tdi s katem a bez

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

doktor
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 24 led 2006, 11:50
Odpovědi: 0

tdi s katem a bez

Příspěvek od doktor »

Zajímá mě jaký je rozdíl u tdi O1 81KW když vyndám katalyzátor a nechám jen trubku,zatím žádné jiné změny jak se toto projeví na motoru a co to s sebou vše přináší za problémy či naopak výhody??Pominuli stk.
díky
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Když pomineme ekologii , motoru to neuškodí a výkon nepatrně vzroste.
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

a projde u emisí dejme tomu s originalnim softem?
vw passat tdi pd 180ps/420nm
Petr98
Přispěvovatel
Příspěvky: 665
Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Řepiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr98 »

chucky píše:a projde u emisí dejme tomu s originalnim softem?
Jo
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

V naší krásné zemi se emise u naftových motorů neměří. Jediná veličina, která se zjišťuje při měření motoru, je hodnota kouřivosti, a to klasickým staletí starým opacimetrem. Proto není problém projít i bez KATu, protože ten nemá s kouřivostí, tedy množstvím pevných částic, nic společného.

Jiná situace je samozřejmě u motorů dle EU3 a vyšší, kde je již kontrolka CHECK, a rovněž i u motorů s filtrem pevných částic. Ale to sem nepatří........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

no primerene chiply by melo taky projit ne ? ;)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je úplně jedno, kam je motor upravený. Záleží spíš na tom, jak je upravený.

Existují CHIPtuneři, co dokážou naladit motor na astronomické hodnoty a mašina nezakouří i kdyby ses snažil nevím jak. Naopak jsou chipy, které způsobí kouřivost jako prase a přitom vůbec nemají kdovíjaké parametry.

Správně naladěný motor nekouří........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Matthew
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 16 říj 2006, 15:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Matthew »

Tak za 1. jaky je nejvhodnejsi vejfuck na tdi a to bez katu uz se tady resilo a pokud si dobre pamatuju neni to az tak jednoducha zalezitost... vzhledem ke zpetnym tlakum pro turbo... kazdy na to ma jiny nazor... Za 2. u emisi se meri sice pouze kourivost ale i ta je ruzna... velmi se odviji od stylu jizdy!!! Pokud nekdo jezdi jako snek a nenecha tdi poradne vykourit neprojde a to ti muzu zarucit!!! Byl jsem svedkem jak technik emisi drzi tdi na 4000ot a cela mistnost je zahalena cernym kourem!!! Az pak po 5-10min se dalo neco merit!!! Navic mam pocit ze se meri nebo take zacne merit oxid uhlicity nebo siricity... nevim... a za 3. mas pravdu ze zalezi na cloveku ktery ti to cipuje.... ale to je opet dalsi tema zde rozebirane a to ohledne kourivosti.... plati obecne pravidlo ze relativne do 150ps to kouri malo... do 200ps to kouri primerene svemu vykonu a od 200ps to huli jako krava.... Pokud jsem netrefil presne cisla ps omlouvam se...
Petr98
Přispěvovatel
Příspěvky: 665
Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Řepiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr98 »

Matthew píše: za 3. mas pravdu ze zalezi na cloveku ktery ti to cipuje.... ale to je opet dalsi tema zde rozebirane a to ohledne kourivosti.... plati obecne pravidlo ze relativne do 150ps to kouri malo... do 200ps to kouri primerene svemu vykonu a od 200ps to huli jako krava.... Pokud jsem netrefil presne cisla ps omlouvam se...
Ale zase záleží z čeho máš ty koně udělané, jestli z ALH 200koní nebo ARL 200koní. TAm bych řekl, že bude rozdíl.
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Petr98 píše:Ale zase záleží z čeho máš ty koně udělané, jestli z ALH 200koní nebo ARL 200koní. TAm bych řekl, že bude rozdíl.
Přesně to je ono. Nemusíme chodit daleko - stačí motor AHF a ASV. Oba jsou v Oct I a oba mají 81 kW. Ovšem jak známo ASV má oproti AHF-ku větší trysky, větší turbo a jiné písty - je tedy od výroby lépe přizpůsoben zvyšování výkonu. Z toho to potom vyplývá přesně jak píšeš.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Petr98
Přispěvovatel
Příspěvky: 665
Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Řepiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr98 »

Marek77 píše:
Petr98 píše:Ale zase záleží z čeho máš ty koně udělané, jestli z ALH 200koní nebo ARL 200koní. TAm bych řekl, že bude rozdíl.
Přesně to je ono. Nemusíme chodit daleko - stačí motor AHF a ASV. Oba jsou v Oct I a oba mají 81 kW. Ovšem jak známo ASV má oproti AHF-ku větší trysky, větší turbo a jiné písty - je tedy od výroby lépe přizpůsoben zvyšování výkonu. Z toho to potom vyplývá přesně jak píšeš.
tak jsem to myslel :)
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Matthew
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 16 říj 2006, 15:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Matthew »

NO SMOKE NO FUN!!! I s ARL to bude hulit... Fabia RS v serii kouri az by si neveril... :ninja:
Fabia RS Blue Race - seriovka:)
Matthew
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 16 říj 2006, 15:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Matthew »

Co treba stribrna Fabia RS made by Reesha... cca 250ps a kouri docela dost
Fabia RS Blue Race - seriovka:)
Uživatelský avatar
Dukes
Site Admin
Příspěvky: 1130
Registrován: 22 led 2006, 23:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha city

Příspěvek od Dukes »

Matthew píše:Co treba stribrna Fabia RS made by Reesha... cca 250ps a kouri docela dost
Kterou myslíš?
Obrázek
Matthew
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 16 říj 2006, 15:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Matthew »

Fabia RS Blue Race - seriovka:)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“