Stránka 2 z 2

Napsal: 03 srp 2012, 20:37
od Marek77
Dá se říct.

Ale nedalo mi to a ten vymontovaný motor jsem otevřel zespodu. Měl jsem totiž podezření na protočenou šálu. A moje domněnka se potvrdila. Šála na třetím válci se protočila a schovala mezi kliku a protější šálu. Tím píst vylezl výš do kompresního prostoru a při střihu ventilů klepal o sací ventil.

Klika pochopitelně na šrot. Takže oprava by se stejně nekonala.

Napsal: 03 srp 2012, 21:42
od JohnyFlat
Marek77 píše:Dá se říct.

Ale nedalo mi to a ten vymontovaný motor jsem otevřel zespodu. Měl jsem totiž podezření na protočenou šálu. A moje domněnka se potvrdila. Šála na třetím válci se protočila a schovala mezi kliku a protější šálu. Tím píst vylezl výš do kompresního prostoru a při střihu ventilů klepal o sací ventil.

Klika pochopitelně na šrot. Takže oprava by se stejně nekonala.
nejdřív jsi říkal, že jsi to počítal...

"Jenže tohle je naprosto jistě z hlavy. Frekvence toho klepání je poloviční,než otáčky motoru. Počítal jsem to-za deset sekund to kleplo 62x. Když to vynásobím šesti,vychází mi 372x za minutu. To je půlka oproti otáčkám volnoběhu. Čili klika ani čep to být nemohou,je to v hlavě."

a nakonec doměnka, že to je v klice se potvrdila.... takže jsi asi blbě počítal co :-D

Napsal: 04 srp 2012, 06:54
od Marek77
Ne - počítal jsem správně. Asi blbě počítáš Ty, ne? Principu motoru zdá se moc nerozumíš, mám dojem.

Pokud klepe píst o ventil, pak klepání je ve frekvenci ventilu a ne pístu, čili klepání je frekvenčně poloviční, než jsou otáčky motoru. Ke kontaktu pístu s ventilem totiž dochází každou druhou otáčku motoru (LOL) .

Napsal: 04 srp 2012, 07:37
od JohnyFlat
zdřejmě dobrý oddíl :-)

Napsal: 05 srp 2012, 07:33
od Marek77
Já jsem se s protočenou šálou setkal v minulosti několikrát, ale byly to většinou škodovky. U Hondy bych to nečekal.

Napsal: 05 srp 2012, 18:34
od vojta09
SK Chvokovice Brod

Napsal: 05 srp 2012, 22:03
od jericho-3
Kolikrát je dobře válec odpojit a poslouchat. Když klepe u benzina píst do hlavy, to už musí být vůle..Nejlepší zjištovat klepot je při deceleraci, kdy je vstřik benzinu omezen a vůle na ojnicích je dobře slyšet. .A bez oleje se zkurví každý motor, nejen škodovka. :)

Napsal: 07 srp 2012, 09:10
od Marek77
Když jsem odpojil svíčku, klepal tenhle válec mnohem intenzívněji, takže tím jsem poznal, který to zlobí. On bez oleje nejel, on to prohnal jak nadmutou kozu. Jestli to léta stálo a miláček to vyháněl přes sedm tisíc, není se co divit :-).

Motor sehnal z Accorda, prý jsou stejné, a už jezdí. Otázkou je, jak dlouho.....

Napsal: 07 srp 2012, 17:47
od jericho-3
Což o to, ale šála se protočí pouze když se například v zatáčce odleje olej nebo když už má takovou vůli, že olejový film nestačí zabránit styku lágru s klikovým čepem..Jel jsem jednou s velkým střelcem a ničitelem motorů a ten s námi SKOČIL do zatáčky /byly jsme ve vzduchu / - před skokem motor normálně mazal a po dopadu již svítilo mazání/hned poté zhaslo/a motor již klepal-vymetená ojnice..Jak píšeš, před skokem byl motor vytočen naplno a během letu ztratil odpor převodů a kol a ještě se otáčky zvedly. A samozřejmě v motoru bylo málo oleje a jelikož Fiat 128 rallye měl špatné přepážky ve vaně, takhle to dopadlo... :)

Napsal: 08 srp 2012, 07:08
od Marek77
Tak konkrétně u Rallyečka by mě to i dneska mrzelo, to byly dost dobré motory na tehdejší dobu.

Problém je, že já nevím, co s tím autem dělal, než se mu to stalo. Ze zkušenosti asi všichni víme, že majitel se nepřizná, že je kokot, no nemám pravdu? :-)

Napsal: 08 srp 2012, 11:12
od jericho-3
Ano, schopnost přiznal svoji chybu umějí jen velcí lidé.. :)

Napsal: 08 srp 2012, 19:09
od supermuf0090
ma v hajzlu olejovy cerpadlo , uz jsem se s tim 2x setkal na tomto aute z jednoho se mi jeste valej karburatory v regalu :-)
Marek77 píše:Tak konkrétně u Rallyečka by mě to i dneska mrzelo, to byly dost dobré motory na tehdejší dobu.

Problém je, že já nevím, co s tím autem dělal, než se mu to stalo. Ze zkušenosti asi všichni víme, že majitel se nepřizná, že je kokot, no nemám pravdu? :-)