E-85

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak naštěstí dnes se ve většině případů montují nádrže místo rezervy, tak to tolik nevadí. A pokud si místo rezervy pořídí sprejíček, nemají problém (dokud nerozervou gumu o nějakou traverzu :-D).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Si myslím, že si nemusíme vykládat o plnohodnotné rezervě, že?
Sprejíček ať si strčí do p*dele a zmáčknou :D
Ale pokud se člověk smíří s filozofií, že jediný potřebný vercajk k autu je mobilní telefon, kterým si přivoláš asistenci, tak pak asi jo...
GIV Variant TDi ???kW
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak já osobně jsem taky zastáncem plnohodnotné rezervy. Sprejíčky = čajíčky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Marek77 píše:... Sprejíčky = čajíčky.
... asi i na tom něco bude, protože např. do Caddy dávají zásadně plnohodnotnou rezervu... asi to na naložené auto moc použitelné nebude :D
GIV Variant TDi ???kW
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Hlavně to není použitelné, když rozerveš bok gumy někde v terénu. Na nějaký ten hřebíček dejme tomu, ale tam se málokdy stane, že to uteče hned. Většinou se s hřebíkem jezdí i několik dnů, než vůbec zjistíš, že máš měkčí kolo.

Čili podle mě ten sprej je o ničem. Pokud chytím hřebík, v drtivé většině případů v pohodě dojedu domů a mnohdy to ani nezjistím. A pokud rozervu bok gumy nebo mi uletí ventil, tak nepomůže ani Tatra sprejů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Re: E-85

Příspěvek od mecano »

barnabas006 píše:Zdravím chtěl bych se zeptat jestli má někdo z Vás zkušenosti s E-85 ve fabii 1.2 40 kw.. přemýšlím o instalaci jednotky tak jestli to má vůbec cenu.. jednotku mám zdarma :D
Děkuji B
Cenu to nemá...neušetříš skoro nic. Budeš jenom kurvit auto a přibude ti hromada problémů.
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Skusali sle uz dlhodobo toto palivo,ked tak kritizujete?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tady není co dlhodobo zkúšať. Prostě to neušetří peníze - na to mi stačí jednoduchá matematika :-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

osobně zkušenost nemám, ale kamarád dělá přestavby na etanol a sám na něj jezdí. Jedinej problém může nastat s lambda sondou, která zjišťuje "špatný" hodnoty a řídící jednotka se to pořád snaží dorovnávat, takže auto ve výsledku zbytečně moc žere. Čím novější auto, tím větší problém. Nejlíp na E85 jezdí jedoduchý motory, bezvadně to prý funguje na favoritu/felicii 1.3 jednobod.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Tak ja dam svoju skusenost. Tankujem cisty E85 bez jednotky. Spotreba kombi za 7600km 11.7 Kazdy si to dokaze prepocitat pri cene E85 za 26.5 a cene benalu 36.5
Tod moja skusenost.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ovšem zapomněl jsi napsat, za jakou spotřebu bys jezdil na benzin. Byla by zcela určitě o dva litry nižší.

Nehledě k tomu, že používat ethanol do motoru bez zástavby řídícího systému je nesmysl a hrozí poškození motoru. Ví se totiž, že líh má mnohem vyšší oktanové číslo než benzin a pokud se tomu nepřizpůsobí předstih, hoří výfukové ventily.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od mecano »

alfik píše:Tak ja dam svoju skusenost. Tankujem cisty E85 bez jednotky. Spotreba kombi za 7600km 11.7 Kazdy si to dokaze prepocitat pri cene E85 za 26.5 a cene benalu 36.5
Tod moja skusenost.


Jak napsal Marek77. Mít ten motor nohy,tak tě nakope do zádele :-) Trpí v něm uplně všechno. Na palivu ušetříš 0,00nic a motoru snížíš rapidně životnost.
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pravda je, že dnešní motory mají poměrně dlouhou regulaci předstihu v závislosti na detonačním klepání. Ovšem ta ve většině případů funguje pouze ve směru dolů - umí dobře předstih snižovat při natankování méně kvalitního paliva s nižším oktanovým číslem. Regulace nahoru zdaleka tak dlouhá není, bohužel. Takže pokud místo předepsaných 95 oktanů natankuju 97, není problém a jednotka si ještě poradí. Ovšem pokud místo 95 oktanů natankuju 110 nebo dokonce 120 oktanů, jednotka už nemá kam regulovat a motor jede na malý předstih. Tím (už podle všeobecných mechanických a strojních pravidel) dochází k hoření později, než by mělo, v důsledku čehož, kromě dalších negativních vlivů, se přehřívají výfukové ventily. Po nějakém čase (který nemusí být až tak dlouhý) dojde k jejich upálení, netěsnosti spalovacích prostorů a ztrátě komprese, výkonu a další příjemné radovánky za tisíce až desetitisíce korun. To se, panečku, ten "ušetřený" dvacetník na kilometru opravdu vyplatí.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

znám par lidí co na to jezdí. Většina to ředí s benzínem. Když jim říkám že ve finale nic neušetří jejich argument je u pumpy platím mín :roll:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Placebo efekt - ten funguje na každého :-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“