity repkovy olej se chova uplne jinak nez vyfrit.
Hlavně ta sůl co tam zůstává to je pro čerpadlo super šmirgl :o
Nesmysl, nějakej pátek dělám čerpadla a sám mám ve svých autech za víc jak 10let propáleno pár tun různých olejů. Třeba v jednom z mých aut v začátcích kdy bylo vyfritu všude kupa zadara jsem jezdil jen na vyfrit a najel jsem přes 120tisíc km a za celou dobu jsem nesáhl na čerpadlo, když nepočítám to že hned po koupi auta jsem ho přetěsnil protože teklo. A pak už celou dobu nic. A většina lidí co ke mě jezděj na čerpadla se bohuje jak jezděj jen na kvalitní naftu a furt to maj posraný, zmodralý vydřený vačky, rolny sedřený obroušený lamely v podávačkách.
Tyto prakticke poznatky jen dokazuji skutecnost, ze ani nafta od nejmenovanych znacek neni pozlacena a je to jen placebo. Ale to se dalo cekat, jen se o tom nemluvi. Vsude i v mediich porad clovek vycte, jak odbornici varuji pred levnym palivem, ze si muze clovek pripravit skodu na motoru treba za 30 tisic k vuli usetrenym par korunam (LOL)
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

radluk píše:
oldaf píše:
truck píše: Hlavně ta sůl co tam zůstává to je pro čerpadlo super šmirgl :o
Nesmysl, nějakej pátek dělám čerpadla a sám mám ve svých autech za víc jak 10let propáleno pár tun různých olejů. Třeba v jednom z mých aut v začátcích kdy bylo vyfritu všude kupa zadara jsem jezdil jen na vyfrit a najel jsem přes 120tisíc km a za celou dobu jsem nesáhl na čerpadlo, když nepočítám to že hned po koupi auta jsem ho přetěsnil protože teklo. A pak už celou dobu nic. A většina lidí co ke mě jezděj na čerpadla se bohuje jak jezděj jen na kvalitní naftu a furt to maj posraný, zmodralý vydřený vačky, rolny sedřený obroušený lamely v podávačkách.
Tyto prakticke poznatky jen dokazuji skutecnost, ze ani nafta od nejmenovanych znacek neni pozlacena a je to jen placebo. Ale to se dalo cekat, jen se o tom nemluvi. Vsude i v mediich porad clovek vycte, jak odbornici varuji pred levnym palivem, ze si muze clovek pripravit skodu na motoru treba za 30 tisic k vuli usetrenym par korunam (LOL)
Recept na kvalitní palivo je jednoduchej: kupte jakou naftu chcete a přidejte do ní mazací element - třeba pár litrů řepkáče :-D
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Stewa píše:
radluk píše:
oldaf píše: Nesmysl, nějakej pátek dělám čerpadla a sám mám ve svých autech za víc jak 10let propáleno pár tun různých olejů. Třeba v jednom z mých aut v začátcích kdy bylo vyfritu všude kupa zadara jsem jezdil jen na vyfrit a najel jsem přes 120tisíc km a za celou dobu jsem nesáhl na čerpadlo, když nepočítám to že hned po koupi auta jsem ho přetěsnil protože teklo. A pak už celou dobu nic. A většina lidí co ke mě jezděj na čerpadla se bohuje jak jezděj jen na kvalitní naftu a furt to maj posraný, zmodralý vydřený vačky, rolny sedřený obroušený lamely v podávačkách.
Tyto prakticke poznatky jen dokazuji skutecnost, ze ani nafta od nejmenovanych znacek neni pozlacena a je to jen placebo. Ale to se dalo cekat, jen se o tom nemluvi. Vsude i v mediich porad clovek vycte, jak odbornici varuji pred levnym palivem, ze si muze clovek pripravit skodu na motoru treba za 30 tisic k vuli usetrenym par korunam (LOL)
Recept na kvalitní palivo je jednoduchej: kupte jakou naftu chcete a přidejte do ní mazací element - třeba pár litrů řepkáče :-D
Proc, vzdyt vsichni majitele vozidel od starych plechovek az po luxusni kary tvrdi, ze jedine nafta vod škeble je oukej a jedina dobra :D
Mitabajs
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 08 led 2011, 21:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny

Příspěvek od Mitabajs »

radluk píše:
Stewa píše:
radluk píše: Tyto prakticke poznatky jen dokazuji skutecnost, ze ani nafta od nejmenovanych znacek neni pozlacena a je to jen placebo. Ale to se dalo cekat, jen se o tom nemluvi. Vsude i v mediich porad clovek vycte, jak odbornici varuji pred levnym palivem, ze si muze clovek pripravit skodu na motoru treba za 30 tisic k vuli usetrenym par korunam (LOL)
Recept na kvalitní palivo je jednoduchej: kupte jakou naftu chcete a přidejte do ní mazací element - třeba pár litrů řepkáče :-D
Proc, vzdyt vsichni majitele vozidel od starych plechovek az po luxusni kary tvrdi, ze jedine nafta vod škeble je oukej a jedina dobra :D
Tomu sam neveris, ze ne :D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Ja uz nekolik let. Protoze prihody se zkorodovanyma a zadrenyma cerpadlama na tyto nejdrazsi nafty me o jeji kvalite v podstate nepresvedcily. (crazy)
Mitabajs
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 08 led 2011, 21:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny

