Potkané turbo??? FOTKY

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

0rbb0
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 22 lis 2012, 21:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od 0rbb0 »

Obrázek

Obrázek

tu je zase moje turbo... take som auto kupil, bolo spredu burane, moze sa to "potkat" aj pri buracke?
MilanBAT
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 12 lis 2011, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlavsko

Příspěvek od MilanBAT »

origoš píše:Když je turbo správně sesazeno a nastaven doraz, tak se to dotknout nemůže. Na mne to dělá dojem, že se nam něco dostalo a to je konec, ty mezery jsou malé a cokoli tam proběhne má destruktivní ůčiky.
Turbo mělo 205 000km za sebou, tak o sesazení nemůže být řeč.
Jinak se mi zdá, že se ulomil kousek vrtule a rozsekal to tam.
Turbo začalo stávkovat při maximálním výkonu.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

podle mě je to normálně utavený (vysoká teplota) a pak upadla rozváděcí lopatka, ale já bych řekl, že se to nepotkalo
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak, vysoká teplota, BKD umí zatopit ;)
cin
Aktivista
Příspěvky: 1612
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

a kolik musi byt ta teplota , aby se to takhle utavilo ?
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
MilanBAT
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 12 lis 2011, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlavsko

Příspěvek od MilanBAT »

cin píše:a kolik musi byt ta teplota , aby se to takhle utavilo ?
To se mi stalo, když jsem jel za Tebou. :-D
MilanBAT
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 12 lis 2011, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlavsko

Příspěvek od MilanBAT »

Myslíte, že o turbo bude mít někdo zájem???
Hodí se to na repas???
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to nevím jaká teplotá to způsobí, ale každopádně to tak vypadá, že začala odpadávat ta vrtule a pomlátilo to ty lopatky
MilanBAT
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 12 lis 2011, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlavsko

Příspěvek od MilanBAT »

OrbbO lopatky jsou rovné, moje jsou prohnuté, myslíte si, že to udělá teplota? A proč? Špatně se to mazalo a chladilo? Ložiska OK.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

aha koukám, že tady jsou ještě jiný fotkyna něco jinýho koukám a na něco jinýho odpovídám, to turbo od Milana vzala sebou teplota, proto ty ohnutý lopatky, to s dosekanýma lopatkama asi vzalo něco zevnitř co prolítlo motorem
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

na tý jedný fotce chybí půlka rozváděcí lopatky - ta to tam pak pomlátila, ale to už bylo stejně jedno, jak dlouho jsi ho držel v plným výkonu?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
MilanBAT
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 12 lis 2011, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlavsko

Příspěvek od MilanBAT »

MirekX píše:na tý jedný fotce chybí půlka rozváděcí lopatky - ta to tam pak pomlátila, ale to už bylo stejně jedno, jak dlouho jsi ho držel v plným výkonu?
Jestli je to otázka na moje turbo, tak jsem vytocil motor na 4000 ot, pat neco nepatrne skublo a bylo to. Začalo to pískat a zdálo se, že auto bere asi o 200 výš. Pak jsem auto ještě týden testoval jestli neni nějaky unik tlaku a pak jsem sehnal nove turbo a stare nechal rozebrat. Toto je výsledek. Motor neměl ani 3km po nastartování když se to stalo. Co to poškozené turbo, bude o to stát nějaká repasfirma???
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

před tím než se to stalo to jezdilo normálně, je to série nebo čip? jestli ty lopatky nebyly přihnutý už třeba z dřívějška a teď se stalo, že ta lopatka odpadla, každopádně takto se ohnou jedině vysokou teplotou
MilanBAT
Přispěvovatel
Příspěvky: 499
Registrován: 12 lis 2011, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlavsko

Příspěvek od MilanBAT »

Huml píše:před tím než se to stalo to jezdilo normálně, je to série nebo čip? jestli ty lopatky nebyly přihnutý už třeba z dřívějška a teď se stalo, že ta lopatka odpadla, každopádně takto se ohnou jedině vysokou teplotou
je to origo 103 kw, před tím to jenom houkalo, jako když jede v dáli sanitka, ale po kolizi to začalo nad 2500 ot. pískat. Myslel jsem že něco podfukuje a že to dělá ten zvuk.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Na motorech BKD se s tím setkáváme často, že je takto dobitá turbína a regulace, je to tak skoro každé třetí turbo které k nám přijede na vyčištění regulace, tak po rozebrání vypadá stejně jak na foto nahoře.
Většinou mi to přijde, že je to spíše tedy mechanicky posekané, než utavené.
Nevím přesně co se tam děje, samotného by mě to zajímalo.

Ono třeba aby se utavili náběžné hrany turbínového kola stačí když se jezdí s prasklou hadicí, ale na BKD motorech se toto vyskytuje mnohem častěji než kdekoliv jinde.

Další častý problém BKD, kdy díky unikající chl. kap do spalovacího prostoru zatuhne regulace (napečený glykol). Po rozebrání je krásně vidět napečená bílá hmota na regulaci, pokud se neodstraní problém (prasklá hlava), je to za chvíli znovu nefunkční.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“