Odvzdušnění hlavního brzdového válce

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ada_CZ
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 06 pro 2011, 11:17
Odpovědi: 0

Odvzdušnění hlavního brzdového válce

Příspěvek od Ada_CZ »

Ahoj pánové,
prosím o radu. Bohužel se mi na voze VW PASSAT 3B5 vypustil celý brzdový okruh.

Odvzdušnil jsem klasickou metodou, při vyplém motoru, zatím bez VAGU. Při vyplém motoru je pedál tvrdý až v půlce... do té půlky má nerovnoměrný chod - zezačátku trochu odpor a pak, jakoby skočí až k místu, kdy už je tvrdý.. Někdy si to dokonce trochu pískne, jakoby šlpístek nasucho.

Auto na štěrku/hlíně jde do smyku, ale až ve dráhy 3/4 pedálu. Po asfaltu jsem smykovat nezkoušel, rozhodně někde zůstal vzduch.

Zkusím ještě odvzdušnit ABS přes VAG, tak jak je zde popisováno, ovšem v zahraničních fórech se řeší taky odvzdušnění hlavního brzdového válce.
http://www.youtube.com/watch?v=m6iwrhZCdwc

Tohle žádné zdejší postupy neřeší - jak to tedy je?

Díky, Ada

PS: pro hledající odkazuji na téma, kde je uveden postup práce s VAGEM:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 49&start=0
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Pokud se ti dostala brzdovka i z brzdového válce tak VAG je nutnost, jinak ten systém neodvzdušníš.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Ada_CZ
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 06 pro 2011, 11:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ada_CZ »

To by ještě problém nebyl, jen jestli netřeba řešit hl. brzdový válec zvlášť? Nechápu podstatu postupů jeho odvzdušnění, kterých je plný net...

Pokud mám auto bez ABS a celý systém vypustím, je potřeba hl. válec odvzdušňovat sám o sobě? anebo stačí nalít brzdovku do expanzky a manuálně postupně řešit jednotlivé odvzdušňováky kol?

VAG řeší zavzdušnění ABS, ale ne zavzdušnění hlavního brzdového válce, nebo se pletu?
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Pokud nemáš ABS, tak odvzdušňuješ normálně, naliješ brzdovku a postupně od nejkratší po nejdelší brzdovou trubku odvzdušňuješ jednotlivý kola normálně šlapáním na brzdový pedál nebo přetlakem jak to dělám já, abych nepotřeboval asistenta.
Pokud máš ABS tak nejde ani tak o odvzdušnění brzdového válce jako spíše čerpadla a ventilu v jednotce ABS, proto ten VAG.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

začíná se kolem nejdál od válce..teda pravý zadní..

Ale vícemeně je to jedno..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nevím, když se mi to stalo, ale už nevím značku, tak jsem odvzduŠnoval od válce postupně přes přívody do ABS, potom trubky vedoucí ven až ke kolům a bylo hotovo..
nepropadat panice...
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7585
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

posledně když jsem dodělával esp do sag2 tak se odvzdušnilo vagem a napoprvé ok (byla prázdná jednotka, válec, přední brzdiče taky nové - prázdné..)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Woko_O píše:začíná se kolem nejdál od válce..teda pravý zadní..

Ale vícemeně je to jedno..
No vidíš a já když to dělal poprvé a četl tehdy rady v chytré knize, tak jsem se dočetl tento postup, tedy od nejkratší.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, to se také doporučuje a řekl bych že je to lepší, dostat vzduch pryč co nejdřív,hlavně když je zavzdušněný válec , než tlačit vzduch celou soustavou až dozadu...
nepropadat panice...
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4923
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

jak píšou kluci,ale pokud máš abs,nebo esp opravdu použij ten postup (dával jsem ho sem v pár tématech i já)...měj v zásobě tak dvě pixly kapaliny dot 4 a petflašku s dírou ve víčku a v ní průhlednou hadičku...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
MemphisR
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17 úno 2008, 12:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od MemphisR »

Přátelé, mám problém s tím, že mi hlavní brzdový válec nechce nasát kapalinu. Má to souvislost s tím, že se to musí odvzdušňovat pomocí VAGu..? Mám dva válce a když je vyměním, u jednoho teče kapalina ze zadního pístku a u druhého z předního. Oba válce do poslední chvíle fungovaly jak mají..!!
Díky za pomoc.
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Ada_CZ
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 06 pro 2011, 11:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ada_CZ »

Aktualizuji svůj stav a poznatky.

Protože mi přibrzďoval jeden třměn a potřeboval jsem auto v cajku, dal jsem to nakonec do servisu... Kde mi zadní třměny "rozhýbali" (pístky jsem promazal), ale je fakt, že s mechanismem ručky jsem nic moc nedělal..

Po jejich odvzdušnění se pedál nepropadá. Takže se nejedná o chybu HBV ale o chybu odvzdušnění.
dle pátrání na netu bývá problém s odvzdušněním zadních třmenů díky mechanismu ručky.. proto je doporučováno do nich nalít kapalinu ještě před instalací na vozidlo...

Postup odvzdušnění v servisu jsem nezjistil.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

V čem mechanismus ručky dopomáhá zavzdušnění? Když se opraví /vymění těsnící gumička a prachovka/ brzda, zatlačí se pístek, tak se povolí odvzdušňovák, nechá se otevřený "vybublat" dokud nejde z něho čistá kapalina, pak se odvzdušní, což spočívá v tom, že se tak 3-4 prošlápne a odvzdušní..Dělám to sám , jen s pomocí hadičky a uzavřené "skleničky"..Pokud kapalina neprolíná okolo hřídelky ruční brzdy, je vše o.k.
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“