OII - hřejí se zadní kotoučové brzdy

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08

OII - hřejí se zadní kotoučové brzdy

Příspěvek od Lukky »

Ahoj,
měnil jsem zadní kotouče a desky na mé OII, původní byly orezlé. Vše šlo hladce, přípravkem jsem válečky ve třmenech relativně snadno zatočil. Vše jsem zadělal a provedl zkušení jízdu (cca 10km). Po příjezdu jsem sáhl na kola a zadní byla trochu teplá. Sáhl jsem přímo na kotouč a skoro se na něm nedala udržet ruka. Přední byly vlažné. Hodil jsem auto na hever a rukou pootočil zadními koly. Oběma lze zatočit, ale je cítit, jak se dřou o desky. Levé o něco více než pravé a také je po cestě teplejší. Vzpomněl jsem si, že levá strana měla více sjeté původní desky. Páky ruční brzdy jsou na dorazech a chodí jak mají (nezůstávají viset). Najel jsem od té doby přes 200km a řekl bych stále stejné... Teď otázka co s tím? Vypadá to, že válečky se nevracejí ideálně jak mají.. Má to cenu řešit nebo je to normální? Popř. jak složité je třmeny rozebrat?

Díky za rady.
L.
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2020
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

OBROUSIL SI DESKY MYSLIM BARVU NA STYČNYCH PLOCHACH ABYS JE NEMĚL MOC NA FEST
Passat CC 2.0 tdi
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08

Příspěvek od Lukky »

jojo, jsou tam nasazený volně a mají vůli...
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1362
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Dělal sem na jaře a to samý. Vše jsem při výměně důkladně vyčistil aby to chodilo jak má, dal nový prachovky na vodící čepy, kotouče nešmatlaly a vše se zdálo OK, i lanka chodily relativně dobře a přesto se to hřálo jako tobě a taky zrovna levá strana. Jelikož sem vše udělal opravdu důkladně tak sem pak tedy ještě koupil i nová lanka, vyměnil, seřídil podle DP a po výměně vše OK.
Člověk se pořád učí.
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

Mam uplne stejny problem na LZ kole ... Nekdy se nehreje nekdy ano.. Zatim jsem na chybu neprisel... Rucka chodi krasne na dorazy, pistky rozchozeny a vodici cepy promazany..
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1362
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Taky mi ručka chodila, ale jak to dýl stálo zabržděný tak se jí hned tolik nechtělo. Po nočním stání v garáži bez zatažený ručky se to nehřálo ale naopak ano.
Člověk se pořád učí.
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01

Příspěvek od josef10 »

Zkusim taky vymenit lana....
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08

Příspěvek od Lukky »

já jsem bohužel nekontroloval stav pístku, zda není nějak zabordelený nebo chycený rzí... Jediná věc co mě napadá je právě problém zatuhlého pístku, ale je mi divné, že jsem jej v pohodě zatočil... Lanovody se poznaj jednoduše, stačí je odpojit a pak sledovat, zda samotná páka na třmenu chodí ok a nebo lano.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1362
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Odpojený sem je měl a chodilo to OK, i když sem je připojil tak OK, ale jak sem psal, když se s ručkou při výměně verglovalo (i samotným lankem jen rukou) tak to chodilo ale po delším stání se zataženou ručkou to už zůstávalo viset i když sem s ručkou vícekrát zakvedlal, stačilo pak kopnout do kola a odskočilo to, takže bylo jasno. Jestli ti zůstává viset pístek tak to ti nepřeju. Kápl si pod prachovku při výměně?
Člověk se pořád učí.
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08

Příspěvek od Lukky »

Namazaný to bylo, ale jestli je to zabordelený, tak by to stejně nepomohlo...
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2020
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

použivam ručku každy den jak v letě tak i v zimě a nikdy nebyl problem
Passat CC 2.0 tdi
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

delaj to lana, nechodej uplne volne a lehce pritahujou paku na rucku.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08

Příspěvek od Lukky »

já mám páky ručky na dorazu a stejně to přibržďuje...
u mě je problém asi v tom třmenu, resp. pístku. Nic jiného mi nenapadá...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Právě že ten je většinou na vině..Kolikrát to jde i v pohodě zamáčknout ale pístek za chvilku jde ztuha. Sůl v zimě je prostě zničující věc, která se dostane všude a bordel je i pod hlavní gumičkou v drážce. Pokud se to neopraví perfektně hned, zase to přijde a kolikrát to majitel ani nepozná, má chip, naloží a postupně si zvykne, že ani na křižovatce auto nepopojede...
nepropadat panice...
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08

Příspěvek od Lukky »

jericho-3 píše:Právě že ten je většinou na vině..Kolikrát to jde i v pohodě zamáčknout ale pístek za chvilku jde ztuha. Sůl v zimě je prostě zničující věc, která se dostane všude a bordel je i pod hlavní gumičkou v drážce. Pokud se to neopraví perfektně hned, zase to přijde a kolikrát to majitel ani nepozná, má chip, naloží a postupně si zvykne, že ani na křižovatce auto nepopojede...
Takže pístek vypumpovat ven a vyčistit? Udělám to v pohodě doma? Není tam nějaký fígl? Předpokládal bych, že vyšlapu váleček ven, vyčistím a vše zase zpět a nakonec odvzdušnit. Má to ESP, ale mělo by to jít odvzdušnit klasicky, že?

Díky, L.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“