Dotaz: Převodovka benzín vs. diesel, co je lepší? (kratší)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dotaz: Převodovka benzín vs. diesel, co je lepší? (kratší)
čau maníci, potřebuju pomoc, máme trochu potíž s výběrem převodovky do G3 VR6, která je postavena na (hobby) závody do vrchu. Neni to sice vyrámovaná bestie, ale autíčko s SPZ s cca 215 PS.
Potřebujem co nejkratší kvalty, TDi tam šla jen jako nouzovka, ale na čtyřku při 6500 ot/min to jede 240 km/h, což je moc. Děláme to jako hobby, ne profi, proto každá rada přijde vhod. pomůže mi někdo s tim, jestli by tam byla lepší z 1.8i či z čeho jinýho,co by mělo kratší kvalty? Moc dík. 
-
vlagik
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 412
- Registrován: 19 dub 2006, 14:50
- Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih
Zase bacha na přenášený krouťák, aby to zmákla.Ren'as píše:Moc ti sice neporadím ale urcitě benzínovou. Tdi,di,d, bude spíš na lámáni rekordů v max rychlosti. Nejlíp z nějakého slabého benzínu.
Spíš bych zkusil dát jiný stálý převod a převodovku min. 1.6, ale spíše 1.8... Třeba ze Sharana (stejné motory, jiné stálé převody, možná i lepší převodovky do pomala kvůli zatížení).
U převodovky spíše než kW uváděj Nm. Je to proto že všechny převodovky jsou postaveny na určitý moment který zvládnou. Tuším že to lze vyčíst z kódového označení převodovky MQ350, MQ380 atd. Problém je právě v tom na kolik je převodovka postavená, s tím souvisí i síla kterou je schopen přenést diferenciál, ve finále dojdeš až k náhonům. Problému je spousta už při výměmě převodovky protože třeba MQ500 má větší housing a diferenciál musíš dělat nové náhony což je docela velkej průser. Špatně nastavíš délku a jsi v hajzlu.
Pokud máš v autě sériovou převodovku podívej se kdy máš největší krouťák a podle převodových poměrů si spočítej jaké je zatížení převodovky a kam až můžeš jít se stálím převodem. Ten změň.
Druhá cesta stojí ranec peněz.
Pokud máš v autě sériovou převodovku podívej se kdy máš největší krouťák a podle převodových poměrů si spočítej jaké je zatížení převodovky a kam až můžeš jít se stálím převodem. Ten změň.
Druhá cesta stojí ranec peněz.
Převodovky z Octavie 1,8 20V (bez turba - motor AGN) byly velmi krátké (při 3000 měly necelou stovku) a přitom udržely docela dost krouťáku.
Nicméně pravdou je, že seriové převodovky zdaleka nevydrží tolik, co bys od toho čekal. Počítej tak sezonu a ven, možná ani ne. Ale na druhou stranu nejsou drahé........
Nicméně pravdou je, že seriové převodovky zdaleka nevydrží tolik, co bys od toho čekal. Počítej tak sezonu a ven, možná ani ne. Ale na druhou stranu nejsou drahé........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
MQ380 vydržela 80 ostrých km a očesala všechny zuby až na zpátečku a 1st.Marek77 píše:Převodovky z Octavie 1,8 20V (bez turba - motor AGN) byly velmi krátké (při 3000 měly necelou stovku) a přitom udržely docela dost krouťáku.
Nicméně pravdou je, že seriové převodovky zdaleka nevydrží tolik, co bys od toho čekal. Počítej tak sezonu a ven, možná ani ne. Ale na druhou stranu nejsou drahé........
- warhead_cz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 506
- Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
- Bydliště: Sok. u K.Varu