Marek77 píše:Kompresní tlak je u teplého motoru samozřejmě vyšší, a to o dost (někdy i o víc než 20%).
Že Ti teplé auto nedrží v kopci na kvaltu není dáno kompresním tlakem, ale pasivními odpory motoru a celého hnacího agregátu. Co je namazané, klouže lépe, že?
Mimochodem - nechávat auto v kopci na kvaltu je nerozum, riskuješ otočení motoru a přeskočení rozvodů!!! Od toho je jiná součást vozu - myslím parkovací brzda se tomu říká.
Ze auto drzi v kopci na kvaltu skrze kompresiu je logicke.
A co je rucna brzda, to viem velmi dobre, cely zivot ju pouzivam na kazdom aute, dokonca aj v zime.
Holt teraz mam auto, co ma vzadu kotuce a rucna brzda je problem
Ale ja som sa pytal na kompresiu motora v zavislosti od teploty.
Meral to uz niekto za tych istych podmienok za tepla a za studena?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex