Lenost a žravost motoru 2,5dCi 100k v Masteru

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Lenost a žravost motoru 2,5dCi 100k v Masteru

Příspěvek od JiRaY »

Zdravím,pánové. Vyfasoval jsem v práci místo starého transita novějšího Mastera,ale příjde mi to jak z bláta do louže. Je to r.v. 2009,motor 2,5dCi 100 koní,euro4 údajně bez filtru pevných částic,karoserie prodloužená,středně vysoká,najeto 115 000km,po prvním majiteli,doloženo serviskou a výpisem historie z renaultu ČR.

A teď k věci,auto je děsně lenivý,maximální rychlost je 140 km/h,ale asi po dva kilometry dlouhým rozjezdu,a plynu na podlaze,tudíž udržovat na dálnici trvale třeba 130 je nad možnosti auta :D Jezdím po dálnici tak 110 km/h a spotřeba i s prázdným autem se mi pohybuje kolem 10ti litrů,a to nemám těžkou nohu.Do nafty přidávám VIFpro lepší mazivost. Zajímavý,že po městě i když na to šlapu a motor vytáčím,tak to nepřeleze 9-9,5l/100km,ale i to se mi zdá na prázdné auto celkem dost.
Na autě jsem vyměnil olej,naftový filtr,vzduchový filtr,udělali jsme rozvody,ale prakticky nic se na jízdu nezměnilo,i když naftový filtr byl totálně černý neprůchodný a vzduchový filtr to samé :(

Popravdě už nevím co s tím,protože lenost auta je celkem velká,nejhorší je skok mezi dvojkou a trojkou,na jedničku to celkem jde,na dvojku taky,ale vytočím dvojku na 3000,dám trojku,otáčky spadnou na 1900 a auto nejede,a chvíli "zamrzne",než se otáčky dostanou na 2000,pak se to chytne a trošku rozhoupe.

Žádná porucha mi nesvítí,olej to nebere,a jinak se to chová normálně až na to že to nejede a žere.

Co by jste mi radili? Pustit se do EGR ventilu,nebo to nechat načipovat? Předchozí Transit TDDi 85koní byl teda svižnější a maximálku měl taky úplně jinde,navíc jezdil o dva litry úspornějc... (hm)
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 764
Registrován: 08 pro 2006, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od JARDA2 »

jen pro porovnání 2,2 hdi P.Boxer 04 74kw max. 140 a to ještě musí foukat dobrej vítr při 90km spotřeba kolem 8 město 10 při 110-120 dálnice 10. 100 koní na tyhle krabice je hrozně málo takže si myslím že to je normální.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33613
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

asi by si měl sednout vedle tebě někdo s diag a zjistit kolik máš tlak turba, kolik to dává pliva, pak dojdeš třeba na díru v coleru, nebo zda vůbec ví řj že dojíš plyn na podlaze,

mám podobnou zdechlinu a na nic jsme nepřišli, možná se nám ani nechtělo řidiče znám ještě z dob totáče, kolo drátu majz kladivo, všude fašky od chlastu a bordel ;)
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Mno právě že pro mě je to nemilý překvapení,když uvážím že jsem předtím míval starýho transita 2,5D 75 koní bez turba 150L,kterej sice nejel,maximálka 120,ale taky jsem jezdil furt za 8 a donutit ho žrát víc prostě nešlo... pak přišel transit TDDi 85 koní,a ten lítal 150-160 a taky za 8 litrů,max 9,ale to už bylo po dálnici pořád 150 a plnej plyn s vytáčením na doraz ...

A teď přišlo tohle,100 koní mi nepříjde tak málo,ale hlavně je děsný že po městě je spotřeba značně menší než po dálnici při 110ti km/h (LOL) Každý auto který jsem měl ,včetně osobáků a náklaďáků to mělo přesně naopak.

Jinak startuje dobře,za jízdy nekouří,jen při studeném startu malý šedomodrý obláček,jinak nic.

Slyšel jsem že tyhle motory mají problémový EGR ventil,dá se s ním něco dělat? Myslím,vyčistit nebo nejlíp zaslepit. Koukal jsem na něj a je k němu neskutečně špatnej přístup,to je snad na vyndání masky,příčky a chladičů :roll:
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Dneska jsem byl na načtení diagnostikou,nahlásilo to přechodné závady na ABS,předpínači pásů,trvalá chyba v obvodu žhavení,a přechodná chyba plynového pedálu... Všechny šly smazat až na to žhavení,to vyskočí znovu.

Vtipný je,že žádná kontrolka nesvítí a při startu všechny zhasínají jak mají :D

Spotřeba za dnešní městské courání činí krásných 9,5 l a to jsem vezl necelých 100 kilo na korbě a šetřil to. Byl jsem za známým v práci,kde provozují 10 Masterů,většina 2,5dCi 120k,a dva dCi 100k ,a spotřeba se jim pohybuje u silnější verze 120k 8,5-9 litrů a u 100k +-8 litrů,jak město,tak dálky (hm)
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33613
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jít na diagnostiku přečíst pamět závad zkusit ji vymazat to není diagnostika to je takové čtení oničem ;)
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“