FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
se zvýšením startovací dávky nespěchej. Napřed musí narůst tlak, aby ŘJ motoru povolila otvírání vstřikovačů. Napadá mě ještě, jestli by šlo vyčíst diagnostikou, jak moc je zavřený DRV ventil při startování studeného motoru a pak to samé u teplého motoru.
P.S. je dost možné, že ten malý pístek na vstupu do čerpadla je úderem kladívka už otevřený, ale nezavírá. Už jsi tu někde psal o proudu do ventilu DRV. Mě teď zajímá, kolik to ukáže při startovacích otáčkách studeného a pak teplého motoru. Ty hodnoty by měly být stejné, magnet musí držet polohu zavřeno. Vlastně zavřít by se měl ještě před roztočením motoru, jen po zapnutí zapalování. Tak zkus obě varianty. Studený po zapnutí zapalování a pak při startování a to samé teplý motor.
se zvýšením startovací dávky nespěchej. Napřed musí narůst tlak, aby ŘJ motoru povolila otvírání vstřikovačů. Napadá mě ještě, jestli by šlo vyčíst diagnostikou, jak moc je zavřený DRV ventil při startování studeného motoru a pak to samé u teplého motoru.
P.S. je dost možné, že ten malý pístek na vstupu do čerpadla je úderem kladívka už otevřený, ale nezavírá. Už jsi tu někde psal o proudu do ventilu DRV. Mě teď zajímá, kolik to ukáže při startovacích otáčkách studeného a pak teplého motoru. Ty hodnoty by měly být stejné, magnet musí držet polohu zavřeno. Vlastně zavřít by se měl ještě před roztočením motoru, jen po zapnutí zapalování. Tak zkus obě varianty. Studený po zapnutí zapalování a pak při startování a to samé teplý motor.
Naposledy upravil(a) Mirekdoda dne 12 pro 2024, 20:21, celkem upraveno 1 x.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
asi to nesouvisí,ale nedávno taky fiat 1,3jtd najednou nestartoval. Tak po tel sem mu mimo jiné poradil at zkusí spojit motor s minusem na baterce a to chytlo,takže kabel. No ten sem vypreparoval,očistil,atd,pak sem mu to vrátil a prej že to najednou i líp startuje na drc. Před tim to točilo mnohem dýl,než chytil. Baterka,starter,vstřiky,vše stejný,jen ten minus kabel.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
volvo pan:
ano, pod to se podepisuji.
ano, pod to se podepisuji.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
OK. Vyzkouším a ozvu se, Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
jelikož mám stejný motor v autě, tak mě zajímá, v čem je problém. Počkám.
jelikož mám stejný motor v autě, tak mě zajímá, v čem je problém. Počkám.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
1. start na studeném motoru: doba startu cca 2s, otáčky při startu-193, tlak paliva-146bar, RCO regul. tlaku paliva-40%, regulační proud paliva-při zapnutí klíčku a běhu el. čerpadla-811mA, po vypnutí el. čerpadla-58,8mA a při startu-1984 až 2000mA. Po cca půl minutě jsem motor zhasnul a zkusil znovu start. Doba startu cca 10s, otáčky při startu-225, tlak paliva-126bar, RCO regul. tlaku paliva-40%, regul. proud paliva-staejné jako u prvního startu. Motor jsem zhasnul cca po pěti minutách teplota chlad. kapaliny 44st. A to byla konečná. Točil jsem jak magor, ale motor nenaskočil. Tlak paliva se nodostal přes 63bar, RCO regil. tlaku paliva 40% a regul. proud paliva stejný jako při prvním startu. Žádné vyloženě abnormální odchylky. Teda až na ten tlak paliva. Mrknu opět na ten pístek, ale když jsem ho posledně rozhýbal, tak pěkně chodil a pružil. Smáčnul jsem ho dokonce jen vazacím drátem. Tak lehce šel. Já jsem prostě na konečné.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
z těch hodnot na ventilu DRV mi vyplývá, že funguje a při startování skutečně zavírá, aby do přepadu z čerpadla neunikala nafta, která je určená do railu. Takže nízký tlak nafty ve vysokotlaké větvi způsobuje nahodile ten pístek na vstupu do vysokotlakého čerpadla. Jenže, co když je reálný tlak nafty na správných hodnotách, jen čidlo tlaku v railu někdy ukáže víc a někdy míň. A když ukazuje míň, ŘJ motoru nedovolí otvírání vstřikovačů.
