Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Fulltank píše:tak vyreseno, na hornich salach je napis sputter to znaci horni salu :)

nasel jsem to na oficialnich strankach vyrobce :D
hlavně to nezaměň vole..znova tam nejedu.. (noteeth)
danikd
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 21 dub 2011, 11:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od danikd »

Fulltank píše:Zitra budu delat olej, tak to tam snad vrznu, uvidim jak bude cas .. Fotky dodam ;) . Mozna i sesmolim nejakej navod.
Za kazde info/navod/foto budeme vsichni vdecni! At se dari!
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Fulltank píše:tak vyreseno, na hornich salach je napis sputter to znaci horni salu :)

nasel jsem to na oficialnich strankach vyrobce :D
Glyco má taky nápis SPUTTER a podle jejich inštrukcí maj jít taky nahoru.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

Tak jsem to nahodil. Nevim co jsem mam psat za navod, neni na tom nic slozityho. Pokud si nekdo zvladne udelat servis na aute, tak tohle taky 8)


Demontoval jsem hzavicky aby nebyl takovy odpor pri toceni motorem a zatlacovani pistu. Pak sla dolu vana 20 sroubu + 3 velky od prevodovky. Spolecne s olej. cerpadlem jsem sundal ten kryci plast, olej cerpadlo drzi 3 srouby, jen je potreba pretlacit napinak, ale to se udela krasne rukou.

Samotna vymena sal je brnkacka, povolej se dva srouby, vydloubne spodni pulka ojnice, vyhodi stara sala nahodi nova. Vrchni pulka ojnice spolecne s pistem se zatlaci nahoru, vyhodi z kliky a stahne zase dolu aby byl dobry pristup.. vyhodi stara nahodi nova :D ..trosku to pomrdat olejem, kouknou jestli jsou saly uprostred a uz mam v ruce momentak a utahuju.

JInak utahuje se to 30Nm a 90stupnu. Prace na cca 2h a s toho jsem pul hodiny hledal momentak (LOL)



Motor ma +-250tis a saly jsou jak novy. Ta sada co jssem koupil byla naprosto stejna jako na aute. Olej menim jak to vyjde, jinak jezdim LL.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

ty spodni saly byly v horsim stavu nez ty horni :D (LOL)
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
FillkoGolf
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 bře 2014, 11:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od FillkoGolf »

Fulltank parada, diky moc.. tak teda co plynie z Tvojho zaveru? bola vymena viacmenej zbytocna? v com teda moze byt problem? myslis, ze staci urobit iba kontrolu, alebo to aj menit, alebo ako? ja mam nabehane 107tis. km
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

Hele muj nazor je takovej, ze pokud vlastnis onen problemovej kus. Je dobry udelat aspon kontrolu. Co jsem zjistil a co je muj nazor je, ze srouby za nic nemuzou, problem je v samotnych salach. Nedavno jsem zde daval fotky ze spatneho motoru a tam evidentne zadne od pohledu rozdeleni sal nebylo.
Sadu co jsem koupil mela jasne i pro laika jine horni saly, stejne tak byly na mem motoru a ty ani po 250tis nevykazovaly nadmerne opotrebeni.


Dokonce tu nekdo v minulosti psal, ze nechal dodelavat zamky. To je absolutne k nicemu, zamky na salach jsou pouze pro presne umisteni a snadsi montaz. V zadnym pripade pripadnym protoceni saly nezabrani.


Cena materialu je cca 3000,- pro klid duse se to da prezit ;)
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Především je závěr takovej, že je potřeba měnit olej v pravidelných intervalech a s motorem kterej má najeto 150tis a víc nejezdit 200 jak s novým... V takovým případě by se těm pánvím nemělo nic stat...Vydrolení toho materialu nevznikne samo od sebe...nikdy.. Vždycky to bude mít nějakou příčinu..
erikb
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 dub 2007, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od erikb »

a aký je to rok výroby?




