Stránka 8 z 19

pomoc

Napsal: 24 črc 2012, 11:01
od marián1
Ahoj chlapi.
Takže BKP už po výmene celého modulu vyvažovákov z reťaze na ozubené kolesá v autoriz. servise Auto Jarov Praha po 60 000 km od prerábky v prdeli.
Momentálne má 149 000 km .Otázka znie je možné na tento kód motora dať nový celý modul vyvažovákov z motora CR 2,0 (offtopic) (wallbash) CBAB kde je ten šesťhran dlhší a vraj už aj lepší matroš tých vyvažovákov? Kdesi som čítal že tieto dva motory majú rovnaký spodok a ževraj to pasuje.
Nemám prístup na etku tak si to neviem zistiť.
Mám to rozobrané a neviem sa rozhodnúť čo dalej s tým.
Robil z Vás niekto výmenu celého modulu?
Neviem či keď to zhodím dolu či sa niečo nepohne resp. či to má nejaký súvis s rozvodmi.
Skúste hodiť postup výmeny celého modulu.
Dík. Marián

Napsal: 26 črc 2012, 22:12
od Karlos3
Tak jsem dnes měnil šestihran na svym Pašíkovi ..2.0TDI-CR 103kw CBAB ..a asi scela zbytečně :-)
Mám vyrobu auta 03.09.2009 !!...dle etky mám mít 77mm unašeč ..tak mi to ukazala moje zastaralá neaktual.etka a i etka v autoriz.servisu!!! ..tak jsem koupil tu podle etky, dnes jsem to z mým mechanikem rozebral, vytáhneme šestihran a on tam byl už 100mm :-)) ..poprvé v životě co mi lhala i etka :-)) ..a asi ani borci ve VW nevěděj co tam dávaj :-) ..a co víc ...na tom šestihranu nebyla jediná známka ani otlačení :-) ..muj mechanik jí utřel hadrem a pak jsme na obě koukali a kdyby on nevěděl v který ruce má tu novou, tak ani nevíme která to je :-)) ..naprosto bez známek ani otlačenin a to mám na motoru nalítnuto bez mála 180.000km !!! ... fakt mně to překvapilo, že i etka umí lhát ...Ještě ten muj mechanik, bývalej zaměstanenc VW volal do VW, nahlásil muj VIN a taky, hlásilo to, že mám ten 77mm unašeč :-) ...

Napsal: 04 říj 2012, 20:07
od sharik4x4
Jelikož se snažím neustále vylepšovat technologii opravy vyvažovacích hřídelí provedl jsem dnes měření tvrdosti materiálu použitého na vyvažováky.
Měřeno na cejchovaném přístroji metodou Rockwell.
Naměřené hodnoty:
obyčejný imbus klíč 6mm - 53 HR /pro porovnání/
šestihran tyčka s písmenkem B- 57 HR
šestihran tyčka s písmenkem F- 57 HR
materiál použitý na vložku do hřídele 62 HR
materiál vyvažováků nelze změřit protože je povrchově upraven a museli bychom ho rozřezat a pak měřit uvnitř,aby to bylo objektivní.

Měřením bylo zjištěno,že použitý materiál na šestihran se v tvrdosti nemění ať je to jakákoliv verze s písmenem A až F.
Proto nechápu proč udělali u VW 5 druhů tyček a co tam tedy vylepšovali.Možná upravovali technologii výroby šestihranu,ale výsledek byl vždy stejný.
Dále bylo potvrzeno,že použitý materiál na vložku je tvrdčí než je samotý šestihran a tudíž by nemělo docházet k jeho vymačkávaní.
Tímto prosím všechny,jestli se někomu válí někde špatný vyvažováky,které jsou KO či nějak poškozeny a nebude je potřebovat,rád je od něj odkoupím pro ůčely zkoušek.Pište SZ.Děkuji

Napsal: 14 říj 2012, 13:50
od Luky.Sipak
Ahoj. Mám Golf V 2.0TDi 103KW kod motoru BKD. Chtěl bych se zeptat zda mohu mít také nějaký problém? Mám tam také hřídelky které se vymačkávají? Děkuji popř. mohu napsat VIN. Najeto mám 168 000

Napsal: 14 říj 2012, 16:53
od Tomas.cz
BKD tohle nemá

Napsal: 14 říj 2012, 17:25
od jericho-3
sharik4krát4 - tam je asi problém v kmitání při běhu, tomu žádná tvrdost neodolá, spíš kdyby bylo trochu pružnosti./zkrutná tyč/. ? Co Ty na to? Kam se bude ubírat další vývoj úpravy? :)

Napsal: 14 říj 2012, 19:42
od Kefi
sharik4x4 píše:Jelikož se snažím neustále vylepšovat technologii opravy vyvažovacích hřídelí provedl jsem dnes měření tvrdosti materiálu použitého na vyvažováky.
Měřeno na cejchovaném přístroji metodou Rockwell.
Naměřené hodnoty:
obyčejný imbus klíč 6mm - 53 HR /pro porovnání/
šestihran tyčka s písmenkem B- 57 HR
šestihran tyčka s písmenkem F- 57 HR
materiál použitý na vložku do hřídele 62 HR
materiál vyvažováků nelze změřit protože je povrchově upraven a museli bychom ho rozřezat a pak měřit uvnitř,aby to bylo objektivní.

