Opět termostat?

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Opět termostat?

Příspěvek od deflector »

Ahoj,
chtel bych se zeptat..vcera se mi zacala marejka zniceho nic varit..nicmene sem to zjistil az sem dojel do prace a nechal auto schladnout. Vecer sem dolil vodu (2litry) co vyvrela s tim ze bych mohl dojet domu. Po cca 5ti km prestala topit, tak sem zastavil a opet vrela, ale chladic byl uplne studeny, jo a voda se neztraci jinak nez vyvřením..nevite kde by mohla byt chyba? Napadl me termostat, jako by tam byl sepnuty jen maly okruh..ale zniceho nic? Nejak se v tom moc nevyznam :-( Diky moc P.


Marea 55kW, 1,9TD (klasika jeste stary diesel bez ridici jednotky).
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Sáhni na hadice, zda jsou nafouklé, pokud ano , může být vadné těsnění pod hlavou, ale samozřejmě první, co udělej, vyměn termostat. Pokud nepouští vodu do chladiče, nemůžeš chladit a když vylítá voda, ani topit. Zničehož nic je jako s infarktem, nebo mrtvicí-večer jsem s ním byl na pivu a ráno byl mrtev.. :( :)
nepropadat panice...
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

Zkousel sem tu nejtlustejsi hadicu kdyz to vrelo a byla zavrena nadrzka vody,tak to nafouknute bylo jak svina..kdyz je nadrzka odsrubovana,tak se to nenafoukne ikdyz to vre..Myslis, ze kdyz mi nemizi voda a neni voda v oleji, tak muze byt vadne tesneni pod hlavou? Auto jede uplne normalne, starty bez problemu...
Ja to uplne napred zkusim odvzdusnit a dolit a uvidim co to udela:-)

Jo a jen tak pro dokresleni situace..kolik tak zhruba muze stat vymena tesneni i s praci..dik :-)
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Koluje voda?
Oct asv 2000, DieselPower
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

no bubla to z obou stran a jak se to natlakuje vic,tak zacne na volnobeh jakoby zdechavat motor a zacne to čoudit z vyfuku...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jde ti patrně voda do válců. A tlak naopak. :)
Cena je podle toho, kdo to bude dělat, kolik si řekne brusič za rovnání hlavy a na co ještě přijdeš. Když už to bude venku chce to dát nové gufefa na ventilech, které stejně musíš vyndat, pokud na těsnění neuvidíš závadu/propálení, přefukování, atd./protože ji budeš muset natlakovat...Nejlepší je nějaký šikovný kluk, kterého to baví nebo kámoš mechán , který to dělá při zaměstnání..Tohle se dělá poměrně dobře, Fiat je chytrý, turbo je vepředu a ne někde v prdeli zezadu pod vozem. Vůle se dělá podložkami, takže odpadá výměna hydroštelů, takže ještě gufero k vačce, těsnění přesně podle toho, které tam je a optimismus.. :)
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

No chce to prokazatelně zjistit, jestli pumpa pumpuje. Jestli to dobře topí, tak pravděpodobně pumpuje. Chce to při ohřívání ošahávat hadice a koumat kam jde(pokud vůbec jde) teplá voda.
To ten Fiat nemá budík, že si poznal vařbu až podle toho, že to netopí?
Oct asv 2000, DieselPower
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

to jericho-3: jaka je to teda zavada to co si popsal? Co se pokazilo? Je to spatne tesneni? Jinak, zkus udelat hrubi odhad ceny..(tesneni stoji cca 1600) :-) Dekuju.

to Pája 19: hrat to hreje..nez to zacne vrit a co sem to odvzdusnil tak voda sla i do chladice. Co se tyka teploty na budiku,tak me neukazuje uz aspon 3 roky (casta zavada u fiatu). Zezacatku stacilo bouchnout do palubovky a ukazalo to, ted uz to dlouho nejde :-(

Co by to delalo, kdyby byla spatna vodni pumpa..?

Napadlo me se na to vsechno vykaslat, prodat to na dily (cena pojizdne marejky je stejne max 12-15tis, kdyz je v dobrem stavu) a koupit neco jineho :-(
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Srovnání a natlakování hlavy u skromného soukromníka min. 800kč. /pokud má na Fiata "matrici", ale to asi jo/práce 3,5 - 5000 kč, takže asi tak. Jde o to, co mechána překvapí až to odkreje. A tady je malá pumpa v hlavě, a když je tam už dlouho nebo dokonce originál, je malá pravděpodobnost , že by se protáčela vrtulka, spíš ti poteče, ty jsi si toho nevšiml a těsnění pod hlavou se připařilo./Ty tam máš možná ještě azbestové, ne kovové/.Ale je to jen odhad a může být vše úplně jinak.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

doporucujem rozpredať alebo predať a kupit druhu alebo nieco ine.
u auta s touto hodnotou sa to neoplatí robiť.
Lebo potrebujes tesnenie+ nové šróby a ked uz tak aj nove rozvody s pumpou+ robota, brusenie tlakovanie a moze ta to nakoniec visť na 10 000kč
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

Hmm..tak to me opravdu asi vyjde lepsi kdyz si koupim nejakou feldu :-) Ono tam toho mam totiz jeste vic na opravu a asi by se to uz nevyplatilo (spatna spojka, rameno, pomalu odchazi turbo, prevodovka zacina kapat, neukazuje to teplotu a otacky + nejake dalsi drobnosti) Co vy na to? :-)
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

za seba pisem na diely a druhe auto
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

taktak...
jednou jsem dělal hlavu na Bravě TD natřikrát a stejně to dobrý nebylo...
navíc když píšeš co to má všechno za závady, musel bys do toho nasypat pade...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jde o to, jak má v cajku kastli. srovnávat jí s Feldou je "drzost", je to dobré auto. A oprava není zas takový problém ani pro kutila, samozřejmě pokud závada není fatální.Takže rozebrat a pak hodnotit.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“