Příspěvek od Mitabajs »

tak shell je srot, to vime-..... ale verva je dobra, s tou neni problem
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Stewa píše:
radluk píše:
oldaf píše: Nesmysl, nějakej pátek dělám čerpadla a sám mám ve svých autech za víc jak 10let propáleno pár tun různých olejů. Třeba v jednom z mých aut v začátcích kdy bylo vyfritu všude kupa zadara jsem jezdil jen na vyfrit a najel jsem přes 120tisíc km a za celou dobu jsem nesáhl na čerpadlo, když nepočítám to že hned po koupi auta jsem ho přetěsnil protože teklo. A pak už celou dobu nic. A většina lidí co ke mě jezděj na čerpadla se bohuje jak jezděj jen na kvalitní naftu a furt to maj posraný, zmodralý vydřený vačky, rolny sedřený obroušený lamely v podávačkách.
Tyto prakticke poznatky jen dokazuji skutecnost, ze ani nafta od nejmenovanych znacek neni pozlacena a je to jen placebo. Ale to se dalo cekat, jen se o tom nemluvi. Vsude i v mediich porad clovek vycte, jak odbornici varuji pred levnym palivem, ze si muze clovek pripravit skodu na motoru treba za 30 tisic k vuli usetrenym par korunam (LOL)
Recept na kvalitní palivo je jednoduchej: kupte jakou naftu chcete a přidejte do ní mazací element - třeba pár litrů řepkáče :-D
Přesně, je jedno jaká nafta. Jde hlavně o mazivost nafty a ta je hrozná. Čert ví jak a z čeho to vyrábějí. Dnešní nafta už není nafta jak si ji pamatuju, smrdí to jinak, dřív když jsem se hrabal rukama v naftě tak jsem tu mastnotu nemohl z rukou jednoduše smejt, zamastil jsem s tím celý umyvadlo, dneska si ruce od nafty otřu do kusu hadru a za chvilku mám je suchý, co suchý normálně vysušený. Teď jsem před půl hodinou dodělal jedno čerpadlo do Mtdíčka, 3 hodiny jsem se máchal v naftě a ruce jsem si umyl jen mejdlem a z rukou necejtím ani naftu ani je nemám mastný. Proto se není čemu divit že ty čerpadla po tomhle vypadaj tak jak vypadaj. Proto je určitě dobrý fláknout do nafty cokoliv mastnýho
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

oldaf píše:
truck píše:
radluk píše:ve vyfritu jsou proste sracky ze smazenych jidel, vysmazi se tam sadlo, ruzne tuky a podobna verbez. Cisty neouzity repkovy olej se chova uplne jinak nez vyfrit.
Hlavně ta sůl co tam zůstává to je pro čerpadlo super šmirgl :o
Nesmysl, nějakej pátek dělám čerpadla a sám mám ve svých autech za víc jak 10let propáleno pár tun různých olejů. Třeba v jednom z mých aut v začátcích kdy bylo vyfritu všude kupa zadara jsem jezdil jen na vyfrit a najel jsem přes 120tisíc km a za celou dobu jsem nesáhl na čerpadlo, když nepočítám to že hned po koupi auta jsem ho přetěsnil protože teklo. A pak už celou dobu nic. A většina lidí co ke mě jezděj na čerpadla se bohuje jak jezděj jen na kvalitní naftu a furt to maj posraný, zmodralý vydřený vačky, rolny sedřený obroušený lamely v podávačkách.
To jseš bohužel začátečník. Moje auta mají najeto od roku 2005 kdy jezdíme na oleje tak určitě dva miliony km. U čištěných olejů vždy zůstávají zbytky soli, záleží jakou várku a odkud máš. V našem případě kdy jsme brali 1000l barely to bylo ještě horší. Mám ve skladě čerpadlo BOSCH velké, najeto cca 600tisíc km jen na čištěný olej ( Profi čištěný ) žádné punčochy a podobné nesmysly. Vůle na pohyblivých částech můžeš měřit šuplerou. Totálné vydřené jak od smirku. Dnes používáme jen výhradně čistou surovou řepku. No ale samozřejmě při vašem ročním nájezdu toto zas tak aktuelně nehrozí. jen jsem chtěl případně upozornit že taková skutečnost může nastat. ale zase u vstřik. čerpadla které už má něco za sebou dochází vlivem větší hustoty oleje k zatěsnění pístků a bezproblémové funkci. Jinak auta jsou samozřejmě na provoz upravené a první bylo děláno soudruhama v západním Německu
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“