z těch hodnot na ventilu DRV mi vyplývá, že funguje a při startování skutečně zavírá, aby do přepadu z čerpadla neunikala nafta, která je určená do railu. Takže nízký tlak nafty ve vysokotlaké větvi způsobuje nahodile ten pístek na vstupu do vysokotlakého čerpadla. Jenže, co když je reálný tlak nafty na správných hodnotách, jen čidlo tlaku v railu někdy ukáže víc a někdy míň. A když ukazuje míň, ŘJ motoru nedovolí otvírání vstřikovačů.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Už jsem si i na něj několikrát tipoval, jenže jak ho vyzkoušet. Jedině ho napojit nějak na zkoušečku vstřikovačů pumpovat a měřit jestli se mění odpor. To bych ovšem musel znát hodnoty při určitých tlacích. Proč by ale při prvním startu to normálně chytilo a až při dalším byl problém. Ikdyž ten studený motor taky nechytá, tak jako dříve na drc. A zajimavé je že kfyž to pustím z kopce, tak to lapne na dvou metrech. Mrknu teď ještě na ten pístek.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
když to z kopce chytne na drc, je to asi tím, že se motor a čerpadlo dostanou na vyšší otáčky, než startovací. A pokud ten pístek škrtí zaplavování čerpadla naftou, ty vyšší otáčky tlak vyrobí. Za chodu motoru stačí jen upouštět méně nafty do přepadu přes DRV. K tomu pístku, asi to čerpadlo bude muset ven. A zkontrolovat pístek podle toho videa.
když to z kopce chytne na drc, je to asi tím, že se motor a čerpadlo dostanou na vyšší otáčky, než startovací. A pokud ten pístek škrtí zaplavování čerpadla naftou, ty vyšší otáčky tlak vyrobí. Za chodu motoru stačí jen upouštět méně nafty do přepadu přes DRV. K tomu pístku, asi to čerpadlo bude muset ven. A zkontrolovat pístek podle toho videa.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Teď právě jsem skončil v dílně. Dodělal jsem brzdy na STK a mrknul jsem ještě na ten pístek. Asi stokrát jsem ho smáčknul a pustil, aby se pořádně rozhýbal. Pak jsem zkusil startovat. Studený opět 2 až 3s teplý ani h....!!! Tlak se zasekne na 55bar pak skočí na 63bar při delším startování sem tam vysločí na 73bar, ale víc ani prd. Co když do toho přívodu nad ten pístek nalisuju nějakou tenkostěnnou trubičku tak, aby ten pístek zůstal dole. Samozřejmě jen na zkoušku. Když je ten pístek dole mělo by to startovat, ne? A když je zavřený čili nahoře jde palivo do přepadu. je to tak?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
-zalisováním trubičky, aby ten pístek udržela v otevřené poloze bys uzavřel cestu nafty do vysokotlaké větve čerpadla. Představ si válec dvoutaktního motoru a přefukové kanály v něm. Takže když je pístek na vstupu do čerpadla nahoře, je to jako píst v motoru v horní úvrati. Kanálky jsou zavřené. Jak se píst přesouvá do dolní úvratě, kanály se otevřou. Ale ta trubka je vlastně uzavře.
-Dno pístku na vstupu do čerpadla má kalibrovaný otvor. Tím otvorem protéká nafta trvale k mazání vačky a pak do přepadu, ať je pístek uzavřen, nebo otevřen. 0,8 bar by mělo stačit na posunutí pístku do otevřené polohy (čili, krátce po roztočení el. čerpadla). "Přefukovým" kanálkem začne zaplavování vysokotlaké části čerpadla. Pak otočíš klíčkem a startuješ.
-Píšeš, že vysokotlaké čerpadlo je po repasu, ale přesto ještě taková úvaha. Pracovní písty čerpadla tlačí naftu díky zdvihu na vačče. Zpět do výchozí polohy pro "nasátí" nafty nad píst ho tlačí pružina. Co když za tepla ty pružiny nestíhají a pracovní zdvih pístů je kratší? Nebo ta nafta po stlačení pístem prosakuje kolem pístu do přepadu.
-Na výstupu stlačené nafty nad každým pístem je kuličkový ventil. Tlakem nafty nad pístem se kulička zvedne a pustí naftu do railu. Jakmile píst přestane naftu tlačit, tlak v railu kuličku zatlačí zpět, aby se nafta z railu nevracela nad píst při jeho pohybu zpět. Takže jestli není nějaký problém s kuličkovými ventily.
-ještě k pístku na vstupu do čerpadla. Domeček pístku včetně pístku má větší průměr, než zbytek trubičky. Do vnitřního průměru trubičky nad pístkem nic netrčí.
-zalisováním trubičky, aby ten pístek udržela v otevřené poloze bys uzavřel cestu nafty do vysokotlaké větve čerpadla. Představ si válec dvoutaktního motoru a přefukové kanály v něm. Takže když je pístek na vstupu do čerpadla nahoře, je to jako píst v motoru v horní úvrati. Kanálky jsou zavřené. Jak se píst přesouvá do dolní úvratě, kanály se otevřou. Ale ta trubka je vlastně uzavře.