Fulltank píše:Tak jsem to nahodil. Nevim co jsem mam psat za navod, neni na tom nic slozityho. Pokud si nekdo zvladne udelat servis na aute, tak tohle taky 8)


Demontoval jsem hzavicky aby nebyl takovy odpor pri toceni motorem a zatlacovani pistu. Pak sla dolu vana 20 sroubu + 3 velky od prevodovky. Spolecne s olej. cerpadlem jsem sundal ten kryci plast, olej cerpadlo drzi 3 srouby, jen je potreba pretlacit napinak, ale to se udela krasne rukou.

Samotna vymena sal je brnkacka, povolej se dva srouby, vydloubne spodni pulka ojnice, vyhodi stara sala nahodi nova. Vrchni pulka ojnice spolecne s pistem se zatlaci nahoru, vyhodi z kliky a stahne zase dolu aby byl dobry pristup.. vyhodi stara nahodi nova :D ..trosku to pomrdat olejem, kouknou jestli jsou saly uprostred a uz mam v ruce momentak a utahuju.

JInak utahuje se to 30Nm a 90stupnu. Prace na cca 2h a s toho jsem pul hodiny hledal momentak (LOL)



Motor ma +-250tis a saly jsou jak novy. Ta sada co jssem koupil byla naprosto stejna jako na aute. Olej menim jak to vyjde, jinak jezdim LL.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

ty spodni saly byly v horsim stavu nez ty horni :D (LOL)
palík
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 04 srp 2011, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: chrudim

Příspěvek od palík »

Vypadá to hezky.Jen mě není jasný,jak jsou tam ty pánve v ojnici chycený.Prostě se to tam jen vloží?To se mi nějak nezdá...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Fulltank-myslím, že ty zámky podceňuješ, jejich vyhnutý "zámek" je opřen o ojnici/druhou půlku/, a ne jen o druhou šálu, jako v tomto případě,takže zvyšuje tuhost a upevnění šály. po celou dobu výroby motorů /od dob vložených šál/ toto uložení výborně splňovalo ůčel, ale hlavy pomazané vymyslely inovaci čert ví proč..
nepropadat panice...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Fulltank píše:]

ty spodni saly byly v horsim stavu nez ty horni :D (LOL)
to bych nečekal,ale bude to tím, že ty horní jsou z jinýho materiálu. Ono třeba AGR/ALH má horní a dolní šály stejný, ale AHF/ASV má horní s jiným indexem než spodní a ty jsou stejný jako u AGR/ALH. Pár kobyl navíc a už tam cpali jinej matroš asi
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

To Fulltank: Prosímtě jaký čísla měly ty šály, cos vyndal ze svýho motoru a jakej byl výrobce? Samozřejmě i ten ročník nás zajímá...
Oct asv 2000, DieselPower
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

jericho-3: prave me tahle informace taky zajimala, tak jsme byl za jednym zdejsim borcem co dela a opravuje motory do Subaru a pod. A ten mi jasne rekl, ze ten zamek je polohovaci vystupek, kterej ma pouze funkci spravne montaze. Uz se mu i stalo, ze original byly se zamkem a jako nahrada prisly bez. Je to tak udelano z duvodu jednodusi a levnejsi vyroby.

palík: Tohle mi taky nebylo jasne, ale je to celkem jednoduchy. Ty saly jsou o neco vetsi nez samotne oko ojnice. Takze pri dotazeni srouby se saly oprou do oka ojnice a tim nemaji sanci se protocit. Ono to je pekne videt pri vymene tech sal :)

erikb: 7/2007 puvod DE

Woko_O: S tim olejem urcite souhlasim ;) Kazdopadne tohle spis vypada, ze ty spatne rocniky mely saly z nejaky na hovno materialu.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

Pája 19 píše:To Fulltank: Prosímtě jaký čísla měly ty šály, cos vyndal ze svýho motoru a jakej byl výrobce? Samozřejmě i ten ročník nás zajímá...
v pondeli ;) Mam to na ponku
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“