Stránka 2 z 3

Napsal: 04 dub 2013, 20:33
od 0rbb0
Obrázek

Obrázek

tu je zase moje turbo... take som auto kupil, bolo spredu burane, moze sa to "potkat" aj pri buracke?

Napsal: 04 dub 2013, 20:35
od MilanBAT
origoš píše:Když je turbo správně sesazeno a nastaven doraz, tak se to dotknout nemůže. Na mne to dělá dojem, že se nam něco dostalo a to je konec, ty mezery jsou malé a cokoli tam proběhne má destruktivní ůčiky.
Turbo mělo 205 000km za sebou, tak o sesazení nemůže být řeč.
Jinak se mi zdá, že se ulomil kousek vrtule a rozsekal to tam.
Turbo začalo stávkovat při maximálním výkonu.

Napsal: 04 dub 2013, 20:50
od MirekX
podle mě je to normálně utavený (vysoká teplota) a pak upadla rozváděcí lopatka, ale já bych řekl, že se to nepotkalo

Napsal: 04 dub 2013, 20:51
od Huml
přesně tak, vysoká teplota, BKD umí zatopit ;)

Napsal: 04 dub 2013, 20:55
od cin
a kolik musi byt ta teplota , aby se to takhle utavilo ?

Napsal: 04 dub 2013, 21:05
od MilanBAT
cin píše:a kolik musi byt ta teplota , aby se to takhle utavilo ?
To se mi stalo, když jsem jel za Tebou. :-D

Napsal: 04 dub 2013, 21:07
od MilanBAT
Myslíte, že o turbo bude mít někdo zájem???
Hodí se to na repas???

Napsal: 04 dub 2013, 21:08
od Huml
to nevím jaká teplotá to způsobí, ale každopádně to tak vypadá, že začala odpadávat ta vrtule a pomlátilo to ty lopatky

Napsal: 04 dub 2013, 21:10
od MilanBAT
OrbbO lopatky jsou rovné, moje jsou prohnuté, myslíte si, že to udělá teplota? A proč? Špatně se to mazalo a chladilo? Ložiska OK.

Napsal: 04 dub 2013, 21:22
od Huml
aha koukám, že tady jsou ještě jiný fotkyna něco jinýho koukám a na něco jinýho odpovídám, to turbo od Milana vzala sebou teplota, proto ty ohnutý lopatky, to s dosekanýma lopatkama asi vzalo něco zevnitř co prolítlo motorem

Napsal: 04 dub 2013, 21:26
od MirekX
na tý jedný fotce chybí půlka rozváděcí lopatky - ta to tam pak pomlátila, ale to už bylo stejně jedno, jak dlouho jsi ho držel v plným výkonu?

Napsal: 04 dub 2013, 21:43
od MilanBAT
MirekX píše:na tý jedný fotce chybí půlka rozváděcí lopatky - ta to tam pak pomlátila, ale to už bylo stejně jedno, jak dlouho jsi ho držel v plným výkonu?
Jestli je to otázka na moje turbo, tak jsem vytocil motor na 4000 ot, pat neco nepatrne skublo a bylo to. Začalo to pískat a zdálo se, že auto bere asi o 200 výš. Pak jsem auto ještě týden testoval jestli neni nějaky unik tlaku a pak jsem sehnal nove turbo a stare nechal rozebrat. Toto je výsledek. Motor neměl ani 3km po nastartování když se to stalo. Co to poškozené turbo, bude o to stát nějaká repasfirma???

Napsal: 04 dub 2013, 22:10
od Huml
před tím než se to stalo to jezdilo normálně, je to série nebo čip? jestli ty lopatky nebyly přihnutý už třeba z dřívějška a teď se stalo, že ta lopatka odpadla, každopádně takto se ohnou jedině vysokou teplotou

Napsal: 04 dub 2013, 22:18
od MilanBAT
Huml píše:před tím než se to stalo to jezdilo normálně, je to série nebo čip? jestli ty lopatky nebyly přihnutý už třeba z dřívějška a teď se stalo, že ta lopatka odpadla, každopádně takto se ohnou jedině vysokou teplotou
je to origo 103 kw, před tím to jenom houkalo, jako když jede v dáli sanitka, ale po kolizi to začalo nad 2500 ot. pískat. Myslel jsem že něco podfukuje a že to dělá ten zvuk.

Napsal: 05 dub 2013, 07:47
od Andre
Na motorech BKD se s tím setkáváme často, že je takto dobitá turbína a regulace, je to tak skoro každé třetí turbo které k nám přijede na vyčištění regulace, tak po rozebrání vypadá stejně jak na foto nahoře.
Většinou mi to přijde, že je to spíše tedy mechanicky posekané, než utavené.
Nevím přesně co se tam děje, samotného by mě to zajímalo.

Ono třeba aby se utavili náběžné hrany turbínového kola stačí když se jezdí s prasklou hadicí, ale na BKD motorech se toto vyskytuje mnohem častěji než kdekoliv jinde.

Další častý problém BKD, kdy díky unikající chl. kap do spalovacího prostoru zatuhne regulace (napečený glykol). Po rozebrání je krásně vidět napečená bílá hmota na regulaci, pokud se neodstraní problém (prasklá hlava), je to za chvíli znovu nefunkční.