Stránka 9 z 13
Napsal: 24 lis 2018, 09:58
od maka123
Měl jsem půjčenou Fabii 1.0 tsi 81kw na jeden den a jede to opravdu pěkně. Chvíli jsem přemýšlel, že bych jí koupil, ale když to vidím nechám si 1.4tdi,už mám najeto 329t. a jezdí pořád stejně jako za mlada.

Napsal: 24 lis 2018, 13:45
od jericho-3
Nech si klasiku, určitě o nic nepřijdeš, budeš mít čas sledovat ze závětří osvědčené techniky, jak se to vyvrbí..To že to jede pěkně, nic neznamená a ty jsi zhýčkán tím, že jsi najel tolik km bez problémů..To už dnes je spíš časté jako výhra v loterii, až budou mít tyto dnešní skvosty více najeto, teprvé poté se ukáže, jakým průserem to vlastně je..

Napsal: 25 lis 2018, 12:40
od Huml
Rayx píše:Huml píše:1,4 TSi CAXA, 99tis. najeto, no holt LSPI je sviňa
První majitel, nechá se tedy zhruba říci, jak s tím jezdil, jestli podle rádce, nebo je to DSG? Olej to jistě nebralo, ale černota spalováku i mezikruží na pístu je šílená, vnitřní EGR asi bylo často využito naplno ... Opravdu karbonu jak z fichtla ... To se pak ta nižší spotřeba benzínu přímovstřiku vyplatí ve srovnání s MPI

no první majitel to asi je, auto je moc pěkný, je to 2009, manuál, rádce řazení to ještě nemá, těžko říct co je v tom motoru za olej, ale hlavním viníkem bude podle mě způsob jízdy
Napsal: 25 lis 2018, 14:14
od Fire
To HUML: a jak radíš jezdit s TSi ? Ja i moji rikal at neposloucha našeptávače a drzi otacky proste nad 2000tis. !!!! Start/stop desktivave...
Napsal: 25 lis 2018, 14:41
od F40
otáčky nad 2 miliony TSI nedá

(pardon, ale nedalo mi to....)
Napsal: 25 lis 2018, 16:40
od jericho-3
Tady jde o to, že se zadání popírá.Proč se spustily přímé vstřiky? Kvůli své účinnosti , snížení kouřivosti a samozřejmě spotřebě.. A co se stalo, pokud se s autem cmrndá , tak se motor zničí a to už ze své podstaty konstrukce.Když se honí, tak mu to prospívá, ale žere jako protržený, někdy i dvojnásobně než při cmrndání a ekonoměr, který je k dispozici, k cmrndání přímo vybízí..Takže co má majitel dělat, mu koncern neřekne, má jej jako vždy na háku, žádné varování, jen slinty a slinty, reklamy a propaganda.A pokud to bude pěkný průser, nic se neděje, vyjedeme s novým motorem, zaručeně perfektním, zase o něco složitějším, kdy okolo něj nepropadne šroubovák..A až se rozjede nový průser, přejdeme plně EA ,elektromotoru je fuk, jak se točí a budou zase jiné starosti, které ještě neznáme...

Napsal: 25 lis 2018, 19:08
od Rayx
Tady bych se taky klonil stylu jízdy, jízda na "krouťák" od volnoběhu a sázet tam kvalty co nejvejš a co nejrychlejc
Jak to pán poznal, že se mu motor kazí, neklidný běh? Ta "prasklinka" mezi prvním a druhým kroužkem na pístu, to je ono, nebo je to "jen" v karbonu? No kruhy vypadaj bukový, přestože to má skládaný stírák a ten je podle všeho stále průchozí, tak první dva kruhy jsou na tom o dost hůř ...
Jericho, u DI benzínu je vše je OK, ale problém jsou jeho oxidy dusíku NOx, takže úsporný, výkonný a opravdu nekouřivý DI benzín má prostě stejný problém jak diesly, no a jeho nejjednodušší a nejrychlejší řešení je EGR, tím se z toho motoru stane sazomet, který se vnitřně "zasírá" se všemi negativy, ale máme nízký NOx ...
Napsal: 25 lis 2018, 20:38
od Huml
mělo to výpadky spalování, na tom 1. válci jsem následně naměřil tlak jen 7,5, jinak to nijak dramiticky špatnej chod nemělo a myslím, že kdyby to nehlásilo chybu, tak by se s tím jezdilo vesele dál, jinak na tom pístu 1. kroužek byl uplně zapečenej, je vidět, že ani neodskočil z drážky a 2. je prasklej, je tam na nich pěkně vidět kudy to fučelo a vzalo to sebou i ten píst, jinak válec je docela ok, ale i na ostatních je vidět, že to jezdilo asi opravdu podtáčený v záteži, takže dáme stejně všechny 4 písty nový
Napsal: 26 lis 2018, 08:51
od Rayx
Tak to měl pán štěstí, že to nepodcenil a řešil ty projevy i chyby (ono mu to asi ve volnoběhu nejelo

