Stránka 10 z 38

Napsal: 29 pro 2015, 22:20
od WOB
špatnej odkaz, na fb to pro zvaný není:
Připojte se k této skupině, abyste mohli zobrazit diskusi, přidávat příspěvky a komentáře.

Napsal: 30 pro 2015, 13:31
od dhfool
Všichni víme, jak (ne)fungují multiznačkové diagnostiky a jejich vyčítání RC u různých aut. Tudíž jsme vydáni na milost a nemilost toho, jak která dignostika na SME bude s konkrétní značkou/modelem kompatibilní. Z toho pramení má obava, že v budoucnu při nějaké novelizaci, tohle budou oficiálně zajišťovat pouze autorizované servisy, popř. nějaké "certifikované" čtečky. No a taková "certifikace čtečky DTC/readiness" bude opět pro "někoho" pěkným příjmem. Možná to vidím příliš černě, ale kurva já ten náš stát znám :kol1:

TDIfun píše:takova zajimavost z FCD ohledne nesplneni kodu pro EGR, koukam, ze v tom bude takovy bordel ze to neni mozne. Vsichni budou mereni v nahradnim postupu asi

Toto je velmi kontroverzní bod nové metodiky.

A) "Nepřetržitě sledované" systémy musí být všechny (tři nebo dva) v nule, jinak je výsledek zkoušky nevyhovující.

B) Pokud jeden nebo více ze "sporadicky sledovaných" systémů nebude v nule (tzn. nedokončen), nařizuje metodika "náhradní postup", který má chybějící NULU v Readiness Code (dále jen RC) nahradit.

Tzn. bude-li RC vypadat takto 011 0000000 pak nevyhovuje, protože na místech nepřetržitě sledovaných systémů MUSÍ být nuly.

Bude-li vypadat takto: 000 01001110, pak může být výsledek emisního testu vyhovující, pokud vozidlo uspěje v náhradním postupu:

D) Postup benzín: Provede se zkouška pendlování lambdasondy.

E) Postup diesel: Provedou se všechny 4 akcelerace.

...a zde je ta kontroverze:

F) Příklad benzín: Jedna z jedniček bude znamenat, že nelze provést test systému zpětného vedení spalin, protože je tento nefunkční (pokud EGR nefunguje nebo je zaslepen, emituje vozidlo několikanásobně vyšší emise oxidů dusíku - nejjedovatější složky plynů, na které se zejména ve městech skutečně ve zvýšené míře umírá). Metodika však i vozidlu s nefunkčním "zpětným vedením spalin" udělí "náhradním postupem" vyhovující protokol, protože bude stačit, že "pendluje" lambdasonda.

G) Příklad diesel: To samé jako u "benzínu" (např. EGR zaslepen), tedy když se dostane k měření emisí diesel s filtrem částic, je možné při všech nulách v RC provést jen jednu akceleraci, když kouřivost bude velmi nízká (např. k = 0,01). Bude-li ale u sporadicky sledovaných systémů na všech místech jednička (např. takto: 000 011011010), nařizuje nová metodika akcelerace všechny čtyři. Takže Vozidlo s filtrem částic bude stále mít stejnou hodnotu kouřivosti u všech čtyřech akcelerací (0,00; 0,01; 0,00; 0,01), čímž je "odčiněno", že vozidlu někdo zaslepil EGR, nebo před SME vymazal všechny závady z paměti apod.. Takové vozidlo může mít funkční jen filtr částic, ale žádný další z emisních systémů, a SME mu díky tomuto "náhradnímu postupu" vystaví vyhovující protokol na další dva roky, i když bude např. při nefunkčním zpětném vedení spalin emitovat až 40 x vyšší emise nejjedovatějších oxidů dusíku NOx!

