Je kompresia tepleho motora vacsia alebo mensia?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Je kompresia tepleho motora vacsia alebo mensia?

Příspěvek od Csala »

Zdravim vsetkych.
Niekde tu na fore som sa docital, ze teply motor ma vacsiu kompresiu a preto lahsie startuje.
Moj nazor je, ze teply motor ma kompresiu mensiu. Posudzujem to podla toho, ze ak je auto odstavene v kopci na kvalte, tak studeny motor to na kvalte v kopci udrzi a teply ne.
Jak to vlastne je :?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Kompresní tlak je u teplého motoru samozřejmě vyšší, a to o dost (někdy i o víc než 20%).

Že Ti teplé auto nedrží v kopci na kvaltu není dáno kompresním tlakem, ale pasivními odpory motoru a celého hnacího agregátu. Co je namazané, klouže lépe, že?
Mimochodem - nechávat auto v kopci na kvaltu je nerozum, riskuješ otočení motoru a přeskočení rozvodů!!! Od toho je jiná součást vozu - myslím parkovací brzda se tomu říká.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

Marek77 píše:Kompresní tlak je u teplého motoru samozřejmě vyšší, a to o dost (někdy i o víc než 20%).

Že Ti teplé auto nedrží v kopci na kvaltu není dáno kompresním tlakem, ale pasivními odpory motoru a celého hnacího agregátu. Co je namazané, klouže lépe, že?
Mimochodem - nechávat auto v kopci na kvaltu je nerozum, riskuješ otočení motoru a přeskočení rozvodů!!! Od toho je jiná součást vozu - myslím parkovací brzda se tomu říká.

hezky napsane... (rofl) (rofl) (rofl)
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Marek77 píše:Kompresní tlak je u teplého motoru samozřejmě vyšší, a to o dost (někdy i o víc než 20%).

Že Ti teplé auto nedrží v kopci na kvaltu není dáno kompresním tlakem, ale pasivními odpory motoru a celého hnacího agregátu. Co je namazané, klouže lépe, že?
Mimochodem - nechávat auto v kopci na kvaltu je nerozum, riskuješ otočení motoru a přeskočení rozvodů!!! Od toho je jiná součást vozu - myslím parkovací brzda se tomu říká.
Ze auto drzi v kopci na kvaltu skrze kompresiu je logicke.
A co je rucna brzda, to viem velmi dobre, cely zivot ju pouzivam na kazdom aute, dokonca aj v zime.
Holt teraz mam auto, co ma vzadu kotuce a rucna brzda je problem :(
Ale ja som sa pytal na kompresiu motora v zavislosti od teploty.
Meral to uz niekto za tych istych podmienok za tepla a za studena?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Už jsi přece dostal odpověď.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

conti píše:Už jsi přece dostal odpověď.
Takze tych + 20%
A jake je pre to vysvetlenie :?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Libas
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 02 dub 2007, 16:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Libas »

no přece rozpínáním materiálu v závislosti na teplotě materiálu, především písty že.......
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Libas píše:no přece rozpínáním materiálu v závislosti na teplotě materiálu, především písty že.......
To ma logiku, ze sa teplotou piesty rozpinaju, ale skupinu valec/piest tesnia piestne kruzky a na dotesnovanie je tu motorovy olej a ten je pri vyssej teplote redsi.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Rozpíná se víc hlavně vzduch, protože se víc ohřeje.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Studený motor má velké vůle mezi pístem a stěnou válce (u dna pístu až 0,3 - 0,5 mm) a píst mající zastudena tvar komolého kuželu / oválu se teprve při provozní teplotě "promění" v ideální válec.
Pístní kroužky nejsou "zamčené", to znamená mají mezi konci mezeru, kterou kompresní tlak proniká pod píst - ztráty (mezera se uzavře právě až zatepla roztažností kroužku).

Tím se celý kompresní prostor "ideálně" utěsní a komprese je tedy nejvyšší možná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
včelař
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 01 bře 2006, 13:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Stč

Příspěvek od včelař »

Co by jste řekli o startovacích otáčkách-zkuste změřit o kolik točí startér teplým motorem rychleji a máte doma skoro celý ten rozdíl.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

včelař píše:Co by jste řekli o startovacích otáčkách-zkuste změřit o kolik točí startér teplým motorem rychleji a máte doma skoro celý ten rozdíl.
No ak by som mal brat do uvahy zmenu startovacich otacok startera za studena a za tepla, tak by to ukazovalo na znizenie kompresie tepleho motora :)
Neviem, aky velky podiel ma na odpore motora voci starteru teply a studeny motorovy olej :?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

jo ty studeny starty (LOL) tedka mam pocit ze startuju letadlo , je to jak kdyz se roztaci vrtule (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Milý Csalo:

Možná by bylo pro Tebe lepší smířit se s tím, že kompresní tlak je u teplého motoru nesrovnatelně vyšší (někdy i přes 20%) a nešťourat do toho, proč tomu tak je. Je to konstrukční záležitost, kterou nikdo z nás nedokáže ovlivnit (a je to dobře).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Marek77 píše:Milý Csalo:

Možná by bylo pro Tebe lepší smířit se s tím, že kompresní tlak je u teplého motoru nesrovnatelně vyšší (někdy i přes 20%) a nešťourat do toho, proč tomu tak je. Je to konstrukční záležitost, kterou nikdo z nás nedokáže ovlivnit (a je to dobře).
Mily Marek, a preco by som sa mal zmierit s tym, ze kompresny tlak je u tepleho motora vyssi :) Ved ja tomu ani neverim, ze je vyssi (noteeth)
Teplym motorom starter toci rychlejsie, teply motor na kvalte potlacim lahsie,... ;)
Nic v zlom, len ma to zaujima ;)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“