výroba stahováku na ložiska kol octavia 1 tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

těch videí je tam dost a myslím že to dělal na III golfu, krása se na to dívat :D
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

příde mi že se to lisuje "přes kuličky" což se mi nejeví dobře
Jedinej, kdo si toho všiml. Máš u mne bod.

To je názorný příklad, ja se to dělat nemá. Těhlici ven na pořádným lise vylisovat náboj, potom ložisko, vyčistit od bordelu a rzi, nalisovat nové ložisko za vnější kroužek a teprve potom náboj samozřejmě za vnitřní kroužek.
Jinak poznámku k trapezovýmu šroubu: Mám lis 30 tun a někdy s tím ani nehne. Musím ohřát, nebo si pomoct kladivem. Nějaká udělátka se šroubem, pokud se chceš živit výměnami ložisek pusť z hlavy a pořiď si hydraulický lis. A jestli se Ti jedná o výměnu na vlastním autě, tak to dej někomu udělat, kdo to umí. U mne když někdo přinese těhlici a ložisko, tak to má za 200.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

origoš píše:
příde mi že se to lisuje "přes kuličky" což se mi nejeví dobře
Jedinej, kdo si toho všiml. Máš u mne bod.

To je názorný příklad, ja se to dělat nemá.
mě to učili že se to tak nedělá (noteeth) když budeš lisovat přes kroužky tak to tam klidně můžeš nabouchat kladivem a vůbec nic se nestane ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

by mě zajímalo jak budete lisovat nějakou novou dodávku kde je celý náboj přímo v nápravě

švajc kladivo a mražák je ten nejlepší lis ;)
Uživatelský avatar
Miki2t
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 13 bře 2011, 14:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Miki2t »

Jak delate loziska na Fabii ? je nato nejaka finta, nebo to musi jit pres kulicky ?
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

slovacek.milos píše:by mě zajímalo jak budete lisovat nějakou novou dodávku kde je celý náboj přímo v nápravě

švajc kladivo a mražák je ten nejlepší lis ;)
Dělal sem v servisu u kamoša a co takový plastový klece na ložiskách?
Nevím co to bylo za dodávky,ale dřív lis nebyl v dílně, vše švajcem, udělalo se ložisko, za 14 dní vysypaný a proč? A hele,plastová klec!Takže lis a jedem!
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Miki2t píše:Jak delate loziska na Fabii ? je nato nejaka finta, nebo to musi jit pres kulicky ?
když je to kvalitní ložisko tak to přes koule nevadí,nahřeješ těhlici a ložisko dáš do mrazáku,mázneš to tak tam přes kuličky naleze pěkně zlehka. Akorat klec musíš zamáčknout šroubovákem.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ThrashTheTrash píše:
slovacek.milos píše:A hele,plastová klec!Takže lis a jedem!
tak to mám asi promakanější nahřívám přesně ma 3OO mám lejzrový teploměr, ložisko zasunu z mražáku, nevytahuji ani čidlo abs, za deset minut je ložisko teplé že na něm v pohodě udržíš ruku pak vytáhnu z mražáku náboj a zasunu závitovou tyčí,
dělám to tak desítky let

;)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Palstovu klietku maju len cinske loziska. Normalne loziska ju maju plechovu. Lenze dneska clovek kupi cinsky sunt prebaleny do skatulky CX, ZKL, ZVL a pod. Podotykam ze nikde na slovensku sa loziska nevyrabaju. A najlepsie je zavolat do dealera konkretnej znacky a spytat sa ci vobec take lozisko maju. Kupil som lozisko CX do Fiat Ducato a asi o 8.000km sa rozhucalo. Vymontoval som ho a kukam plastova klietka. Volal som do CX a ta pani na telefone mi povedala, ze mam cinsku napodobeninu kedze oni (firma CX) taky rozmer loziska vobec nevyrabaju a ani nedistribuju (wallbash). Osobne montujem FAG, PFI (PQI), a kedysi boli velmi dobre Slavia, ale uz asi 6 rokov ich neviem zohnat.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

já FAG a SNR a no problém.. I SKF mělo jednu dobu problém s napodobeninama. Objevily se hodně Ostravsku. Proto tam spousta lidí bere SKF přímo od smluvních zastoupení. Známý co tam dělá dělá generálky náprav a převodovek na NA, s tím měl jednu chvíli problémy, tak radši bere za vyšší ceny u ověřenýho dodavatele.

Pak mi říkali na veletrhu u stánku Wabco, že jejich vzduchotechniku taky kopírují. Vzhledově se to prý pozná jen podle záslepek,kdy čína má červené,které Wabco nepoužívá.. Ale jinak vzhledově uplně stejný díl včetně štítku.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3865
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

TDI Tech:Kde jsi přišel na to že original ložiska nemaj plastovou klec?Je to naprosto běžné.Jak u FAG,SNR nebo i SKF.A nebo třeba origo z výroby.Třeba na 2003 F.Ducatu jsem jinou klec jak plast neviděl.Jak ve předu tak v zadu.A na výdrži jim to rozhodně neubírá.Kvalita ložiska je hlavně o materiálu a přesnosti výroby.To jestli ty valivé tělesa vede plast nebo kov je dle mne úplně jedno.nikdy jsem neviděl vadu na kleci ale vždy vyštípanou dráhu.A pak je to hlavně o montáži.Pokud ho tam někdo rve kladivem přes kuličky,ty vymáčknou důlky do dráhy a pak to dřív nebo pozdějc začne hučet znova.Proto ložiska pokud není fakt nějaká průserovka na dálnici apod. řeším jen pod lisem.Pěkně všechno očistit,namazat,když je čas ložisko do mrazáku,těhlicu na vařič a pak to tam de jedna báseň.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="TDI tech"] Podotykam ze nikde na slovensku sa loziska nevyrabaju.

tak to znáš slovensko velmi špatně co ina skalica zvl skalica ;)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Lenze oni robia kladky
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Origoši, nevím co máš proti trapézu, u normální těhlice s normálním radiálním ložiskem je to nejšetrnější nalisování , jaké je..Mám možnost lisu a dělám to /samozřejmě ne velké dodávky/ právě takhle.. Právě lis může zaprvé zkurvit těhlici/ohnout/ a za druhé je necitlivý, ono pumpovat s cigárem v hubě je samozřejmě snažší, ale viděl jsem nalisované ložisko křivě, díky tomu, že byl velký lis a rychlá práce..Trapéz ti přesně dává vědět, jak tam ložisko jde , tam nic nezkurvíš. Dělá se to v klidu, pomalu , ale pomalu. profesionální neznamená vždy dobrý..A středního kroužku se člověk může dotknout pouze při nalisovávání náboje a to právě trapézem udělám lépe než lisem.. :)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

TDI tech píše:Lenze oni robia kladky
mi dneska jeden ze skalice pomáhal a jeho stará u toho dělá tak se zeptám jak to tam je a napíšu
taky sem chodí jeden s tojotou co v tom průmyslu tahá za nějaké píčky tak se přesně poinformuju
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“