Měřením bylo zjištěno,že použitý materiál na šestihran se v tvrdosti nemění ať je to jakákoliv verze s písmenem A až F.
Proto nechápu proč udělali u VW 5 druhů tyček a co tam tedy vylepšovali.Možná upravovali technologii výroby šestihranu,ale výsledek byl vždy stejný.
Dále bylo potvrzeno,že použitý materiál na vložku je tvrdčí než je samotý šestihran a tudíž by nemělo docházet k jeho vymačkávaní.
Tímto prosím všechny,jestli se někomu válí někde špatný vyvažováky,které jsou KO či nějak poškozeny a nebude je potřebovat,rád je od něj odkoupím pro ůčely zkoušek.Pište SZ.Děkuji
Ahoj,
to že mají stejnou tvrdost to ještě nic neznamená!
Může se jednat o "lepší" materiál, kde při stejné tvrhosti HRC je daleko houževnatější jádro např, 15 ocel bude stejně tvrdá jako 19 (nástrojá) a
pevnost(houževnatost) v jádře má 15 daleko vyšší!
A až F může být např. tolerance přesnosti dle drážky v protikusu (jako písty a vložky) nebo výrobní metoda a nebo třeba materiál.
Tím, že je materiál měkčí než vložka (jak píšeš) tak právě by mělo docházet k jeho vymačkávání, např. vždy v soustavě ozubených kol je jedno měkké, které se nejlépé mění a je na výrobu nejlevnější a zároveň je celá soustava kol tižší!! Proto udělali šestihran měkčí, protože se lépe mění a je levnější než protikus a zároveň to při opotřebení neklepe jako u stejně tvrdých součástek! Ale jestli se šestihran "střihne" nebo vymačká
tak je zřejmně poddimenzovaný průřez nebo nevychází na otlačení!
Možná nebo co já vím!
:)

Napsal: 14 říj 2012, 20:53
od sharik4x4
Rozdíl může samozřejmě být v materiálu použitého na tyčku A-F. Jinak v přesnosti výroby šestihranu si moc u VW hlavu nelámou.Co várka tak jinej rozměr.Kupuji tyčky cca po 10Ks a když je změřím mikrometrem tak jen zírám,jaké jsou rozdíly.Poslední várka byla normálně kónická.
U tyčky nepředpokládám rozdílnou tvrdost na povrchu a uvnitř/jádro/,je to válcovaná ocel.Materiál, z kterýho je vyrobena vložka, se používá na raznice,takže odolává tlaku i oděru vcelku statečně.
Jinak tyčka je myslím dostatečně houževnatá či pružná.Ještě jsem ji neviděl zlomenou.Při zkouškách na ohyb odolávala vcelku dostatečně až nakonec praskla při výchylce cca 8mm.

Jinak vývoj samozřejmě pokračuje, připravuji možnost přestavby z 77mm na 100mm tyčku.Až to bude připravené,dám info.

Napsal: 31 led 2013, 20:46
od sharik4x4
Jen pro zajímavost,dávám foto laserový svářečky kterou se zavařuje vložka.
Obrázek
Obrázek

Napsal: 31 led 2013, 21:12
od lukas6666
a má tu hriadelku aj motor 2.0 TDI CR kod motora CFHC 103 kw, octavia 2012? vdaka

Napsal: 31 led 2013, 21:18
od Huml
jericho-3 píše:sharik4krát4 - tam je asi problém v kmitání při běhu, tomu žádná tvrdost neodolá, spíš kdyby bylo trochu pružnosti./zkrutná tyč/. ? Co Ty na to? Kam se bude ubírat další vývoj úpravy? :)
něco na tom bude, poprvé kdy jsem se s tímto problémem setkal to bylo na B6, bylo to uplně protočený, že to už nemazalo, oprava byla jen údajně "na prodej", tak jsem tam s nedůvěrou zalepil novej 6ti hran dvousložkovým lepidlem, nicméně to auto pořád jezdí u stejnýho majitele už myslím 3. nebo 4. rok od opravy a jezdí pořád, dokonce i turbo, který se kouslo v důsledku toho, že to nemazalo, rozhejbával jsem hřídelku na autě

Napsal: 31 led 2013, 22:06
od Petr T
Passat 2.0TDI 103KW BKP r.v.12/06 jak je na tom?

Napsal: 01 úno 2013, 10:18
od sharik4x4
U motorů CR k protočení hřídelky nedochází.Takže neřešit.

BKP ale problém má,takže řešit včas ,jinak turbo KO a pak motor KO. :D

Napsal: 22 úno 2013, 21:59
od petrogi
zdarec,jen se chci stopro ujistit,jak je to tedy u meho motoru,mam A4 B8 2008 a motor CAGA-2.0TDI 105kw cr.uz mam najeto 230 000km a zatim krom setrvaku auto slape jak svycary,takze bych nerad neco podcenil.moc dik za info.

Napsal: 26 úno 2013, 21:01
od petrogi
petrogi píše:zdarec,jen se chci stopro ujistit,jak je to tedy u meho motoru,mam A4 B8 2008 a motor CAGA-2.0TDI 105kw cr.uz mam najeto 230 000km a zatim krom setrvaku auto slape jak svycary,takze bych nerad neco podcenil.moc dik za info.
vite to tedy nekdo na 100% s tema motorama CR,ze je to v klidu??abych mohl v klidu spat????