OII - hřejí se zadní kotoučové brzdy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OII - hřejí se zadní kotoučové brzdy
Ahoj,
měnil jsem zadní kotouče a desky na mé OII, původní byly orezlé. Vše šlo hladce, přípravkem jsem válečky ve třmenech relativně snadno zatočil. Vše jsem zadělal a provedl zkušení jízdu (cca 10km). Po příjezdu jsem sáhl na kola a zadní byla trochu teplá. Sáhl jsem přímo na kotouč a skoro se na něm nedala udržet ruka. Přední byly vlažné. Hodil jsem auto na hever a rukou pootočil zadními koly. Oběma lze zatočit, ale je cítit, jak se dřou o desky. Levé o něco více než pravé a také je po cestě teplejší. Vzpomněl jsem si, že levá strana měla více sjeté původní desky. Páky ruční brzdy jsou na dorazech a chodí jak mají (nezůstávají viset). Najel jsem od té doby přes 200km a řekl bych stále stejné... Teď otázka co s tím? Vypadá to, že válečky se nevracejí ideálně jak mají.. Má to cenu řešit nebo je to normální? Popř. jak složité je třmeny rozebrat?
Díky za rady.
L.
měnil jsem zadní kotouče a desky na mé OII, původní byly orezlé. Vše šlo hladce, přípravkem jsem válečky ve třmenech relativně snadno zatočil. Vše jsem zadělal a provedl zkušení jízdu (cca 10km). Po příjezdu jsem sáhl na kola a zadní byla trochu teplá. Sáhl jsem přímo na kotouč a skoro se na něm nedala udržet ruka. Přední byly vlažné. Hodil jsem auto na hever a rukou pootočil zadními koly. Oběma lze zatočit, ale je cítit, jak se dřou o desky. Levé o něco více než pravé a také je po cestě teplejší. Vzpomněl jsem si, že levá strana měla více sjeté původní desky. Páky ruční brzdy jsou na dorazech a chodí jak mají (nezůstávají viset). Najel jsem od té doby přes 200km a řekl bych stále stejné... Teď otázka co s tím? Vypadá to, že válečky se nevracejí ideálně jak mají.. Má to cenu řešit nebo je to normální? Popř. jak složité je třmeny rozebrat?
Díky za rady.
L.
Dělal sem na jaře a to samý. Vše jsem při výměně důkladně vyčistil aby to chodilo jak má, dal nový prachovky na vodící čepy, kotouče nešmatlaly a vše se zdálo OK, i lanka chodily relativně dobře a přesto se to hřálo jako tobě a taky zrovna levá strana. Jelikož sem vše udělal opravdu důkladně tak sem pak tedy ještě koupil i nová lanka, vyměnil, seřídil podle DP a po výměně vše OK.
Člověk se pořád učí.
já jsem bohužel nekontroloval stav pístku, zda není nějak zabordelený nebo chycený rzí... Jediná věc co mě napadá je právě problém zatuhlého pístku, ale je mi divné, že jsem jej v pohodě zatočil... Lanovody se poznaj jednoduše, stačí je odpojit a pak sledovat, zda samotná páka na třmenu chodí ok a nebo lano.
Odpojený sem je měl a chodilo to OK, i když sem je připojil tak OK, ale jak sem psal, když se s ručkou při výměně verglovalo (i samotným lankem jen rukou) tak to chodilo ale po delším stání se zataženou ručkou to už zůstávalo viset i když sem s ručkou vícekrát zakvedlal, stačilo pak kopnout do kola a odskočilo to, takže bylo jasno. Jestli ti zůstává viset pístek tak to ti nepřeju. Kápl si pod prachovku při výměně?
Člověk se pořád učí.
Právě že ten je většinou na vině..Kolikrát to jde i v pohodě zamáčknout ale pístek za chvilku jde ztuha. Sůl v zimě je prostě zničující věc, která se dostane všude a bordel je i pod hlavní gumičkou v drážce. Pokud se to neopraví perfektně hned, zase to přijde a kolikrát to majitel ani nepozná, má chip, naloží a postupně si zvykne, že ani na křižovatce auto nepopojede...
nepropadat panice...
Takže pístek vypumpovat ven a vyčistit? Udělám to v pohodě doma? Není tam nějaký fígl? Předpokládal bych, že vyšlapu váleček ven, vyčistím a vše zase zpět a nakonec odvzdušnit. Má to ESP, ale mělo by to jít odvzdušnit klasicky, že?jericho-3 píše:Právě že ten je většinou na vině..Kolikrát to jde i v pohodě zamáčknout ale pístek za chvilku jde ztuha. Sůl v zimě je prostě zničující věc, která se dostane všude a bordel je i pod hlavní gumičkou v drážce. Pokud se to neopraví perfektně hned, zase to přijde a kolikrát to majitel ani nepozná, má chip, naloží a postupně si zvykne, že ani na křižovatce auto nepopojede...
Díky, L.