Odvzdušnění hlavního brzdového válce
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Odvzdušnění hlavního brzdového válce
Ahoj pánové,
prosím o radu. Bohužel se mi na voze VW PASSAT 3B5 vypustil celý brzdový okruh.
Odvzdušnil jsem klasickou metodou, při vyplém motoru, zatím bez VAGU. Při vyplém motoru je pedál tvrdý až v půlce... do té půlky má nerovnoměrný chod - zezačátku trochu odpor a pak, jakoby skočí až k místu, kdy už je tvrdý.. Někdy si to dokonce trochu pískne, jakoby šlpístek nasucho.
Auto na štěrku/hlíně jde do smyku, ale až ve dráhy 3/4 pedálu. Po asfaltu jsem smykovat nezkoušel, rozhodně někde zůstal vzduch.
Zkusím ještě odvzdušnit ABS přes VAG, tak jak je zde popisováno, ovšem v zahraničních fórech se řeší taky odvzdušnění hlavního brzdového válce.
http://www.youtube.com/watch?v=m6iwrhZCdwc
Tohle žádné zdejší postupy neřeší - jak to tedy je?
Díky, Ada
PS: pro hledající odkazuji na téma, kde je uveden postup práce s VAGEM:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 49&start=0
prosím o radu. Bohužel se mi na voze VW PASSAT 3B5 vypustil celý brzdový okruh.
Odvzdušnil jsem klasickou metodou, při vyplém motoru, zatím bez VAGU. Při vyplém motoru je pedál tvrdý až v půlce... do té půlky má nerovnoměrný chod - zezačátku trochu odpor a pak, jakoby skočí až k místu, kdy už je tvrdý.. Někdy si to dokonce trochu pískne, jakoby šlpístek nasucho.
Auto na štěrku/hlíně jde do smyku, ale až ve dráhy 3/4 pedálu. Po asfaltu jsem smykovat nezkoušel, rozhodně někde zůstal vzduch.
Zkusím ještě odvzdušnit ABS přes VAG, tak jak je zde popisováno, ovšem v zahraničních fórech se řeší taky odvzdušnění hlavního brzdového válce.
http://www.youtube.com/watch?v=m6iwrhZCdwc
Tohle žádné zdejší postupy neřeší - jak to tedy je?
Díky, Ada
PS: pro hledající odkazuji na téma, kde je uveden postup práce s VAGEM:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 49&start=0
To by ještě problém nebyl, jen jestli netřeba řešit hl. brzdový válec zvlášť? Nechápu podstatu postupů jeho odvzdušnění, kterých je plný net...
Pokud mám auto bez ABS a celý systém vypustím, je potřeba hl. válec odvzdušňovat sám o sobě? anebo stačí nalít brzdovku do expanzky a manuálně postupně řešit jednotlivé odvzdušňováky kol?
VAG řeší zavzdušnění ABS, ale ne zavzdušnění hlavního brzdového válce, nebo se pletu?
Pokud mám auto bez ABS a celý systém vypustím, je potřeba hl. válec odvzdušňovat sám o sobě? anebo stačí nalít brzdovku do expanzky a manuálně postupně řešit jednotlivé odvzdušňováky kol?
VAG řeší zavzdušnění ABS, ale ne zavzdušnění hlavního brzdového válce, nebo se pletu?
Pokud nemáš ABS, tak odvzdušňuješ normálně, naliješ brzdovku a postupně od nejkratší po nejdelší brzdovou trubku odvzdušňuješ jednotlivý kola normálně šlapáním na brzdový pedál nebo přetlakem jak to dělám já, abych nepotřeboval asistenta.
Pokud máš ABS tak nejde ani tak o odvzdušnění brzdového válce jako spíše čerpadla a ventilu v jednotce ABS, proto ten VAG.
Pokud máš ABS tak nejde ani tak o odvzdušnění brzdového válce jako spíše čerpadla a ventilu v jednotce ABS, proto ten VAG.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
No vidíš a já když to dělal poprvé a četl tehdy rady v chytré knize, tak jsem se dočetl tento postup, tedy od nejkratší.Woko_O píše:začíná se kolem nejdál od válce..teda pravý zadní..
Ale vícemeně je to jedno..
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jak píšou kluci,ale pokud máš abs,nebo esp opravdu použij ten postup (dával jsem ho sem v pár tématech i já)...měj v zásobě tak dvě pixly kapaliny dot 4 a petflašku s dírou ve víčku a v ní průhlednou hadičku...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Přátelé, mám problém s tím, že mi hlavní brzdový válec nechce nasát kapalinu. Má to souvislost s tím, že se to musí odvzdušňovat pomocí VAGu..? Mám dva válce a když je vyměním, u jednoho teče kapalina ze zadního pístku a u druhého z předního. Oba válce do poslední chvíle fungovaly jak mají..!!
Díky za pomoc.
Díky za pomoc.
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Aktualizuji svůj stav a poznatky.
Protože mi přibrzďoval jeden třměn a potřeboval jsem auto v cajku, dal jsem to nakonec do servisu... Kde mi zadní třměny "rozhýbali" (pístky jsem promazal), ale je fakt, že s mechanismem ručky jsem nic moc nedělal..
Po jejich odvzdušnění se pedál nepropadá. Takže se nejedná o chybu HBV ale o chybu odvzdušnění.
dle pátrání na netu bývá problém s odvzdušněním zadních třmenů díky mechanismu ručky.. proto je doporučováno do nich nalít kapalinu ještě před instalací na vozidlo...
Postup odvzdušnění v servisu jsem nezjistil.
Protože mi přibrzďoval jeden třměn a potřeboval jsem auto v cajku, dal jsem to nakonec do servisu... Kde mi zadní třměny "rozhýbali" (pístky jsem promazal), ale je fakt, že s mechanismem ručky jsem nic moc nedělal..
Po jejich odvzdušnění se pedál nepropadá. Takže se nejedná o chybu HBV ale o chybu odvzdušnění.
dle pátrání na netu bývá problém s odvzdušněním zadních třmenů díky mechanismu ručky.. proto je doporučováno do nich nalít kapalinu ještě před instalací na vozidlo...
Postup odvzdušnění v servisu jsem nezjistil.
V čem mechanismus ručky dopomáhá zavzdušnění? Když se opraví /vymění těsnící gumička a prachovka/ brzda, zatlačí se pístek, tak se povolí odvzdušňovák, nechá se otevřený "vybublat" dokud nejde z něho čistá kapalina, pak se odvzdušní, což spočívá v tom, že se tak 3-4 prošlápne a odvzdušní..Dělám to sám , jen s pomocí hadičky a uzavřené "skleničky"..Pokud kapalina neprolíná okolo hřídelky ruční brzdy, je vše o.k.
nepropadat panice...