Napsal: 30 pro 2015, 20:17
od Ladas
stát nemůže určit kdo co bude měřit jednou dali licenci na měření emisí a potom to budou měnit to ne to by byly v průseru a snad všichni by dali žalobu protože přechod na nový měření vyjde jen startem s jinou mašinou asi na 400

Napsal: 31 pro 2015, 10:23
od dhfool
Myslel jsem spíš to, že někde budou používat třeba Texu, někde Bosch jinde Atal a podpora všech modelů aut není 100% byť by měla být, když jsou EOBD kompatibilní. A pochopitelně, čím novější kára, tak tím horší podpora. Certifikovaná čtečka by byl logický krok. Nefunguje-li, není to čtečkou, ale autem, tzn. špatný soft, nebo homologace :-D

Nebo by stačila J2534 pass-trough a diag. v cloudu na serveru ministerstva...

Napsal: 31 pro 2015, 21:03
od lt.kubosh
Logicky budou načítat jen emisní část chyb. A ta funguje i s pitomym BT ELM327 prakticky na všem od 2003.
Readiness je stav, kdy od vymazání proběhl celý self check - tedy auto jelo v close loop (řízení lambdou u benzínu) a ujelo alespoň XX km bez zápisu chyby, která ovlivňuje emise.

Napsal: 31 pro 2015, 21:41
od dhfool
lt.kubosh píše:Logicky budou načítat jen emisní část chyb. A ta funguje i s pitomym BT ELM327 prakticky na všem od 2003.
Readiness je stav, kdy od vymazání proběhl celý self check - tedy auto jelo v close loop (řízení lambdou u benzínu) a ujelo alespoň XX km bez zápisu chyby, která ovlivňuje emise.
Nefunguje bezchybně, ale měla by. Jestli je to diagnostikama, nebo špatně implementovaným EOBD protokolem do softu ECU neumím říct.

Všechno nejlepší do nového roku 2016!

Napsal: 04 led 2016, 16:33
od yary1
Mate nekdo info?

Jaky sw?

1. Je povinností používat schválený měřící program určený pro úřední měření. Je nepřípustné využívat měřících programů pro diagnostická měření.

Podle ceho? se urci originalita sw verze? databaze? Nebo jde o zber info pro dalsi vyuziti? Pri dalsi stk.

• Do přílohy protokolu se vypíše verze software hlavní řídící jednotky motoru, pokud je k dispozici (údaj CID, CALID).

Napsal: 05 led 2016, 14:07
od Vesnican
Doporučuju pročíst http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686 jestli to tu už někde je, tak se omlouvám

Napsal: 07 led 2016, 00:06
od Traker

Napsal: 07 led 2016, 12:57
od Andre
Právě jsem se vrátil z STK a ME a z mého pohledu se vlastně nic nezměnilo, přibylo jen pár fotek a čas, který musí auto v hale strávit, jinak je vše při starém včetně emisí.

Pokud někdo nemá vyloženě bastl s pochybným SW, není důvod se s upravenou jednotkou na emisích bát.

Napsal: 07 led 2016, 13:23
od roman1648
jj, taky jsem včera byl tam co normálně jezdím a je to jak říkáš, jen to celý trvá trochu déle...a stojí to víc (rofl)

Napsal: 07 led 2016, 14:21
od Vici
kolik to teď u vás stojí? stk + emise?

Napsal: 07 led 2016, 14:24
od PetrSs
Na stk kde jezdím mi bylo řečeno,že do konce června je na emise vyjímka,takže nevím,nevím jestli se emise někde dělají tak jak se všude píše a řeší nebo to přijde až po tom červnu.Jinak fotky a přihlášení vozu do databáze už funguje jen emise zatím zůstali při starým alespoň tam kde jezdím

Napsal: 07 led 2016, 14:27
od roman1648
1350,- benzin a 1650,- nafta komplet STK+EM,oboji zdrazilo o 300,-

Napsal: 07 led 2016, 14:33
od Vici
tak to máte fajn.. u nás emise benzín s katem 650, nafta 750 + STK 1050...