jak na zlepseni TD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

každej pist u dieslu ma ocelovou vložku případně jen zality plíšky z bimetalu.Jak jsi zas přišel na to že AEF ji nema?A z čeho by měly byt kovany pisty když ne z hliniku a jeho slitin
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
mmozga
Přispěvovatel
Příspěvky: 299
Registrován: 28 čer 2009, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od mmozga »

tuner píše:každej pist u dieslu ma ocelovou vložku případně jen zality plíšky z bimetalu.Jak jsi zas přišel na to že AEF ji nema?A z čeho by měly byt kovany pisty když ne z hliniku a jeho slitin
takže pístu u D jsou stejný jakou u TD?myslim materiál..nebo i treba velikostně?a vydrží stejnou zátěž?
Seat Toledo 1.9TDi 81kw ERG off PP764 GT1749VA chip - POWERED BY TDI + extreme music
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Už jsem tu psal jekej je rozdil mezi motorem VW 1,9D a TD.Material a provedeni je stejny pruměr taky.Jestli ma ale upleně stejnou sílu dna a sten to nevim,každopadně ma daleko menší pruměr pístního čepu o 2mm
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

a písty u D nejsou chlazené ostřikem olejem na dno pístu
omluva, u 1.6 vím, myslel jsem (možná mi to někdo tvrdil) že i u 1.9
Naposledy upravil(a) Smoke dne 10 led 2010, 18:36, celkem upraveno 1 x.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Pisty u 1,9D jsou chlazeny ostřikem,u 1,6D nejsou.Maš špatny info, mateš tu lidi.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

takovej dotázek:

zlepší se něco pokud zvednu otevírací tlak u trysek??

(palivo s příměsí aromatiku)
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Hej menej emisi (noteeth)

Palivo pri vyssom tlaku sa jemnejsie rozprasi, tym sa vyrvori kvalitnejsia zmes ktora sa efektivnejsie spali. Prakticke skusenosti su nasledovne. Fiat Tipo 1.9TDS. Povodny otvaraci tlak bol 150Bar . Nejaky specialista ho zvysil na 190Bar. Motor asi o otacku dlhsie startoval, menej dymyl, vlaznejsia rakcia na plyn, tvrdsi chod.
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

když u seriovýho motoru zvedneš tlak trysek, tak to poznáš na chodu/ zátahu motoru??
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

Díky vyššímu otvíracímu tlaku na trysce se víc " nafukuje " vstřikovací trubka a tím pádem se zmenší předvsřik a vstřikovaná dávka . Po přidání nafty a zvětšení předvstřiku by to mohlo fungovat :-) . Do vstřikovacího čerpadla bych ale použil rolny z TDi čerpadla ( sou stavěný na větší zátěž ) .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
Milo75
Přispěvovatel
Příspěvky: 599
Registrován: 24 bře 2009, 21:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Milo75 »

PavelTDi píše:Díky vyššímu otvíracímu tlaku na trysce se víc " nafukuje " vstřikovací trubka a tím pádem se zmenší předvsřik a vstřikovaná dávka . Po přidání nafty a zvětšení předvstřiku by to mohlo fungovat :-) . Do vstřikovacího čerpadla bych ale použil rolny z TDi čerpadla ( sou stavěný na větší zátěž ) .
rolny myslíš- vysokotlaké potrubí???
Alfa Romeo 75 3,0V6
alfetta GT 1,8 1976
alfa 159 2,4JTDM TI
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

Ne , ne , rolny jsou to , po čem se valí axiální vačka .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Použit rolny z TDI kvuli vyššímu vstřik tlaku je zbytečny, ty jsou vhodny když by se dal větší pistek a to z duvodu většího mech. namahaní. Ale vyšší vstřik tlak maximalně tak akorat posune nepatrně předvstřik. Čerpadlo ma vstřikovací tlak kolem 1600 bar, takže posunutí zahajení vstřiku o nějakejch par desitek barů ho nijak moc mechanicky nezatíží.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
nieto
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 08 dub 2009, 22:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od nieto »

Vedel by mi niekto prosim povedat aky je rozdiel v mechanickej casti ceradla 1,9 TD a 1,9 TDi? Mam na mysli piestik, hlavu,.. a za dalsie niekde na nete som kedysik videl nieco take ako mechanicke ovladanie hydraulickej spojky.Vedel by mi ku tomu iekto povedat nieco blizsie? Do akych aut sa do montovalo a kde sa to a zohnat? dakujem
VW GOLF II 1,6 TD 51 kW
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Rozdi TD a TDI je 1mm na pruměru pístku D a TD ma pruměr 9 a TDI 10mm. Mechanicky ovladaní spojky je občas použity na některych T4,B3,B4,Polo TDI,Cordoba TDI,Toledo TDI. Taky potřebuješ uplně jiny lano spojky. Cana novyho mech ovladaní je cca 3500Kč. Jednodušší je si namontovat hydraulicky ovladaní, vyjde to na par Kč a par hodin prace
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

tuner píše:Rozdi TD a TDI je 1mm na pruměru pístku D a TD ma pruměr 9 a TDI 10mm. Mechanicky ovladaní spojky je občas použity na některych T4,B3,B4,Polo TDI,Cordoba TDI,Toledo TDI. Taky potřebuješ uplně jiny lano spojky. Cana novyho mech ovladaní je cca 3500Kč. Jednodušší je si namontovat hydraulicky ovladaní, vyjde to na par Kč a par hodin prace
Kromě toho milimetru na průměru pístku taky jiná vačka , jiné zakončení kanálku konce vstřiku , jiná konstrukce výtlačných ventilků. Prostě všechno , co ovlivňuje průběh vstřiku . . . Nezapoměň , že u přímýho vstřiku je zhruba poloviční doba vstřikování oproti komůrce . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“