tdi s katem a bez
Moderátoři: šulda, Moderátoři
tdi s katem a bez
Zajímá mě jaký je rozdíl u tdi O1 81KW když vyndám katalyzátor a nechám jen trubku,zatím žádné jiné změny jak se toto projeví na motoru a co to s sebou vše přináší za problémy či naopak výhody??Pominuli stk.
díky
díky
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
V naší krásné zemi se emise u naftových motorů neměří. Jediná veličina, která se zjišťuje při měření motoru, je hodnota kouřivosti, a to klasickým staletí starým opacimetrem. Proto není problém projít i bez KATu, protože ten nemá s kouřivostí, tedy množstvím pevných částic, nic společného.
Jiná situace je samozřejmě u motorů dle EU3 a vyšší, kde je již kontrolka CHECK, a rovněž i u motorů s filtrem pevných částic. Ale to sem nepatří........
Jiná situace je samozřejmě u motorů dle EU3 a vyšší, kde je již kontrolka CHECK, a rovněž i u motorů s filtrem pevných částic. Ale to sem nepatří........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- warhead_cz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 506
- Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
- Bydliště: Sok. u K.Varu
Je úplně jedno, kam je motor upravený. Záleží spíš na tom, jak je upravený.
Existují CHIPtuneři, co dokážou naladit motor na astronomické hodnoty a mašina nezakouří i kdyby ses snažil nevím jak. Naopak jsou chipy, které způsobí kouřivost jako prase a přitom vůbec nemají kdovíjaké parametry.
Správně naladěný motor nekouří........
Existují CHIPtuneři, co dokážou naladit motor na astronomické hodnoty a mašina nezakouří i kdyby ses snažil nevím jak. Naopak jsou chipy, které způsobí kouřivost jako prase a přitom vůbec nemají kdovíjaké parametry.
Správně naladěný motor nekouří........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tak za 1. jaky je nejvhodnejsi vejfuck na tdi a to bez katu uz se tady resilo a pokud si dobre pamatuju neni to az tak jednoducha zalezitost... vzhledem ke zpetnym tlakum pro turbo... kazdy na to ma jiny nazor... Za 2. u emisi se meri sice pouze kourivost ale i ta je ruzna... velmi se odviji od stylu jizdy!!! Pokud nekdo jezdi jako snek a nenecha tdi poradne vykourit neprojde a to ti muzu zarucit!!! Byl jsem svedkem jak technik emisi drzi tdi na 4000ot a cela mistnost je zahalena cernym kourem!!! Az pak po 5-10min se dalo neco merit!!! Navic mam pocit ze se meri nebo take zacne merit oxid uhlicity nebo siricity... nevim... a za 3. mas pravdu ze zalezi na cloveku ktery ti to cipuje.... ale to je opet dalsi tema zde rozebirane a to ohledne kourivosti.... plati obecne pravidlo ze relativne do 150ps to kouri malo... do 200ps to kouri primerene svemu vykonu a od 200ps to huli jako krava.... Pokud jsem netrefil presne cisla ps omlouvam se...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 665
- Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
- Bydliště: Řepiště
- Kontaktovat uživatele:
Ale zase záleží z čeho máš ty koně udělané, jestli z ALH 200koní nebo ARL 200koní. TAm bych řekl, že bude rozdíl.Matthew píše: za 3. mas pravdu ze zalezi na cloveku ktery ti to cipuje.... ale to je opet dalsi tema zde rozebirane a to ohledne kourivosti.... plati obecne pravidlo ze relativne do 150ps to kouri malo... do 200ps to kouri primerene svemu vykonu a od 200ps to huli jako krava.... Pokud jsem netrefil presne cisla ps omlouvam se...
Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Přesně to je ono. Nemusíme chodit daleko - stačí motor AHF a ASV. Oba jsou v Oct I a oba mají 81 kW. Ovšem jak známo ASV má oproti AHF-ku větší trysky, větší turbo a jiné písty - je tedy od výroby lépe přizpůsoben zvyšování výkonu. Z toho to potom vyplývá přesně jak píšeš.Petr98 píše:Ale zase záleží z čeho máš ty koně udělané, jestli z ALH 200koní nebo ARL 200koní. TAm bych řekl, že bude rozdíl.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 665
- Registrován: 15 kvě 2007, 10:29
- Bydliště: Řepiště
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem to myslelMarek77 píše:Přesně to je ono. Nemusíme chodit daleko - stačí motor AHF a ASV. Oba jsou v Oct I a oba mají 81 kW. Ovšem jak známo ASV má oproti AHF-ku větší trysky, větší turbo a jiné písty - je tedy od výroby lépe přizpůsoben zvyšování výkonu. Z toho to potom vyplývá přesně jak píšeš.Petr98 píše:Ale zase záleží z čeho máš ty koně udělané, jestli z ALH 200koní nebo ARL 200koní. TAm bych řekl, že bude rozdíl.

Golf IV Long,TDI- ARL,H&R, K&N, RS Brakes, 60mm stainless exhaust, Alu 18" 202PS - minulost
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559
Thalia na litačku okolo chalupy
Pug 206, 1.6 16V automat
Škoda 1000 MB. 1964- 31 kW
Škoda 1000 MBG, 1967 38kW
Škoda 1000 MBX- shanim
737428559