svítí kontrola airbagu (hlavového) - golf IV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sport7
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 07 bře 2011, 16:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od sport7 »

Díky!
sport7
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 07 bře 2011, 16:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od sport7 »

Tak jsem začal a už i skončil :( Mám rozebrané všechny tři sloupky a nikde nevidím kabel (konektor) který by šel od střechy dolu... v předním sloupku kouká dolu airbag, ale žádné dráty...

prosím pomoooc :-) nevíte kde přesně by měl ten konektor být???

Díky moc!!
sport7
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 07 bře 2011, 16:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od sport7 »

Tak už jsem konektor našel.. je umístěný v kufru na stropě při straně. Vyndal jsem ten plíšek prostříkl kontaktolem a doufal že to bude O.K. Ale není když zhasnu kontrolku airbagů tak se okamžitě rozsvítí stále se stejnou hláškou.

Měřil jsem ten airbag a má 3ohmy, akorát 3 ukazuje multimetr... ale když ho změřím naprázdno jen ten multimetr tak má 1ohm, takže airbag má teda 2ohmy a to je už špatnej???

To že svítí kontrolka teď pořád si vysvětluju, že předtím tam byl nějaký přechodový odpor a proto se to rozsvítílo jednou za tři týdny... a jak jsem to prostříkl kontaktolem, tak tomu klesl odpor a svítí kontrolka pořád. Může to být takto??

Hlavně prosím ten airbag má mít 3 ohmy čistě ten airbag??
Díky moc!
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33883
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já to nikdy neměřil nevím ale střelený pytel jsem už párkrát nahradil 3 ohm odpor
sport7
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 07 bře 2011, 16:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od sport7 »

Tak airbagem to nebude.. proměřil jsem druhou stranu (nevim proč mě to napadlo až teď :-D asi únava..) a odpor je stejný (3ohmy na multimetru).

Našel jsem nesrovnalost mezi stranou řidiče a spolujezdce. Když měřím odpor mezi dráty kde se měří ten odpor 3ohmy (žlutý a modrý kabel), ale né na straně airbagu ale v zásuvce na kabelech které vedou dopředu a naměří mi to odpor! (jsou propojené) Na straně řidiče to nic nenaměří.

Předpokládám že by zde mohl být problém... To budou jako někde ty dva dráty prodřené a spojené?? nevíte jak najít kde by mohl být ten problém a kam vedou tyto dráty od bagu?? (kde se sbíhají ty dráty)

Díky
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9231
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

do jednotky airbagu
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Jj budeš mít problém ve vedení, to je ta horší varianta. Zkus odpojit konektor u jednotky a jednotlivý dráty k tomu spatnýmu bagu proměř, pak je změř mezi sebou na zkrat s odpojenou jednotkou a pokud bude pořád zkrat, tak lézt po kabelech, rozmotat celej svazek a najít poškození.
Elektronika auta a technika........
776 829390
sport7
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 07 bře 2011, 16:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od sport7 »

Díky moc za další rady!! To jsem zvědav jak to v těch svazcích najdu...

Jenom mi pořád vrtá hlavou, než jsem to šel rozdělávat, tak to byla sporadická chyba, teď co jsem vyčistil zásuvku, sundal a nandal pár plastů je chyba nastálo. Prošel jsem všechny díly na který jsem sahal, zda jsem nemohl někde pohnout (přerušit) s kabelem a nic....

1) Nevíte někdo kudy přesně ty kabely od hlavového airbagu k jednotce airbagů vedou? Myslím si že jdou posledním sloupkem dále nad podběhem zadního kola a pak podél prahu dopředu... ale jistej si teda vůbec nejsem.

2)Určitě ty dráty proměřím, ale nebylo by pak jednodušší natáhnou dva nové dráty?? než to hledat a pak rozdělávat ty svazky??

Nějak si nedovedu představit kde by se mohl ten kabel zkratovat, zdálo se mi že ty dráty vedou tak hezky ukryté, uchycené proti šoupání a v suchu... Nemáte někdo nějaký typ kde by mohlo k tomu přerušení dojít??

již po několikáté Díky!!
sport7
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 07 bře 2011, 16:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od sport7 »

Nevíte někdo kde by k tomu přerušení mohlo dojít, neřešil už jste někdo něco podobného?? Je dobrej nápad ten kabel nahradit, nebo na něm hledat závadu?? Nikdy jsem podobnou věc neopravoval a v sobotu jdu na to.. to bude :( :)

Díky moc.
sport7
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 07 bře 2011, 16:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od sport7 »

Ahoj, tak jsem se na to minulou sobotu dostal. Rozpojil jsem kabely od jednotky a bagu a proměřil - někde propojeno. Jenomže jsem udělal chybu že jsem si neodzkratoval tu velkou zásuvku u jednotky (LOL) ! takže jsem rozdělal komplet plasty podél kabelu a kontroloval. Pak mi došlo že měřím blbě a po odzkratování zásuvky zjištěno že jsou kabely O.K. (možná jak jsem je kontroloval tak jsem mohl to propojení jejich rozpojit)
Tak už zbývala jenom jednotka, že to v ní bude propojené... tak jsem jí vyndal a proměřil a ta byla O.K.
Tak jsem to všechno zase pozapojoval. Od airbagu prozvonil ty dva dráty co to hlásilo že jsou propojený a teď nic! tak zapojim bag, vymažu chybu a ta už se zatím neobjevila...

Tak jsem z toho jelen.. už týden to funguje a stále se modlím ať se to zase nerozsvítí :) takže "prozatím" asi vyřešeno.. jen jsem zvědav na jak dlouho..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“