), takhle to u Tebe zachrání a bude moci jezdit dál, doufejme pro něj že v lepším režimu otáček než dosud
K tomu oleji, máš info, jak často měnil a co lil? To jen pro komplet info, nemyslím si, že by to stálo za tím problémem tohoto motoru.
Jen ještě poznámku, tady je vidět, jak koncern blbne s těmi kruhy a hlavně tedy provedením stíráku. Když tomu věnujou tolik, opravdu nechápu, jak mohli vypustit ty verze s jen "vrtanýmy" otvory a ještě tomu povolit LL interval. Jasně, roli hraje průměr pístu k průměru válce a zamýšlený "mazání" pístu nesetřeným olejovým filmem ze stěny, který je asi silnější u stíráku s menšímy drenážními otvory, ale nevzít v potaz ty lepivý nečistoty v oleji benzínovýho přímovstřiku dušenýho EGR, to je pak na položení si otázky, jestli je to nedostatečně nebo naopak velmi přesně otestováno ...

Napsal: 26 lis 2018, 10:18
od Source
taká otázka, dá sa na týchto motoroch vlastne ešte vypnúť EGR ? povecme ako na rotačkách, PDčkach a podobne, proste ho odstaviť v softe respektíve obmedziť na minimum ? alebo je to proste už nemožné na týchto motoroch ?
Napsal: 26 lis 2018, 10:49
od Rayx
Musíš si položit otázku, jak je EGR rešeno, externě, interně

Napsal: 26 lis 2018, 12:28
od jericho-3
Egr měli už staří japonci s nepřímým vstřikováním, kdy o EGRU v Evropě neměli tuchy a pátrali po tom, proč má odtrh kontaktů vliv na předstih..Většina benzinových motorů s přímým vstřikem má problémy se zakarbonováním, ale např. Messerchmitt BF 109 s přímým vstřikem měl max. otáčky 2800ot/min , měl 2 svíčky na válec , stačilo mu 87 oktanů benzinu a jeho spolehlivost byla konstrukčně v tom, že šel právě v plných otáčkách téměř veškerou dobu svého použití.Němci právě by měli mít zkušenosti v těchto charakteristikách a zkušenostech v tomto oboru , a zvládnout výrobu motorů při výrobě pitomých aut..

Napsal: 26 lis 2018, 13:28
od roman1648
No, jenže srovnávat konstruktéry ze čtyřicátých let a dnešní je úplně mimo, tehdy bylo jedno kolik to stojí atd, ale dnes ?
To jsi obávám se moc netrefil...
Napsal: 26 lis 2018, 17:15
od jericho-3
Ale tady nejde o trefení, princip je pořád stejný..U nepřímého vstřiku omývá benzin ventily a je ho dost, zato u přímého vstřiku je chudá směs , která "různými fintami a turbulencemi " musí motoru stačit a motor má proto úplně jiné vlastnosti a požadavky..Fyzika byla stejná tehdy i dnes, bohužel dnes si všichni myslí, že sežrali šalamounovo hovno a jsou geniové .. Ale vše už tady jednou bylo, jen je to dnes zakleté elektronikou, motor je různě dopován /také systémy, které tady byly už po přelomu století/ a bohužel je konstruktér více svazován než kdysi..Takže při dnešních možnostech výrobců, výpočetní techniky a stovek ajťáků by výrobce měl uspět aspoň tak, aby majitel mohl doufat, že motor se asponˇdožije poloviny své životnosti..Bohužel ne, když ty dnešní motory rozebereš a odmyslíš si ty novodobé rozvody , olejové klíňáky, atd. atd. tak tam máš ten starý motor jako kdysi s krátkými písty , kroužky jako prstýnek pro milenku, různými novodobými povrchy válců, gufery nové generace , kam se podíváš nějaký snímač, hlídač apod. a výsledek je tristní...Výrobce by měl říci, že tento motor do města prostě není vhodný a honit spotřebu převalováním kliky , která neví, zda má jít dopředu nebo dozadu a ničena dlouhými převody způsobí zasrání motoru, který má samočisticí schopnost pouze v plné palbě, kdy shoří vše, co tam je...Třeba to píšu blbě, ale nebude to daleko od pravdy...

Napsal: 26 lis 2018, 17:46
od maka123
Mě to připomnělo, kupoval jsem kotel a topenář mi říká radši menší výkon, aby jel naplno (největší účinnost), než větší a jel na poloviční vykon=dehtování=karbon. Jestli s tím někdo jezdí na čtvrt plynu, tak to asi takhle dopadne.