Příkon startéru u ropáka je cca 2kW, napětí akumulátoru cca 12V... proud 2000/12=167A
Tak to je ale velký omyl.
U elektromotorů se udává jmenovitý výkon. (pouze u některých vysavačů udávají příkon, aby měli ve srovnání s poctivou konkurencí větší číslo a to, že tam je příkon laik vůbec nebere v úvahu a koupí ten "silnější").
Další omyl je počítat se 12V, při startu studeného motoru je tam s bídou deset. Když se vezme ještě do úvahy dost nízká účinnost, tak aby se vyloudily 2kW, tak tam teče klidně 500A. Tenhle proud měl můj Mercedes 200D.
Měl jsem za bolševika půjčenej stejnosměrnej klešťák, tehdy to mělo pár firem v republice a tak jsem měřil vše, co mi přišlo pod ruku.
Nejvíc jsem naměřil na Avii a to bylo přes 1000A! Tam byl startér i baterie zřejmě v pořádku, protože startovala i za krutých mrazů.