-Dno pístku na vstupu do čerpadla má kalibrovaný otvor. Tím otvorem protéká nafta trvale k mazání vačky a pak do přepadu, ať je pístek uzavřen, nebo otevřen. 0,8 bar by mělo stačit na posunutí pístku do otevřené polohy (čili, krátce po roztočení el. čerpadla). "Přefukovým" kanálkem začne zaplavování vysokotlaké části čerpadla. Pak otočíš klíčkem a startuješ.
-Píšeš, že vysokotlaké čerpadlo je po repasu, ale přesto ještě taková úvaha. Pracovní písty čerpadla tlačí naftu díky zdvihu na vačče. Zpět do výchozí polohy pro "nasátí" nafty nad píst ho tlačí pružina. Co když za tepla ty pružiny nestíhají a pracovní zdvih pístů je kratší? Nebo ta nafta po stlačení pístem prosakuje kolem pístu do přepadu.
-Na výstupu stlačené nafty nad každým pístem je kuličkový ventil. Tlakem nafty nad pístem se kulička zvedne a pustí naftu do railu. Jakmile píst přestane naftu tlačit, tlak v railu kuličku zatlačí zpět, aby se nafta z railu nevracela nad píst při jeho pohybu zpět. Takže jestli není nějaký problém s kuličkovými ventily.
-ještě k pístku na vstupu do čerpadla. Domeček pístku včetně pístku má větší průměr, než zbytek trubičky. Do vnitřního průměru trubičky nad pístkem nic netrčí.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Nezdá se mi že by tu repasi až tak ojebali?! A pak: s tím původním čerpadlem to startovalo úplně stejně. Proto jsem ho nejdříve celé přetěsnil a nakonec vyměnil za repasované. Že by obě čerpadla měly stejnou závadu? Já spíše ještě nějak vyzkouším ten snímač tlaku na railu. Tam by mohl být zakopaný pes. Pokud ne, tak už fakt jedině polít benzinem a zapálit.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
OK, možná nastal čas rozšířit okruh hledání chyby. Jsem zvědavý, jak dopadne ten snímač tlaku nafty v railu.
OK, možná nastal čas rozšířit okruh hledání chyby. Jsem zvědavý, jak dopadne ten snímač tlaku nafty v railu.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Snímač jsem vyndal ven a na zkoušečce vstřikovačů jsem ho zkoušel. Neměl jsem žádnou redukci, která by se mi na snímač hodila, takže jsem to propojil kouskem tlakové hadice. Ovšem ta se mi začala při cca 60barech nafukovat, takže jsem toho nechal a musím vyrobit nějaké kovové propojení. Snímač má tři piny. Nejsou tam žádná čísla, ale když otočím spínač tak, aby na jeho konektoru ten zajišťovací ,,zobáček" byl otočený ke mně tudíž nižší strana konektoru ke mně tak mezi levým pinem a středním pinem je odpor 1,840 MOhmů a mezi levým a pravým pinem 0,21 MOhmů. Mezi středním a pravým je pak ---. Při těch 60barech kdy jsem to přerušil, aby nebouchla hadice se odpory nikterak nezměnily. Buď to byl tedy slabý tlak pro reakci snímače nebo je fakt v hajzlu.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
kontrola snímače tlaku nafty:
-vypnutý klíček zapalování, rozpojit konektor.
-měříme konektor na straně drátů, zapnout zapalování, mezi světle zeleno-černým kablíkem a kostrou motoru musí být napětí v rozsahu 5,1V až 4,88V.
-vypnout zapalování a připojit konektor zpět.
-zařídit přístup k prostřednímu konektoru na ŘJ motoru. Konektor nesundávat.
-zapnout zapalování. Mezi pinem v horní řadě prostředního konektoru (pátý z prava) a kostrou motoru musí být napětí v rozsahu 5,1V až 4,88V.
kontrola snímače tlaku nafty:
-vypnutý klíček zapalování, rozpojit konektor.
-měříme konektor na straně drátů, zapnout zapalování, mezi světle zeleno-černým kablíkem a kostrou motoru musí být napětí v rozsahu 5,1V až 4,88V.
-vypnout zapalování a připojit konektor zpět.
-zařídit přístup k prostřednímu konektoru na ŘJ motoru. Konektor nesundávat.
-zapnout zapalování. Mezi pinem v horní řadě prostředního konektoru (pátý z prava) a kostrou motoru musí být napětí v rozsahu 5,1V až 4,88V.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.